Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 72 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34631
    TheSwedishPetrolhead
    Deltagare

      ..

      #281882
      tendency
      Deltagare

        Ser ut att vara en fin bil! Kul med en STi Type R. 🙂 22B-grejerna är nog säkerligen replikor, äkta grejer är inget som växer på träd och kostar garanterat multum. 22B-vingen ser mer kantig ut än din, har ställbart vingblad och bromsljus i mitten i nederkant.

        #281914
        TheSwedishPetrolhead
        Deltagare

          Köper gärna dina oranga blinkers i fronten eller byter mot mina klarglas, men är inte helt säker på att de är i nåt bra skick.

          Aha, nu har jag iofs redan beställt nya blinkers men du får såklart gärna köpa de orangea.

          Ser ut att vara en fin bil! Kul med en STi Type R. 🙂 22B-grejerna är nog säkerligen replikor, äkta grejer är inget som växer på träd och kostar garanterat multum. 22B-vingen ser mer kantig ut än din, har ställbart vingblad och bromsljus i mitten i nederkant.

          Ja, helt ok skick men såklart lite grejer efter 19 år och 16 tusen mil. Dock helt rostfri kaross! 😀

          #281915
          TheSwedishPetrolhead
          Deltagare

            Så, dags för nästa post.

            När jag bytte till sommarfälgarna i måndags så insåg jag att damasken till styrstaget är trasigt. Tänkte börja med att bara byta damasken och hoppas att det inte är någon skada skedd.

            En sak som mest är störig är att utblåset ligger och gnuggar mot bakkofångarn när man kör vilket ger ett väldigt drygt ljud.

            Verkar inte som att det går att omlokalisera placeringen då den lär gå mot bakdiffen längre fram om jag flyttar den åt höger.

            Så frågan är om jag behöver investera i ett helt nytt avgassystem eller om jag bara kan byta det sista mot något med mindre utblås…

            Är lite sugen på dubbelt utblås men inte hittat något, finns det inget på marknaden eller?

            #281910
            Javiisst
            Deltagare

              Är lite sugen på dubbelt utblås men inte hittat något, finns det inget på marknaden eller?

              Jag tycker Subarus feta ut blås är grymt snyggare än 2 utblås;)

              #281890
              Christian S
              Deltagare

                ny damask hittar du här http://importcarparts.co.uk/parts?cat=96&sub=97&sec=223&var=37&dc=y

                Jag tycker Subarus feta ut blås är grymt snyggare än 2 utblås;)

                håller med, mycket snyggare med 1 på dom äldre modellerna, på 08-> ser det bra ut med 1 på varje sida.

                #281916
                TheSwedishPetrolhead
                Deltagare

                  Hmm, tja enkelt utblås kanske är snyggare ändå.

                  Fast jag måste hitta något som är mindre än 4″ så det inte gnider mot bakspoilern…

                  Åkte förbi mekonomen idag och köpte en universaldamask till styrväxeln. Det måste ju duga tycker jag, plus att då kan jag fixa det i helgen och slipper vänta. Vill helst inte köra utan att ha det i ordning. 🙂

                  #281913
                  TheSwedishPetrolhead
                  Deltagare

                    Jahapp, ibland blir man trött alltså.

                    Bytte styrväxeldamasken idag och såg detta härliga:

                    Så nu är frågan om jag behöver byta hela drivaxeln eller om det räcker med drivknuten och ny damask?

                    Iofs kostar inte drivaxeln så mycket mer än bara knuten så det kanske är värt att kosta på sig?

                    Dessa prylar borde väl vara rätt för min bil? Hur vet jag vilken version det är?
                    Drivaxel:
                    http://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=1711&cat=96&sub=97&sec=223&var=32&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=
                    Knut:
                    http://www.importcarparts.co.uk/parts-info.asp?id=1081

                    #281891
                    Christian S
                    Deltagare

                      97 är version 3;)

                      #281884
                      Turbovin
                      Deltagare

                        Även om det lätt kan va rörigt med årsmodeller på importer så syns det på din instrumentbräda att det är en V3, V4 fick faceliftbrädan.

                        #281918
                        TheSwedishPetrolhead
                        Deltagare

                          Aha, tack för infon. Har bestämt mig för att byta drivknutarna.

                          Dock, insåg idag ett nytt problem, givetvis…

                          Det ryker nerifrån turbon efter man kört. Har först märkt det bara efter jag backat in i parkering, men när jag kollar ordentligt efter att ha låtit den stå på tomgång ett tag så ser jag det även annars.

                          Antar att det är någon packning som gett sig eftersom det luktar avgas. Riktigt drygt, då jag antar att detta är lite meckigt att komma åt på en Impreza?

                          Vart kan jag hitta bra verkstadshandböcker?

                          Det är nerifrån där pilen visar som röken kommer, men jag undrar också vad det är för behållare som är på bilden? Det står inget på behållaren.

                          #281892
                          Christian S
                          Deltagare

                            det är expansionskärlet.

                            #281919
                            TheSwedishPetrolhead
                            Deltagare

                              Som jag gissade alltså, en sak jag tänkte på var att det är helt fullt. Det ska det väl inte vara?

                              Dock ligger nivån på vattenpåfyllningen perfekt.

                              #281893
                              Christian S
                              Deltagare

                                jo det ska vara helt fullt i det kärlet.

                                #281920
                                TheSwedishPetrolhead
                                Deltagare

                                  Ok, min första tanke var att det kunde vara något läckage från det kärlet som gjorde att det rök nerifrån under det, men då är det nog inte så.

                                  Får dra ner till garaget idag och se om jag hittar något som kan förklara röken.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 72 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.