Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191648
    Manor
    Deltagare

      Lycklig och glad är jag för den nya värsting hemPC:n :). Deppig är jag för att även jag nu tillhör skaran som inte får upp menyn :-(. Även jag har numera Norton Internet Security (samt Norton AntiVirus). Jag har provat att slå av det mesta…men ändå ingen meny. Är det någon som verkligen har löst problemet, och kan sprida ljus i brandväggsmörkret?

      mvh Mats N

      #191647
      Manor
      Deltagare

        Jag körde tidigare ett program som bort banners, popups och liknande…då fick jag inte upp “huvudmenyn” på SSI:s hemsida.

        mvh Mats N

        #191645
        Strat
        Deltagare

          Jag har samma problem hemma. Misstänker att Norton har nåt med saken att göra…

          #191643
          OzO
          Deltagare

            Senaste inlägget finns ju…? Bara att klicka där så kommer man till forumet! 🙂

            Näpp, menyn får vi fixa…

            _______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

            #191642
            OzO
            Deltagare

              Jag tog det inte som gnäll. Klart det skall påpekas om nåt inte funkar. Jag ber att få återkomma… 🙂

              _______________________________________________________________________________
              ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

              #191633
              syke
              Deltagare

                Hej,
                jag kan inte svara för Norton Internet Security, då jag bara har “Norton Antispam”, men detta kanske ingår i Security-paketet?

                Hur som haver, starta Norton Antispam och klicka på Ad Blocking, jag har ringat in den intressanta delen i rött:

                http://hem.bredband.net/b135483/images/NortonAntispam.gif

                För att stänga av Ad Blocking, klicka på ‘Ad Blocking’, sen tittar man lite till höger, och klickar på ‘Turn Off’, återigen har jag ringat in den intressanta delen:

                http://hem.bredband.net/b135483/images/NortonAntispam2.gif

                Upprepa proceduren för ‘Popup Blocking’.

                Efter detta är gjort är jag lite osäker på vad som behövs, men att starta om Internet Explorer, gå in på hemsidan och trycka ctrl + F5 ett par gånger borde göra susen. Annars är det bara att starta om datteriet.

                Jag vet inte om denna funktion kanske ingår i flera av Nortons produkter?

                Hoppas det hjälper!

                #191635
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  …eller så ser du till att ordna din pc så det lirar? 😉

                  Våran webbmäster gör ett kalasjobb rackarns gratis – på egen fritid – bara så att du vet, och har du en applikation som gör att sidan inte lirar är det din huvudvärk tyvärr.

                  🙂

                  /J

                Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.