Visar 12 inlägg - 61 till 72 (av 72 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #281943
    TheSwedishPetrolhead
    Deltagare

      Nåja, iaf kul att folk läser, och så får jag sparat allt för mig själv åtminstone. 🙂

      Vi ska köra konbana med jobbet nu på tisdag, blir väldigt spännande att pressa bilen lite grann. Förra året hade jag en Honda S2000, men var ändå långsammare än en original Mazda mx5 NB… Tror jag egentligen borde ha tagit körlektioner istället för att köpa ny bil, men vafan. Ny bil är roligare!

      #281908
      Gloremir
      Deltagare

        Nejdå jag läser allt. Kul att någon annan också pillar på en Type r.

        Fast det går fortare för dig. haha =)
        Fortsätt jobba

        #281944
        TheSwedishPetrolhead
        Deltagare

          Ja, har man mycket fritid som jag har så blir det lite gjort. 🙂

          Idag blev fler smågrejer fixade:

          Svindyr ventilationsplastbit monterad(snabbaste grejen jag gjort på någon bil någonsin tror jag…). Fasen vad jag stört mig på det hålet sen jag köpte bilen. 🙂

          Får dock lacka om dem när mina vita blinkers kommer. Dock osäker vilken färg som blir bäst. Svart? Vit? Blå som bilen? Vad tycker ni?

          Ny växelspaksknopp som matchar bilen lite bättre och är fräschare än det gamla eftermarknadsmöget som satt där innan. Iofs vet jag inte om jag tycker den här är perfekt heller men mycket snyggare. Har beställt en med originallook också, får se vilken som blir kvar sen.

          Har snyggat till den fruktansvärt fula slutstegsinstallationen i bagaget. Inte perfekt men mycket bättre.

          Och sist men inte minst ett par nya kylarslangar. Ska byta resten också någon dag men den ena läckte en del så fixade det först iaf. Funderar på att byta kylaren också när jag ändå håller på, den är rostig och jävlig…

          #281883
          tendency
          Deltagare

            Gälarna ska du lacka i helst bilens blå, det blir snyggast! Men även svart funkar. Såhär hade jag på min GT -99 och STi Type R -99.

            (Klicka på bild för att komma till större version)

            #281879
            Kvarnis
            Deltagare

              Orginal turbon maxar du runt 370 bhp på E85 med fmic.
              Lådan håller kanske… beror på hur du kör 😉
              För 400 behöver du bättre ic,soppa pump, spridare, turbo och det viktigaste ny ecu/sprut. Börja med att mappa bilen med ett nytt sprut.
              Vilket sprut beror på plånboken. AG,Maxtunning, Pbz brukar de flesta vara nöjd med.

              #281945
              TheSwedishPetrolhead
              Deltagare

                Tendency:

                Ja, blått blir nog snyggast. Ska testa att photoshoppa lite innan jag väljer men det lutar åt blått.

                Orginal turbon maxar du runt 370 bhp på E85 med fmic.
                Lådan håller kanske… beror på hur du kör 😉
                För 400 behöver du bättre ic,soppa pump, spridare, turbo och det viktigaste ny ecu/sprut. Börja med att mappa bilen med ett nytt sprut.
                Vilket sprut beror på plånboken. AG,Maxtunning, Pbz brukar de flesta vara nöjd med.

                370 skulle iofs vara en ganska trevlig tillökning, klarar man det med att bara skaffa nytt sprut, FMIC och E85? Med original Pump, spridare osv?

                För övrigt var jag på en konbana med jobbet idag.

                Det var en spännande upplevelse att pressa subban lite. Speciellt eftersom det regnade ganska bra under tiden. Att acca var ju inga problem, däremot blev det lite rakt fram innan jag kom ihåg att jag inte hade ABS…

                Nåväl, kul var det iaf! Hyfsat snabbt gick det också någon av gångerna men det var mest på skoj så jag tar det inte för allvarligt.

                Om vädret blir bra på lördag så åker jag till Kattleberg och kör konbana med breakout då. 🙂

                #281888
                Turbovin
                Deltagare

                  Bromsade 370 hk på e85 med en vf28 men spridarna lär du få uppgradera. Körde med 740cc samt typ en walbro 255-kopia.

