- Detta ämne har 71 svar, 11,282 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 4 månader sedan av TheSwedishPetrolhead.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2016 kl. 19:27 #34631TheSwedishPetrolheadDeltagare
..
13 april, 2016 kl. 05:24 #281882tendencyDeltagareSer ut att vara en fin bil! Kul med en STi Type R. 🙂 22B-grejerna är nog säkerligen replikor, äkta grejer är inget som växer på träd och kostar garanterat multum. 22B-vingen ser mer kantig ut än din, har ställbart vingblad och bromsljus i mitten i nederkant.
13 april, 2016 kl. 18:52 #281914TheSwedishPetrolheadDeltagareKöper gärna dina oranga blinkers i fronten eller byter mot mina klarglas, men är inte helt säker på att de är i nåt bra skick.
Aha, nu har jag iofs redan beställt nya blinkers men du får såklart gärna köpa de orangea.
Ser ut att vara en fin bil! Kul med en STi Type R. 🙂 22B-grejerna är nog säkerligen replikor, äkta grejer är inget som växer på träd och kostar garanterat multum. 22B-vingen ser mer kantig ut än din, har ställbart vingblad och bromsljus i mitten i nederkant.
Ja, helt ok skick men såklart lite grejer efter 19 år och 16 tusen mil. Dock helt rostfri kaross! 😀
13 april, 2016 kl. 19:13 #281915TheSwedishPetrolheadDeltagareSå, dags för nästa post.
När jag bytte till sommarfälgarna i måndags så insåg jag att damasken till styrstaget är trasigt. Tänkte börja med att bara byta damasken och hoppas att det inte är någon skada skedd.
En sak som mest är störig är att utblåset ligger och gnuggar mot bakkofångarn när man kör vilket ger ett väldigt drygt ljud.
Verkar inte som att det går att omlokalisera placeringen då den lär gå mot bakdiffen längre fram om jag flyttar den åt höger.
Så frågan är om jag behöver investera i ett helt nytt avgassystem eller om jag bara kan byta det sista mot något med mindre utblås…
Är lite sugen på dubbelt utblås men inte hittat något, finns det inget på marknaden eller?
13 april, 2016 kl. 21:35 #281910JaviisstDeltagareÄr lite sugen på dubbelt utblås men inte hittat något, finns det inget på marknaden eller?
Jag tycker Subarus feta ut blås är grymt snyggare än 2 utblås;)
13 april, 2016 kl. 21:40 #281890Christian SDeltagareny damask hittar du här http://importcarparts.co.uk/parts?cat=96&sub=97&sec=223&var=37&dc=y
Jag tycker Subarus feta ut blås är grymt snyggare än 2 utblås;)
håller med, mycket snyggare med 1 på dom äldre modellerna, på 08-> ser det bra ut med 1 på varje sida.
14 april, 2016 kl. 16:11 #281916TheSwedishPetrolheadDeltagareHmm, tja enkelt utblås kanske är snyggare ändå.
Fast jag måste hitta något som är mindre än 4″ så det inte gnider mot bakspoilern…
Åkte förbi mekonomen idag och köpte en universaldamask till styrväxeln. Det måste ju duga tycker jag, plus att då kan jag fixa det i helgen och slipper vänta. Vill helst inte köra utan att ha det i ordning. 🙂
15 april, 2016 kl. 17:24 #281913TheSwedishPetrolheadDeltagareJahapp, ibland blir man trött alltså.
Bytte styrväxeldamasken idag och såg detta härliga:
Så nu är frågan om jag behöver byta hela drivaxeln eller om det räcker med drivknuten och ny damask?
Iofs kostar inte drivaxeln så mycket mer än bara knuten så det kanske är värt att kosta på sig?
Dessa prylar borde väl vara rätt för min bil? Hur vet jag vilken version det är?
Drivaxel:
http://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=1711&cat=96&sub=97&sec=223&var=32&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=
Knut:
http://www.importcarparts.co.uk/parts-info.asp?id=108115 april, 2016 kl. 20:58 #281891Christian SDeltagare97 är version 3;)
16 april, 2016 kl. 11:58 #281884TurbovinDeltagareÄven om det lätt kan va rörigt med årsmodeller på importer så syns det på din instrumentbräda att det är en V3, V4 fick faceliftbrädan.
16 april, 2016 kl. 16:52 #281918TheSwedishPetrolheadDeltagareAha, tack för infon. Har bestämt mig för att byta drivknutarna.
Dock, insåg idag ett nytt problem, givetvis…
Det ryker nerifrån turbon efter man kört. Har först märkt det bara efter jag backat in i parkering, men när jag kollar ordentligt efter att ha låtit den stå på tomgång ett tag så ser jag det även annars.
Antar att det är någon packning som gett sig eftersom det luktar avgas. Riktigt drygt, då jag antar att detta är lite meckigt att komma åt på en Impreza?
Vart kan jag hitta bra verkstadshandböcker?
Det är nerifrån där pilen visar som röken kommer, men jag undrar också vad det är för behållare som är på bilden? Det står inget på behållaren.
16 april, 2016 kl. 17:34 #281892Christian SDeltagaredet är expansionskärlet.
16 april, 2016 kl. 22:12 #281919TheSwedishPetrolheadDeltagareSom jag gissade alltså, en sak jag tänkte på var att det är helt fullt. Det ska det väl inte vara?
Dock ligger nivån på vattenpåfyllningen perfekt.
16 april, 2016 kl. 23:04 #281893Christian SDeltagarejo det ska vara helt fullt i det kärlet.
17 april, 2016 kl. 07:40 #281920TheSwedishPetrolheadDeltagareOk, min första tanke var att det kunde vara något läckage från det kärlet som gjorde att det rök nerifrån under det, men då är det nog inte så.
Får dra ner till garaget idag och se om jag hittar något som kan förklara röken.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.