Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1258
    Chewie
    Deltagare

      Jagar en hjälm att ha på huvudet på våran träff och i framtiden på lite konbanekörningar och så.
      Har jagat runt lite och har två alternativa säljare än så länge.
      Ringde även Trendab men där kunde han inte lova att han kundeleverera i tid. Fortsättning följer här,

      1.
      Ringde Realcar och kollade vad dom kan göra för pris om vi handlade många hjälmar.
      Köper vi 5st så kan vi få ett pris på 870:- st + frakt av stort paket.

      2.
      Ringde Maria på Autoexperten i Borås.
      Hos henne kan vi få dom för 950:- men då slipper vi frakt och så då det går att hämta på milersättning 😉

      Hur man mäter storlek då, jag ringde peltor och kollade.
      Man mäter över öronen. Lägg ett måttband från pannan och bakåt över öronen. Här brukar huvudet vara som störst enligt dom om man har hyffsat normalt huvud.
      Annars, gå in till din lokala MC handlare så kan dom säkert hjälpa dig.

      Tiden går! Någon som kan tänka sig att köpa hjälm med mig????
      Sista datum 13 maj sen ringer jag.

      Storlekar då
      S=55-56 cm
      M=57-58 cm
      L=59-60 cm

      XL finns inte då det blir för stor vikt och inte håller klassen!

      Länk på hur den ser ut!
      http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

      #43788
      syke
      Deltagare

        Jag måste nog passa på och köpa en.. Måste bara kolla storleken först!

        #43804
        Addson
        Deltagare

          Vill ha men måste åxo kolla storlek.. Yonas vad har du för size?? HAr ju lånat din en gång o den passade!!
          Edit Jag mätte o jag hade 57 cm vattenskalle.. Så jag tar en M

          #43807
          Chewie
          Deltagare

            Är det någon i klubben som har denna hjälmen? Erfarenheter? Ringde nämligen Dalhems och fick höra lite om hjälmen som gjorde att jag blev lite förvånad….

            #43802
            Pasi_k
            Deltagare

              Är det någon i klubben som har denna hjälmen? Erfarenheter? Ringde nämligen Dalhems och fick höra lite om hjälmen som gjorde att jag blev lite förvånad….

              Och denna info var? 😛

              #43789
              syke
              Deltagare

                Är det Sparco eller Peltor? Sparco står i subject, men Peltor har en modell som heter G18 (och du ringde peltor och frågade om mätning) 🙂

                Kanske även kan vara intressant att kolla pris från
                http://www.rallyimport.se/
                http://www.sellholm.se/

                #43808
                Chewie
                Deltagare

                  Personen jag pratade med på Dalhems sa att denna hjälmen tvingades fram av någon i sverige som kom på en regel om att det inte fick väga mer än 800g. Då togs denna fram av en befintlig hjälm som vägde mer och karvades i för att få ner vikten. Enkelt förklarat!
                  När man hör detta så blir man lite mörkrädd!:o 😮
                  Denna hjälm är dessutom “inte” godkänd i något annat land för race. Bara sverige.

                  Så frågan är, ska vi kolla vidare på denna hjälmen eller varför inte isf denna hjälmen istället. Hur många kommer att kör riktiga SBF tävlingar?

                  Det är en Nolan, väger 950g. I butik här i GBG kostar den 799, handlar vi 5st får vi 15% rabatt, dvs. 679kr?

                  http://www.nize.se/Bike&Customparts/web_utbud/hjalm/hjalmar_jet.htm

                  #43809
                  Chewie
                  Deltagare

                    Sorry, Peltor ska det ju vara!

                    #43803
                    Pasi_k
                    Deltagare

                      Personen jag pratade med på Dalhems sa att denna hjälmen tvingades fram av någon i sverige som kom på en regel om att det inte fick väga mer än 800g. Då togs denna fram av en befintlig hjälm som vägde mer och karvades i för att få ner vikten. Enkelt förklarat!När man hör detta så blir man lite mörkrädd!:o 😮 Denna hjälm är dessutom “inte” godkänd i något annat land för race. Bara sverige.Så frågan är, ska vi kolla vidare på denna hjälmen eller varför inte isf denna hjälmen istället. Hur många kommer att kör riktiga SBF tävlingar?Det är en Nolan, väger 950g. I butik här i GBG kostar den 799, handlar vi 5st får vi 15% rabatt, dvs. 679kr?http://www.nize.se/Bike&Customparts/web_utbud/hjalm/hjalmar_jet.htm

                      Det var för att det var en som kom på att det skulle vara värre regler i Folkrace än i övrig motorsport..
                      Där av att denna hjälm kom…
                      Nå´n gjorde STORA pengar på detta…
                      Endast Peltors Öppna och denna svarta hjälm var då godkännd..
                      (Tänk på att i Gocart får du ha en tyngre integral hjälm än i folkrace..
                      till och med knattarna.. 😮 😮 Sen går ju ryggstödet bara upp till skuldrorna på en GoCart…
                      Undrar hur det ser ut med nackskador där…??)
                      Sorry…
                      NOG OT.. 😛

                      #43796
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Handla inte bara efter prislappen, prova först – en obekväm hjälm är surt spenderade slantar om man ändå skall handla.
                        Jag provade allt Sellholm hade, den enda som var skön att ha på sig var Peltors G6:a, men så har man ju vattenskalle med…

                        /J

                        #43822
                        Desen
                        Deltagare

                          Jag är på ett gruppköp av hjälm. Med kravet att leverans GARANTERAS innan eller till träffen.

                          /Andreas, Skåne, Kristianstad

                          http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                          300 st posters av Block 1250kr
                          1st porrfilm 199kr
                          2st öl 28kr
                          Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

                          #43820
                          MariaimprezaGT
                          Deltagare

                            jag kan höra med min leverantör imorgon om de har hjälmarna hemma.. i så fall tar jag med alla de som önskas till mantorp.. men kravet är att minst 5 st beställer för att det priset ska kunna gälla då min leverantör ställde upp med 5% extra vid gruppköp..

                            Maria

                            Audi is teh ####!!

                            #43810
                            Chewie
                            Deltagare

                              Hej maria! Då pratar vi ett pris på 900 jämna kr isf?

                              Lägger iaf upp en intresseanmälanslista! Fyll på ni som e köpsugna!

                              Tuggarn = 1st stlk M

                              #43805
                              Addson
                              Deltagare

                                Hej maria! Då pratar vi ett pris på 900 jämna kr isf?Lägger iaf upp en intresseanmälanslista! Fyll på ni som e köpsugna!Tuggarn = 1st stlk M

                                Tuggarn = 1st stlk M
                                Adde = 1St Stlk M

                                #43790
                                syke
                                Deltagare

                                  Jag var 59cm (slak), så jag går på L.

                                  Tuggarn = 1st stlk M
                                  Adde = 1St Stlk M
                                  Syke = 1St Stlk L

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.