Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #307791
    Sandström
    Keymaster

      Har genom tiderna felsökt med OBD läsare för att se fel koder på bilen, men vid ett till fälle så glömdes den och vart och leta efter ett sätt att läsa ut dom utan.

       

      Fick då även fram chassi koder, inte bara motor koder, så du kan se vad det är för fel på ABS, CANBUS, NAV osv osv, vilket du inte får fram med OBD läsaren.

       

      gör så här.

       

      Stäng av bilen (om den inte är avstängd)

      1. Ställ vredet för framljusen på “OFF”

      nu har vi lite bråttom, jag fick det inte att fungera på första försöket, eller fjärde, så rekommenderas att kanske öva en gång, eller i alla fall gå igenom i huvudet hur det går till.

      2. Vrid nyckeln till tändningen, eller tryck på knappen 2 gånger utan att trycka ned kopplingen om du har knapp start. (tills clustret tänder sig)

      3. Tänd halv ljusen med vredet

      4. tryck på knappen för trippmätaren 3 gånger (rekommenderas att räckan högt :D)

      5. Släck halv ljuset

      6. tryck på knappen för trippmätaren 3 gånger

      7. gör om steg 3-6 tills du ser ett P komma upp i displayen framför dig i clustret

      Tappar du bort dig, vrid av tändningen och börja om, har du gjort allt mer än 7-8 gånger får du börja om då gjorde du något fel råkade trycka 4 gånger eller 5 gånger, någon gång eller något liknande.

       

      *snabb version*

      start position

      Tändning AV

      halv ljus AV

      ———————

      tändning

      halv ljus

      Tripp knapp 3 gånger

      halv ljus AV

      Tripp knapp 3 gånger

      halv ljus

      Tripp knapp 3 gånger

      halv ljus AV

      Tripp kn…. OSV OSV

      När du väl får det att fungera så ska du få upp ett P och koder i displayen istället för trippen

      • Detta ämne redigerades för 1 år, 8 månader sedan av Sandström.
      • Detta ämne redigerades för 1 år, 8 månader sedan av Sandström.
      • Detta ämne redigerades för 1 år, 8 månader sedan av Sandström.
      • Detta ämne redigerades för 1 år, 8 månader sedan av Sandström.
      • Detta ämne redigerades för 1 år, 3 månader sedan av Sandström.
      • Detta ämne redigerades för 1 månad sedan av Sandström. Anledning: Mindre justering
    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.