› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Mått på bussningar till GT’n?
- Detta ämne har 32 svar, 2,684 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av
TBS.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2006 kl. 14:05 #4864
FeA
DeltagareÄr det någon som har måtten på bussningarna, både i bak- och framvagn?
Eller en hygglig själ som har dom liggandes och skulle kunna mäta.Ska få bussningarna svarvade i teflon, vad tror ni om det? Någon som kör med teflonbussningar?
//Tommy
30 november, 2006 kl. 16:47 #68673anden__z
DeltagareÄr också intresserad av dessa mått , helst på alla bussningar som finns=) . Göra själv är alltid roligast=)
30 november, 2006 kl. 21:16 #68671HAEN
DeltagareJag körde med sådana bussningar i min gt,grym skillnad på bakvagnen.
1 december, 2006 kl. 16:20 #68691Tommy-SP
DeltagareFinns ju nya från Powerflex som e grymma. inte så farligt dyrt heller med tanke på resultatet 🙂
1 december, 2006 kl. 16:41 #68667FeA
DeltagareFinns ju nya från Powerflex som e grymma. inte så farligt dyrt heller med tanke på resultatet 🙂
Men tillverkar man egna så är väl dom oxå nya? Sen så beror det ju på vilket matrial man tillverkar bussningarna i, det ska ju helst vara ett matrial som är självsmörjande.
Men är verkligen polyetran (stavning?) verkligen så mycket bättre än teflon?
Tjaa, allt är ju relativt. Men med tanke på att priset blir 4-5 ggr lägre än powerflex, så är det att föredra för mej när man har chansen att göra egna.
/Tommy
1 december, 2006 kl. 16:45 #68692Tommy-SP
Men tillverkar man egna så är väl dom oxå nya? Sen så beror det ju på vilket matrial man tillverkar bussningarna i, det ska ju helst vara ett matrial som är självsmörjande. Men är verkligen polyetran (stavning?) verkligen så mycket bättre än teflon?Tjaa, allt är ju relativt. Men med tanke på att priset blir 4-5 ggr lägre än powerflex, så är det att föredra för mej när man har chansen att göra egna./Tommy
Det är sant 🙂
Vet bara att polyuretan är ett väldigt bra material. Kan du göra egna bra så förstår jag dig om du vill göra dem själv. Kan kolla om jag har några powerflex liggande som jag kan mäta på åt dig. Tror jag har till bakvagnen nämligen 🙂1 december, 2006 kl. 17:37 #68668FeA
Men tillverkar man egna så är väl dom oxå nya? Sen så beror det ju på vilket matrial man tillverkar bussningarna i, det ska ju helst vara ett matrial som är självsmörjande. Men är verkligen polyetran (stavning?) verkligen så mycket bättre än teflon?Tjaa, allt är ju relativt. Men med tanke på att priset blir 4-5 ggr lägre än powerflex, så är det att föredra för mej när man har chansen att göra egna./Tommy
Det är sant :)Vet bara att polyuretan är ett väldigt bra material. Kan du göra egna bra så förstår jag dig om du vill göra dem själv. Kan kolla om jag har några powerflex liggande som jag kan mäta på åt dig. Tror jag har till bakvagnen nämligen 🙂
Kanoners! 🙂
1 december, 2006 kl. 19:01 #68683tuniz
Deltagareteflon är ett hårt material som ger ded sig väldigt lätt för det materialet har altsaimers fast det har bra smörj egen skaper
poluretan fins å få tag i som har teflon i sig lite granna sånt svarvar jag i dagligen det är lite fjädrande åck mycket själv smörjande
1 december, 2006 kl. 19:24 #68669FeA
Deltagareteflon är ett hårt material som ger ded sig väldigt lätt för det materialet har altsaimers fast det har bra smörj egen skaperpoluretan fins å få tag i som har teflon i sig lite granna sånt svarvar jag i dagligen det är lite fjädrande åck mycket själv smörjande
Ok, vart ligger priset ungefär för matrialkostnad till en uppsättning bussningar i poluretan med teflon i då?
1 december, 2006 kl. 21:00 #68674anden__z
DeltagareNån som hade nå bussningar liggandes som går att mäta på ??
2 december, 2006 kl. 00:01 #68684tuniz
Deltagaredet går nog och åna ett b ra pris på dom har en sån svarv som man kan köra sont material i behöver bara mått å se hur dom ser ut för at troligen kunna göra dom =)
2 december, 2006 kl. 18:29 #68675anden__z
DeltagareSamma här , kan göra några uppsättningar på jobbet men då krävs ju lite mått , nån som kan skaka fram lite bussningsmått?
4 december, 2006 kl. 22:46 #68670FeA
DeltagareKom igen nu, skaka fram lite mått någon. Hur ska man annars kunna spöa Ulrik kommande säsong!? :+ 😉
5 december, 2006 kl. 07:25 #68663simo
DeltagareKom igen nu, skaka fram lite mått någon. Hur ska man annars kunna spöa Ulrik kommande säsong!? :+ 😉
In your ”wet” dream, Tommy! 😉 😀
/U – som kör orginalbussningar
PS Blir det bra är jag spekulant 🙂 DS
5 december, 2006 kl. 10:44 #68676anden__z
DeltagareVa fanken , kom loss nu någon med måtten=) , någon har väl ett antal bussningar liggandes?=)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.