Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25429
    CalleSkvist
    Deltagare

      Här kommer en guide hur man gör steg för steg för att byta till sportratt på din impreza (GC8). 🙂
      Jag var själv nervös innan då jag inte riktigt visste hur jag skulle göra men det var enklare än jag trodde!

      Innan du börjar MÅSTE du ta bort + polen på batteriet!

      Man börjar med att skruva loss torks skruvarna, en på varje sida (se bild)

      Sedan är det bara att ta bort airbagen och dra ur kontakterna

      Skruva sedan ur bulten i mitten lite och dra lös ratten. Den kommer sitta hårt så ta spjärn och dra! Skruva sedan bort mutter och ratten.

      Skruva fast navet och koppla in motståndet på den blåa och den bruna kabeln.

      Koppla in tutan och skruva dit ratten. KLART! 😀

      #220592
      challe
      Deltagare

        Ett litet trix som man kan göra innan man rycker loss ratten är att inte skruva av muttern helt utan låta den va på några varv sisådär för att slippa få ratten rakt över snoken och bloda ner hela bilen 😀

        #220598
        CalleSkvist
        Deltagare

          Ett litet trix som man kan göra innan man rycker loss ratten är att inte skruva av muttern helt utan låta den va på några varv sisådär för att slippa få ratten rakt över snoken och bloda ner hela bilen 😀

          så kan man göra… 😀

          #220593
          matte555
          Deltagare

            vars köpte du navet och motståndet ifrån? hur många ohm är det på?

            #220599
            CalleSkvist
            Deltagare

              vars köpte du navet och motståndet ifrån? hur många ohm är det på?

              Ja köpte ratt o nav på mrtuning 🙂 nav finns ej på hemsidan men killen beställer hem på 2 dagar. Mycket nöjd faktiskt 😀 Motståndet hänger med navet, men annars är det på 2 ohm 😉

              #220594
              matte555
              Deltagare

                Ja köpte ratt o nav på mrtuning 🙂 nav finns ej på hemsidan men killen beställer hem på 2 dagar. Mycket nöjd faktiskt 😀 Motståndet hänger med navet, men annars är det på 2 ohm 😉

                Tack så mycket har en ratt som ligger hemma och väntar! 🙂

                #220600
                CalleSkvist
                Deltagare

                  Han beställer troligtvis från http://www.seabeach.se/rattnav-c-198-1.aspx , beställde själv ett nav där och det är identiskt med ditt. =)

                  Kan vara det MEN mitt var billigare! 🙂

                  #220595
                  matte555
                  Deltagare

                    Kan vara det MEN mitt var billigare! 🙂

                    vad fick du böta för ditt? 🙂

                    Ingen som kollat utbudet i england eller US? Mycke prylar verkar vara högt
                    prissatt här hemma….

                    #220601
                    CalleSkvist
                    Deltagare

                      vad fick du böta för ditt? 🙂

                      Ingen som kollat utbudet i england eller US? Mycke prylar verkar vara högt
                      prissatt här hemma….

                      jag betala 650 för mitt via mrtuning 🙂

                      #220602
                      CalleSkvist
                      Deltagare

                        Fifän, där dog kanske min teori då. =) Rallyimport beställer nämligen nav från sidan jag länkade så jag trodde dom var importör av dessa naven eller nåt. =)

                        Vet du om det är samma motstånd till airbagen på passagerarsidan?

                        Ingen aning har ej meckat med det 😛 men sök runt lite så hittar du nog info 🙂

                        #220596
                        TomK
                        Deltagare

                          Fifän, där dog kanske min teori då. =) Rallyimport beställer nämligen nav från sidan jag länkade så jag trodde dom var importör av dessa naven eller nåt. =)

                          Vet du om det är samma motstånd till airbagen på passagerarsidan?

                          http://www.seabeach.se/airbagmotstand-luisi-p-1208-c-187.aspx

                          #220603
                          Joakimgabrielsson
                          Deltagare

                            Börjar inte airbag-lampan lysa? Vad gör man åt det?

                            #220597
                            TomK
                            Deltagare

                              Börjar inte airbag-lampan lysa? Vad gör man åt det?

                              Man sätter ett motstånd

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.