Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1203
    nukem
    Deltagare

      Har läst att sista delen på avgassystemet är bytad på 41 edition.

      Om jag skulle köra mig till Trollspeed och köpa Ecutech och byta till 3tums downpipe osv hela vägen. Kan jag använda den sista befintliga delen med min 41 edition ?

      #43445
      ExOrdis
      Deltagare

        Ja, varför skulle du inte kunna det?

        #43446
        Manor
        Deltagare

          Anslutningen på din bakre ljuddämpare är på 2,5″, och om du byter till 3″ från downpipen så blir det väl lite problem i den “skarven”. Varför vill du behålla den bakre ljuddämparen? Det är en liten kostnad i det stora hela!!?

          #43452
          specialized
          Deltagare

            Det är inga problem att använda sista delen. 0,5″/ 2= ~ 6 mm mindre radiellt.Inget jag skulle bry mig om så långt bak där avgaserna kallnat. Slutburken byter man _nästan_ bara för ljudets skull och inverkar väldigt lite på effekten.
            Inga problem att använda den mao.

            Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
            —————————————
            Efternamnen på mina flickvänner är
            —————————————
            Jpg ,wmv och mpg 😉
            —————————————

            #43456
            kelta
            Deltagare

              radien kanske inte skiljer sig så mycke i mm men skiljer det inte ca 11 m2/cm mellan 2,5 till 3″ eller 25%
              eller tänker jag helt galet

              #43453
              specialized
              Deltagare

                radien kanske inte skiljer sig så mycke i mm men skiljer det inte ca 11 m2/cm mellan 2,5 till 3″ eller 25%eller tänker jag helt galet

                Så långt bak så tror iaf inte jag att 2,5 ” blir restruktiv. I alla fall inte på en 2,0 WRX med org.turbo.

                Verkar ju mer vara hur delarna passar med varandra som trådskaparen undrar ??

                Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                —————————————
                Efternamnen på mina flickvänner är
                —————————————
                Jpg ,wmv och mpg 😉
                —————————————

                #43457
                kelta
                Deltagare

                  mmmmmm
                  det lär ju inte vara några problem 🙂

                  #43458
                  nukem
                  Deltagare

                    Gott de. Tacksam för bra svar =) Blir det nog en runda till Trollspeed i vår eller någon gång innan sommaren iallafall =)

                    Hur pass länge finns där en motorgaranti ?

                    Edit: det är såklart en 01:a inte 00 =)

                    Om man sätter i Ecutech och mappar om och ändrar avgassystem försvinner någon befintlig garanti då ?

                    #43449
                    Pasi_k
                    Deltagare

                      Gott de. Tacksam för bra svar =) Blir det nog en runda till Trollspeed i vår eller någon gång innan sommaren iallafall =)Hur pass länge finns där en motorgaranti ?Edit: det är såklart en 01:a inte 00 =)Om man sätter i Ecutech och mappar om och ändrar avgassystem försvinner någon befintlig garanti då ?

                      Rent Generellt..
                      JA Garantin försvinner.
                      OM den inte redan har gjort det..?
                      Bilen är ju 6 år gammal.
                      Nybilsgarantin är väl bara 3år?

                      Försäkrings bolagen har väl en gräns på 10.000-12.000mil då maskinskada inte längre kan utnytjas?

                      (rätta mig om jag har fel)

                      Mvh Pasi.

                      #43455
                      Chewie
                      Deltagare

                        Jag gjorde som tjejerna gör nu för tiden, minskar lungorna 🙂 :-)Lämnade in mitt orginalsystem på bilen och fick det om moddat så att min gamla slutburk passade på 3″ systemet jag har idag. Blev lite tystare om man säger så.
                        Passar ditt system inte så går det alltid att fixa som sagt.
                        När det gäller garantin så är det som Pasi säger, det är en gammal bil. Bara att mappa!!!!

                        #43459
                        nukem
                        Deltagare

                          Den har bara gått 7850 =(

                          Men trollspeed har väll så gott rykte man kan ha så att säga ?

                          #43450
                          Pasi_k
                          Deltagare

                            Den har bara gått 7850 =(Men trollspeed har väll så gott rykte man kan ha så att säga ?

                            Joo Men det var Vad FÖRSÄKRINGSBOLAGET har för gräns..
                            Subarus Garanti är nog slut för länge sen..?

                            Trollspeed eller Jrm är väl dom största på Subaru i Sverige vad jag vet?

                            #43460
                            nukem
                            Deltagare

                              Ska byta rullarna, vattenpumpen och kamremmen på onsdag. Den är inte bytt tidigare. Den skulle bytas vid 10 000 mil eller efter 4 år. och det är en 01 så det är verkligen dax. Det vill subaru i Helsingborg ha 9000 för. Har ringt runt men det verkar ligga där och jag vill gärna få just det bra gjort eftersom det handlar om vitala saker =)

                              Sen fick jag pris från Trollspeed på drygt 10 000 för Ecutech och strax under 15 000 för nytt avgassystem hela vägen.

                              Så det är väll bara att sägga igång… 🙂

                              Hur pass höjs/sänks värdet på en sådan här bil om man trimmar för 25 000. Jag menar vissa vill den ska vara orörd. Men vill man ha en sådan här bil vill man kanske gärna att den ska vara trimmad (på ett bra sätt) också.

                              Ungefärligt före/efter värde hade varit skoj att veta.

                              Subaru Impreza WRX 2.0 Turbo 41 Edition 2001 uttagen 2002
                              har gått 7800 mil.

                              #43451
                              Pasi_k
                              Deltagare

                                Ska byta rullarna, vattenpumpen och kamremmen på onsdag. Den är inte bytt tidigare. Den skulle bytas vid 10 000 mil eller efter 4 år. och det är en 01 så det är verkligen dax. Det vill subaru i Helsingborg ha 9000 för. Har ringt runt men det verkar ligga där och jag vill gärna få just det bra gjort eftersom det handlar om vitala saker =)Sen fick jag pris från Trollspeed på drygt 10 000 för Ecutech och strax under 15 000 för nytt avgassystem hela vägen.Så det är väll bara att sägga igång… 🙂 Hur pass höjs/sänks värdet på en sådan här bil om man trimmar för 25 000. Jag menar vissa vill den ska vara orörd. Men vill man ha en sådan här bil vill man kanske gärna att den ska vara trimmad (på ett bra sätt) också.Ungefärligt före/efter värde hade varit skoj att veta.Subaru Impreza WRX 2.0 Turbo 41 Edition 2001 uttagen 2002 har gått 7800 mil.

                                Tror inte värdet ökar så mycket.
                                Trimmar du så får du vara med på att saker KAN gå sönder.
                                Kanske ett byte till en STI är att fundera på isåfall?
                                Lite kraftigare drivlina m.m.

                                Mvh Pasi.

                                #43448
                                agenten
                                Deltagare

                                  Tjenare har samma bil som du med nr 27 av 41 uttagen 02
                                  Trollspeed har inte ecu-tek vad jag vet men dom har unichip Jag lätt grabbarn på trollspeed mappa bilen ligger med 250hk på hjulen dom tog inte ut max effekt utan mappade med marginal Har lagt 3tums från turbon med race kat för att klara bilprovningen och det var inga som helst problem Går mycket bra Grabbarna där är inga blåbär dom har varit med i turbosvängen länge mycket bra och trevliga dom är ett bra val lycka till

                                  MVH Agenten

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.