- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2011 kl. 18:33 #217574Jocke.TDeltagare
Så du ska också köra utan MAF? 🙂
Vet du hur man kopplar ihop lufttempgivaren med MAF-kablaget?18 juni, 2011 kl. 18:36 #217057TomKDeltagareSå du ska också köra utan MAF? 🙂
Vet du hur man kopplar ihop lufttempgivaren med MAF-kablaget?Japp blir mapp sensor+lufttemp
Ja det vet jag, stift 4 och 5 kör du Autronic också??18 juni, 2011 kl. 18:37 #217575Jocke.TDeltagareOkey okey. Vet du vart man hittar info om lufttempgivare?
Nee, jag ska köra med Simtek men det är väl samma skit 😉18 juni, 2011 kl. 18:40 #217058TomKDeltagareVad söker du för info?
18 juni, 2011 kl. 20:09 #217616EiiiiikDeltagareSen var det bara att klippa av alla kablarna i tjocka kabelstammen.
Höll på att skita knäck innan jag såg att du skoja 😉
18 juni, 2011 kl. 20:36 #217059TomKDeltagareHehe.. 😀
18 juni, 2011 kl. 21:07 #217617EiiiiikDeltagareSorry för lite OT i din tråd TomK, men du har ingen bild på din bil från sidan när dina coilovers sitter på? 🙂
Mina hjul tar i pyttelite mitt uppe i hjulhuset när jag svänger ganska kraftigt i lite fart.. Tycker inte att den är galet låg och vill egentligen inte höja den.
Hade du detta problemet med? 🙂18 juni, 2011 kl. 21:21 #217576Jocke.TDeltagareVad söker du för info?
Vart man ska sätta den och lite allmän info.
Hur fick du veta hur den ska kopplas?
Och ska du klippa kontakten till luftmassemätaren och skarva så du kan koppla på tempsensorn istället?18 juni, 2011 kl. 21:31 #217060TomKDeltagareVart man ska sätta den och lite allmän info.
Hur fick du veta hur den ska kopplas?
Och ska du klippa kontakten till luftmassemätaren och skarva så du kan koppla på tempsensorn istället?Man sätter den så nära spjället som möjligt.
Antingen i tmic´n eller i tryckröret nära spjällhuset om man har fmic. kan slänga upp bild i morgon på hur min kommer sitta.Det stog i min instruktionsbok hur man kopplar. 🙂
Tänkte koppla på mig på kablarna en ganska bra bit ner så slipper man att det syns att man varit där och pillat.
Någon gång kanske man behöver orginal ecu och lmm då är det dumt om man klippt.18 juni, 2011 kl. 21:32 #217061TomKDeltagareSorry för lite OT i din tråd TomK, men du har ingen bild på din bil från sidan när dina coilovers sitter på? 🙂
Mina hjul tar i pyttelite mitt uppe i hjulhuset när jag svänger ganska kraftigt i lite fart.. Tycker inte att den är galet låg och vill egentligen inte höja den.
Hade du detta problemet med? 🙂Har inte haft några problem med hjulhusen med gamla hjulen 225/45-17. Har dock inte varit jätte låg utan lite lagom.
Men det kommer bli spännande när man ska klämma in nya svålarna under skärmarna 😀
18 juni, 2011 kl. 21:48 #217618EiiiiikDeltagareHmmm.. Kör också 224/45-17 och skulle gissa att våra är ganska lika. Din skulle till och med kunna vara aningen lägre än min, men svårt att se iom att du har frontläpp på din.
Yeye.. Vi får hoppas att hjulinställningen justerar detta lite, annars blire fram med värmepickan. Är ju bara lite plast som skrapar i 🙂För övrigt är jag så jävla nöjd med mina coilovers!!! Är ju en helt annan bil och ligger som ett stykjärn!
Kör man på mjukaste är dom ju faktiskt riktigt goa att glida med också 🙂30 juni, 2011 kl. 18:51 #217062TomKDeltagareNu är datum för mappning spikat! 🙂
12/7 åker den på transport till PBZ i Uppsala.
Synd bra att jag missar storträffen som jag har sett fram emot 🙁Nu har äntligen fälgarna kommit iaf. Har väntat sen i januari!
Tydligen först i Norden med dom. Yeay! 🙂
Bilder kommer!2 juli, 2011 kl. 13:20 #217672ssebasstianDeltagareRiktigt bra och snyggt gjort. Har precis bytt från en 2.0l till en 2,5l i min och lite annat roligt men har ej någon tråd. Har lite bilder i albumet bara. Min mappning ska ske den 5/7 på jrm i södertälje.
2 juli, 2011 kl. 21:08 #217063TomKDeltagareRiktigt bra och snyggt gjort. Har precis bytt från en 2.0l till en 2,5l i min och lite annat roligt men har ej någon tråd. Har lite bilder i albumet bara. Min mappning ska ske den 5/7 på jrm i södertälje.
Tackar!
Ska du inte slänga upp en tråd? Alltid kul att följa! 🙂
Kul att du ska mappa. Vad har du där spec på motorn?
Kör med vanlig soppa?2 juli, 2011 kl. 21:14 #216916GilarskiDeltagareLovade återkomma gällande den där växelspak-förlängaren.
Det är M12 med 1,25 mm gängstigning (fin/tät)
Jag har shortshift så med förlängaren är det ingen katastrof, även om slagen blir lite längre, längre än jag först tyckte skall erkännas men jag älskar verkligen känslan av att få upp ‘knoppen’ ~10 cm så den kommer sitta på så länge jag äger kärran 😎
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.