• Detta ämne har 39 svar, 4,276 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av Igge.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29514
    Von Wienerschnitzel
    Deltagare

      Nån här som bor i Köpingstrakten?

      Har sett några Imprezor bröla runt här, så…?…
      Brukar bla stå en fin blåmetallic gc8 på Dybecksgatan, där jag bor.
      Åker själv en “blue steel metallic” Wrx Sti 99:a.

      /Adrian von Wienerschnitzel

      #250559
      Igge
      Deltagare

        Jag misstänker att jag kan vara den skyldige 😛
        Bor på ringvägen (vid korsningen till dybecksgatan) och har garaget bortanför “furan” så vid kortare parkeringar brukar jag kunna ställa mig på dybecksgatan 🙂

        Men att den är fin betyder bara att du inte gått tillräckligt nära den, hehe. Eller ja, allt är ju relativt.

        Antar att det är din som brukar stå på parkeringsplatsen längs med dybecksgatan?

        #250576
        Von Wienerschnitzel
        Deltagare

          Aha, Den skyldige är funnen! d—0.o—b
          Inte så fin? … Joooo, med dålig syn, på långt håll, en dimmig natt, såååå…
          Skojar bara, det lilla jag har sett ser ju bra ut!

          Ja, det är min på Dybecksgatan.
          Den med den löjligt lilla vingen på. Nästan så man får storlekskomplex…

          Din GT, är den original, eller…?…
          Undrar mest pga att det vore kul att jämföra lite.
          Blir arbetslös inom kort, så försäkringskostnaden på en japanimporterad Sti blir liksom lite väl saftig när man går på a-kassa.
          Vill ju egentligen ha kvar min, men ett alternativ är ju att sälja och köpa en billigare GT, kanske?
          :confused:

          / Adrian

          #250560
          Igge
          Deltagare

            Aha, Den skyldige är funnen! d—0.o—b
            Inte så fin? … Joooo, med dålig syn, på långt håll, en dimmig natt, såååå…
            Skojar bara, det lilla jag har sett ser ju bra ut!

            Ja, det är min på Dybecksgatan.
            Den med den löjligt lilla vingen på. Nästan så man får storlekskomplex…

            Din GT, är den original, eller…?…
            Undrar mest pga att det vore kul att jämföra lite.
            Blir arbetslös inom kort, så försäkringskostnaden på en japanimporterad Sti blir liksom lite väl saftig när man går på a-kassa.
            Vill ju egentligen ha kvar min, men ett alternativ är ju att sälja och köpa en billigare GT, kanske?
            :confused:

            / Adrian

            Än så länge original, har eventuella planer på att byta avgassystem men inga större ingrepp på gång på den fronten. Men just nu står den på pallbockar för stötdämparbyte m.m.
            Det är mindre “Hej, jag måste hävda mig” med liten vinge. Med det är det visserligen inte sagt att jag inte vill ha en större ändå :p

            Apropå avgassystem… Vad har du för något som sitter på?
            Tycker din mullrar lite mer och härligare än min (kan ju ha att göra med att din är STi i och för sig…)

            #250557
            Christian S
            Deltagare

              Blir arbetslös inom kort, så försäkringskostnaden på en japanimporterad Sti blir liksom lite väl saftig när man går på a-kassa.
              Vill ju egentligen ha kvar min, men ett alternativ är ju att sälja och köpa en billigare GT, kanske?
              :confused:

              / Adrian

              kan säga så här att försäkringen blir inte billigare utan snarare dyrare, kollade vad en kompis förra bil som va en svensksåld GT skulle kosta på mig och den va dyrare än vad jag ger för min Type R

              #250558
              FiddeFuling
              Keymaster

                Annars kan man ställa av den ett tag eller gå ner ett steg i försäkring, tex ifrån hel till halv… Inte kul att få ihop bil intresse utan jobb 🙁 Hoppas att det löser sig för dig

                \\ Mathias

                #250577
                Von Wienerschnitzel
                Deltagare

                  Än så länge original, har eventuella planer på att byta avgassystem men inga större ingrepp på gång på den fronten. Men just nu står den på pallbockar för stötdämparbyte m.m.
                  Det är mindre “Hej, jag måste hävda mig” med liten vinge. Med det är det visserligen inte sagt att jag inte vill ha en större ändå :p

                  Apropå avgassystem… Vad har du för något som sitter på?
                  Tycker din mullrar lite mer och härligare än min (kan ju ha att göra med att din är STi i och för sig…)

                  Vad jag vet så sitter det en halvsats från SPT på min.
                  Tycker det är lite lagom bullrigt och fint, med tanke på att det är en “Daily driver”.
                  d—0.o—b
                  / Adrian

                  #250578
                  Von Wienerschnitzel
                  Deltagare

                    kan säga så här att försäkringen blir inte billigare utan snarare dyrare, kollade vad en kompis förra bil som va en svensksåld GT skulle kosta på mig och den va dyrare än vad jag ger för min Type R

                    Åh fan… 🙁
                    Vilken tur att du sa det, så man inte gräver sin egen grav ännu djupare och hamnar i “lyxfällan” på TV eller nåt till slut!
                    Tack för varningen!

