Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 127 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #206762
    Sternborn
    Deltagare

      Sitter och spelar just nu fast bara B-spec läget för jag är hemma hos flickvännen och har ratten hemma.. Vill ju inte förstöra spelkänslan och spela med handkontrollen 😛 Men imorn åker jag raka vägen hem efter jobbet och spelar tills jag somnar med en liten paus för middag 🙂

      #206785
      Jonas.L
      Deltagare

        Sitter och spelar just nu fast bara B-spec läget för jag är hemma hos flickvännen och har ratten hemma.. Vill ju inte förstöra spelkänslan och spela med handkontrollen 😛 Men imorn åker jag raka vägen hem efter jobbet och spelar tills jag somnar med en liten paus för middag 🙂

        Har inte köpt någon ratt ännu, Men testa med handkontrollen, jag blev positivt överraskad över det iaf.

        #206763
        Sternborn
        Deltagare

          Har inte köpt någon ratt ännu, Men testa med handkontrollen, jag blev positivt överraskad över det iaf.

          ok jag körde första licensen med handkontroll och det funkar ju, men jag tycker det är för lätt med handkontroll.. Och jag måste öva med ratten och då vill jag börja köra med ratten från början med långsamma bilar 😉

          #206735
          tendency
          Deltagare

            Någon som har tokspelat och kan recensera spelet? :p Uppfyller det alla förväntningar och infriar alla förhoppningar på grafik, antal bilar, banor? Slår det Forza 3 på fingrarna och tar åter tronen som världens bästa bilspel?

            #206724
            Ångan
            Deltagare

              Ljudet på de flesta bilarna är mindre bra, men det mesta annars är riktigt bra. Kommer komma lite uppdateringar de närmaste veckorna och månaderna, och dom ska väl lösa de små buggarna som vissa hittat.
              Grymt skoj att köra gokart.
              Är man ute efter ett bra spel att köra så slår det forza. Men vill du leka bildesigner så är r forza spelet för dig.

              #206801
              berne
              Deltagare

                köp en impreza, det gjorde nog alla här iaf 😉

                Hmm måste görs de till rally delen:)

                #206777
                Tobbster
                Deltagare

                  Ljudet på de flesta bilarna är mindre bra, men det mesta annars är riktigt bra. Kommer komma lite uppdateringar de närmaste veckorna och månaderna, och dom ska väl lösa de små buggarna som vissa hittat.
                  Grymt skoj att köra gokart.
                  Är man ute efter ett bra spel att köra så slår det forza. Men vill du leka bildesigner så är r forza spelet för dig.

                  Mmm, detta slog mig också. Ljudet är under all kritik!!! Köpte mig såklart en Subaru STI från 96 för att höra på ljudet och känna på känslan. Givetvis trimmade jag den ordentlilgt först. Skaplig kalldusch det var… Den lät som en trimmad 125a… Tvåtakt! De har helt och hållet missat ljudet på en boxer 4a. Man tycker att man borde ha kommit längre med ljud så här i slutet av 2010, men jag anser att GT5 ligger på samma nivå som amiga gjorde på vissa bilmodeller. Dock har jag såklart inte testat alla bilar som finns i spelet utan refererar just till Imprezan. Rejs Hondan man vann i någon tävling hade riktigt trevligt ljud däremot. Kan dock inte säga om det låter verkligt eller inte då jag inte vet hur det ska låta i en rejs-Civic.

                  Vet inte riktigt vad jag ska tycka om spelet så här långt. Jätte snyggt och grafiken är ju hur bra som helst. Men vissa saker är bara för dåliga. Ett exempel är på en bana som annars är helt underbar, där lättar man över ett krön och det dröjer någon sekund innan motorn varvar upp på full gas och det gör att man inte upplever det som att man har lättat från marken. Liten detalj som jag irriterar mig på.

                  Jag vill såklart köra Nordschleife, men den har jag inte hittat ännu. Fast det kommer väl senare i spelet antar jag. Hoppas det iaf. Vore ju kul att jämföra tider som jag satte i Shift.

                  Jag saknar Shift en smula måste jag säga, lite trevligare och dessutom tycker jag att det har bättre känsla. Shift har prickat ljudet på Subaru mycket bra och dessutom fått till en körkänsla som stämmer hyggligt bra mot hur det beter sig i verkligheten.

                  Nåja, jag ska spela ett tag till och se hur det utvecklar sig. Men jag tycker dock att mitt intryck hittills grundar sig på att jag faktiskt stängde av pga att jag ledsnade efter ett par timmar. Det gjorde jag inte med Shift.

                  Hoppas att det blir bättre sen när jag kommit längre och det blir lite ballare bilar.

                  Btw, helt galet halt på Top Gears bana med Lotusen i extra eventen. Om en Elise beter sig så där på bana skulle jag inte vilja ha en sån… Galet svårkörd.

                  Game on.

                  #206764
                  Sternborn
                  Deltagare

                    Sitter och kör Rattfull i en BMW M3 på Suzuka :D:D Galet rolig bil att köra!
                    AMG mercan man fick med i collectors edition är oxå riktigt vass 🙂

                    #206771
                    MaXiZZ
                    Deltagare

                      detta är min setup 🙂 inte kommit så långt än i spelet dock men huuuur kul som helst att drifta 🙂 riktigt go känsla tycker jag såhär långt!

                      #206765
                      Sternborn
                      Deltagare

                        detta är min setup 🙂 inte kommit så långt än i spelet dock men huuuur kul som helst att drifta 🙂 riktigt go känsla tycker jag såhär långt!

                        Nice! Är det där en G25 ratt? Tycker den liknar min men med lite färre knappar på ratten 🙂

                        #206772
                        MaXiZZ
                        Deltagare

                          ja, det är en g25 :).. vad har du för någon då? dom ser väldigt lika ut ja.. köpte min för inte allt för länge sedan.. ny eller gammal modell kanske 🙂

                          #206766
                          Sternborn
                          Deltagare

                            ja, det är en g25 :).. vad har du för någon då? dom ser väldigt lika ut ja.. köpte min för inte allt för länge sedan.. ny eller gammal modell kanske 🙂

                            Ok jag har efterträdaren till G25:an, G27:an 🙂
                            Riktigt trevlig ratt faktiskt 😀

                            #206773
                            MaXiZZ
                            Deltagare

                              ja du ser 🙂 ser så ut! har du provat g25? tycker allting känns bra på den förutom att den är så fruktansvärt slapp i växlarna.. är det samma på din?

                              #206767
                              Sternborn
                              Deltagare

                                ja du ser 🙂 ser så ut! har du provat g25? tycker allting känns bra på den förutom att den är så fruktansvärt slapp i växlarna.. är det samma på din?

                                Yes har provat en polares g25 men det var mer än ett år sedan så kommer inte ihåg hur växelspaken var men min är ganska stum och jag har för mig att det är en av de saker dom har förbättrat med g27an 🙂 Jag har ju även växlingsindikator i form av gröna orangea och röda dioder som lyser ovanpå rattens centrum.

                                #206725
                                Ångan
                                Deltagare

                                  Det stämmer bra att dom förbättrat känslan i växelspaken till G27. Dock kan mann fixa slappheten genom att montera dit gummisnoddar i g25:an.
                                  En sak som G25 har och inte G27 är att man kan växla sekv. med växelspaken och inte bara ha den som H-låda.
                                  GT är verkligen super skoj.
                                  Har dock inte kört så mycket utan ligger på lvl 15 i A-spec och lvl 11 i en B-spec gubbe.

                                Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 127 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.