- Detta ämne har 71 svar, 11,282 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 4 månader sedan av TheSwedishPetrolhead.
-
FörfattareInlägg
-
12 maj, 2016 kl. 17:20 #281902IggeDeltagare
Billiga grenrör brukar ofta spricka, även flera av de dyrare efter lite mer tid. De som håller bäst är original
12 maj, 2016 kl. 18:02 #281936TheSwedishPetrolheadDeltagareBilliga grenrör brukar ofta spricka, även flera av de dyrare efter lite mer tid. De som håller bäst är original
Vart hittar man nya originalrör då?
Eller ska jag börja med att byta packningar kanske, fast det hade vart rätt skönt att bara smäcka dit något nytt och fräscht.12 maj, 2016 kl. 18:05 #281887TurbovinDeltagareSåna där billiga rör presterar dessutom troligen sämre än original.
12 maj, 2016 kl. 18:11 #281903IggeDeltagareHur bedömdes nuvarande som dåligt?
Kan ju räcka långt med packningar, även där rekommenderas original
12 maj, 2016 kl. 18:37 #281937TheSwedishPetrolheadDeltagareHur bedömdes nuvarande som dåligt?
Kan ju räcka långt med packningar, även där rekommenderas original
svag rök nerifrån höger sida av motorrummet, röken ändrades när man gasade. Luktade inte direkt olja, mer avgas.
12 maj, 2016 kl. 18:42 #281904IggeDeltagareOkej, då skulle jag sikta på nya packningar, eventuellt nytt mellanrör
12 maj, 2016 kl. 19:04 #281938TheSwedishPetrolheadDeltagareOkej, då skulle jag sikta på nya packningar, eventuellt nytt mellanrör
Ok, packningar finns ju på importcarparts, men var hittar jag ett nytt mellanrör? Har letat men kammar nada, eller måste jag hitta ett bättre begagnat?
Det är väl där flexröret sitter och det kan ju definitivt vara en bov i dramat.
13 maj, 2016 kl. 04:35 #281905IggeDeltagareJa, iofs tror jag mest på packningarna
Är det lite högre upp har väl uppipe en flexbit också?
13 maj, 2016 kl. 05:13 #281901FladricDeltagareVanligt att uppipe börjar läcka i flexröret, hände på min WRX och en av mina Legacy Turbo 🙂
13 maj, 2016 kl. 14:39 #281939TheSwedishPetrolheadDeltagareVanligt att uppipe börjar läcka i flexröret, hände på min WRX och en av mina Legacy Turbo 🙂
Bytte du själva flexröret då eller köpte du nytt rör helt och hållet?
15 maj, 2016 kl. 11:51 #281940TheSwedishPetrolheadDeltagareHar nu kört några dagar och det verkar funka…
Bjuder på en bild från gårdagens träff i Alingsås.
Har suttit idag och gjort en lista över saker jag ska köpa, samt en prioriteringsordning.
Prio Delar:
1 Grenrörspackningar
1 Kylslangar silikonkit
1 Bromsbelägg
1 Silencer avgas 120mm
2 Röd bromsok-färg
2 STI klistermärken fog light covers
2 Rosa Emblem front
2 STI Växelknopp
2 1 DIN mätare
2 Blå färg + klarlack
2 P1 läpp
2 Vita frontblinkers
2 Ventilplastgrejer front
3 STI kylarlock
3 Ecosmart tvättkit
3 Proffspolering
3 Guldiga hjulmuttrar
3 Stereo
3 Fixa bucklor
3 MudflapsTotalt sett blev det strax över 20 tusen… Usch, men de dyraste grejerna kommer i prio 3 så det tar vi senare. Prio 1 beställer jag idag och prio 2 vid löning. 🙂
Satsar på att få den fin och fräsch så får vi se vad jag hittar på till vintern sen.
19 maj, 2016 kl. 20:12 #281941TheSwedishPetrolheadDeltagareKörde ett nytt klipp på min youtube-kanal idag.
Lite allmänt snack, egentligen inget ni inte hört här i tråden men lägger upp det ändå. 🙂20 maj, 2016 kl. 16:13 #281942TheSwedishPetrolheadDeltagareJahapp, en del av grejerna jag beställde i söndags/måndags har kommit redan. Helgen är räddad! 😀
Många som läser, få som skriver. Är det så ointressant? 😉
20 maj, 2016 kl. 16:16 #281906IggeDeltagareEller så har vi inte så mycket att tillföra för stunden 😛
20 maj, 2016 kl. 16:34 #281912JaviisstDeltagareEller så har vi så mycket problem med egen subba lol.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.