                    / Adrian

                    Ps.
                    Kollade in din Type R på garaget. Vilken bil! Grym! d—0.o—b
                    Ds.

                    #250579
                    Von Wienerschnitzel
                    Deltagare

                      Annars kan man ställa av den ett tag eller gå ner ett steg i försäkring, tex ifrån hel till halv… Inte kul att få ihop bil intresse utan jobb 🙁 Hoppas att det löser sig för dig

                      \\ Mathias

                      Tack, det värmer!
                      Men tyvärr har nog inte min kära sambo samma syn på det här som vi…
                      Har nämligen en gammal Lincoln ståendes i garaget, så det kan bli lite svårförklarat att ha en TILL bil avställd över vintern…
                      Blir nog tyvärr till att sälja Imprezan om det inte dyker upp nåt jobb snart… 🙁

                      / Adrian

                      #250585
                      Donnan
                      Deltagare

                        Jag bor i kolsva å har en blå impreza 99a! vita sommarfälgar å lite vita detaljer. halvtonade bakljus 🙂

                        /Jonna

                        #250561
                        Igge
                        Deltagare

                          Jag bor i kolsva å har en blå impreza 99a! vita sommarfälgar å lite vita detaljer. halvtonade bakljus 🙂

                          /Jonna

                          Då börjar det ju bli några stycken 🙂

                          Har sett en blå GT med originalljus och blåa stänklappar på GKN-parkeringen vid några tillfällen också.
                          Sedan är det väl red_mike som brummar runt i en bugeye och sprider välsång i köping också.
                          Finns även en STi-racing på GKN-parkeringen
                          En röd GT har jag stött på vid ett par tillfällen också
                          Sedan har jag sett en Hawkeye i närheten av furan vid några tillfällen.
                          Kusinens pojkväns gamla bugeye har jag sett i Köping vid ett par tillfällen några gånger också, även om den såldes till skinnsberg av honom. En svart med orangea fälgar.
                          Sedan har jag sett ett gäng hatchbacks och säkert några fler jag glömt bort. :p

                          #250548
                          Tallen
                          Deltagare

                            Blir snart en till gammal gt kombi i krokarna då jag fastnat i träsket igen, samt flyttat från Surahammar till Valskogskrokarna sedan sist. Kul att det är många subbor här i trakten! En vinterfräff snart kanske? För en Impreza är ju till för att användas året runt (tycker jag iaf)

                            /Daniel Tallberg, f.d. regionsanvarig på den gamla goda tiden 🙂

                            #250562
                            Igge
                            Deltagare

                              Blir snart en till gammal gt kombi i krokarna då jag fastnat i träsket igen, samt flyttat från Surahammar till Valskogskrokarna sedan sist. Kul att det är många subbor här i trakten! En vinterfräff snart kanske? För en Impreza är ju till för att användas året runt (tycker jag iaf)

                              /Daniel Tallberg, f.d. regionsanvarig på den gamla goda tiden 🙂

                              Härligt!

                              Grattis och välkommen antar jag är på plats då d—0.o—b

                              Vinterträff låter intressant!

                              Funderar även på om man skulle försöka ge sig ut på grusvägarna när nästa snövända kommer, kanske går att ordna gemensam körning? 🙂
                              Inte för att jag kör i rallytempo men “the more the merrier” kanske?

                              Meteorologerna förutspår ju att det ska komma en del snö här i veckan. Så man kan ju hoppas att det blir vitt och fint igen 🙂

                              #250549
                              Tallen
                              Deltagare

                                Tackar! Jo, lite grusvägsåka när det kommit lite snö låter ju kul, bara man hittar en bra sträcka och håller sig PÅ vägen. 😀

                                /D

                                #250563
                                Igge
                                Deltagare

                                  Ja något rallytempo pratar jag inte om, hehe. Det är jag för feg för 😛

                                  En grusvägar finns det gott om. Västra skedvi/näverkärret, letter och söder om Kungsör finns det fina “nät” som jag utforskat med hoj tidigare 🙂

                                  [Tapatalk]

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.