                  Jag lär dock skippa e85 i bygget nu då jag tror bränslet är på väg bort. Ingen storsäljare precis och sviktande kvalitet i tankarna.

                  #281880
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Orginal pumpen är det första du ska byta ut, Spriddarna hänger inte med upp till den effekten. Du behäver ca 3000cc totalt för den effekten på E85.
                    Så 740cc är det minsta du ska köra på. Skulle även kört med en pump med högre flöde/tryck än en walbro. De går på absolut max runt 400 på E85

                    #281946
                    TheSwedishPetrolhead
                    Deltagare

                      Intressant… Aja, vi får se framåt vintern. Just nu har jag mycket annat.

                      Har bestämt mig för att köpa ett PDR(Paintless Dent Removal)-kit och prova att fixa bucklorna jag fått på skärmen och huven själv. Mycket billigare än både självrisk och att lämna in utan att ta det på försäkringen. Tur man är händig. 😀

                      Idag har jag uppgraderat min arbetsbänk litegrann. Är inte mycket till plåtslagare men det blev hyfsat trots begränsad utrustning för ändamålet.

                      Nästa vecka blir det mer fix!

                      #281947
                      TheSwedishPetrolhead
                      Deltagare

                        Lite småmek ikväll.

                        Jag har sedan mina år som musiker stora problem med buller och den här bilen låter mycket. Eller “lät mycket” är nog en bättre sak att säga, för ikväll fick Imprezan en buttplugg!

                        Skillnaden är enorm, plötsligt hör jag vad jag tänker. Plus en jävla massa knarr och andra saker jag inte hörde innan, fan…

                        Det ser inte lika bra ut som ett tystare system, men det är en trade off jag gärna tar för att kunna åka en bit utan huvudvärk.

                        Dessutom bytte jag till skylthållare utan reklam och en rosa badge. Tyvärr visade det sig att badgen var platt baktill medans originalet är vält på baksidan. Billig Ebayskit såklart… Nåja, den sitter på iaf och det ser bra ut på håll.

                        Jag får leta upp en bättre badge framöver.

                        #281948
                        TheSwedishPetrolhead
                        Deltagare

                          #281949
                          TheSwedishPetrolhead
                          Deltagare

                            Nu var det ett tag sedan jag skrev här.

                            Diagnosticerad med tennisarmbåge, ordinerad vila… Blä.

                            Insikt om att bilen är så hardcore att min rygg inte pallar med några längre sträckor. Dubbelblä.

                            Ovanstående resulterar i att bilen mest bara står i garaget, binder kapital och kostar försäkrings- och garagehyrapengar. Trippelblä.

                            Har nu lagt ut intressekoll på försäljning på facebook och kan väl lika gärna göra det offentligt även här. Ska uppdatera brukisen till något som är lite roligare men ändå komfortabelt nog att köra varje dag.

                            Tror den gått runt 16 tusen mil
                            Otrimmad motor 280 hk
                            DCCD-lådan med ställbara diffar
                            GAB suspension Coiloverkit
                            Vinterdäck på originalfälgar
                            17″ OZ superleggera-fälgar med sommardäck
                            HKS Hi-power avgas från kat, har monterat en extra silencer.
                            Lite lätt styling har skett sedan bilderna, kan enkelt återställas om så önskas.
                            Lite extra grejer såsom nya bromsbelägg, kylarslangkit i silikon, olja och filter m.m. medföljer vid köp

                            Ventilkåpspackningar bytta för 2 månader sedan.

                            Negativt:
                            Yttre drivknutsdamaskerna fram trasiga. Har två helt nya drivknutar jag tänkt byta till, som givetvis följer med.
                            Coiloversen börjar bli till åren. Går utmärkt att köra med men bör nog bytas innan hård bankörning.
                            Lacken har efter 20 år några repor och det finns även några mindre bucklor runt höger framskärm och huv.

                            Prisidé: 90 tusen. Bilen finns i Alingsås
                            Får jag inte sålt den lägger jag vintern på att fixa till den och lägger ut den dyrare nästa vår.

                          Visar 12 inlägg - 61 till 72 (av 72 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.