Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Passar dom rakt av eller har du valsat?

Har masserat lite i bak.
      Har dock inte märkt att det har tagit i någonstans.
      Men den ska justeras ner lite i bak om ett tag så man får väl se då.
      Men det går att ratta fullt åt båda hållen utan att det tar i och den är ganska låg fram.

Fricke.w
      Deltagare

Tackar! 🙂
        Ja man får hoppas att den presterar bra.
        Tänkte väl blåsa på upp mot 2bar. 😀

Härligt 😀 är ju där någon stans min SC turbo också skulle ha legat 🙁
        A ja inge att gräva ner sig för, spar jag mot för modan bilen så blir de själv fallet nytt styr 😀

TomK
        Deltagare

Härligt 😀 är ju där någon stans min SC turbo också skulle ha legat 🙁
          A ja inge att gräva ner sig för, spar jag mot för modan bilen så blir de själv fallet nytt styr 😀

Klart du ska ha kvar den!!!

Nalta
          Deltagare

Har masserat lite i bak.
            Har dock inte märkt att det har tagit i någonstans.
            Men den ska justeras ner lite i bak om ett tag så man får väl se då.
            Men det går att ratta fullt åt båda hållen utan att det tar i och den är ganska låg fram.

Okej, det är ju sjukt fett med lågt et och breda fälgar!

tommya86
            Deltagare

Ao så fet denna är! 🙂

TomK
              Deltagare

Nu äntligen är det lastat och klart för avfärd mot Uppsala och PBZ för mappning! 🙂

Hoppas på fina siffror. Ska hämta den där på Onsdag sen lär det gå undan på hemvägen 😎 😀
                Bänk papper kommer givetvis.

TomK
                Deltagare

Så nu vad den klar i dynon för den här gången! 🙂

Måste bara börja med att säga att grabbarna på PBZ är sjukt trevliga! Det bemötandet jag fick av dom där har jag nog inte fått någon annan stans. Visade runt en i verkstaden och förklarade hur dynon funkade visade några av byggerna dom har ståendes där. Sen drog det ihop sig för lunch och då blev man medbjuden och käkade lite lunch med hela ligan. Mycket trevligt! 🙂

Det var ganska mycket små fel som Arash fick fixa. Jag hade kopplat lite små slangar fel. Sen gick det inte att få bort muttern till hålet för bredbands lambdan så dom fick göra ett nytt hål och svetsa dit en mutter och lite annat små skit.
                  Så det åt ganska mycket dyno tid.

Men det jävligaste var att min wastegate inte funkade som den ska!! Den hänger sig helt plötsligt lite då och då 😡

Men han gjorde klart en komplett mapp med grundladd på knappt 1 bar så nu ger den 288 hk på hjulen! 🙂

Vi stannade där tills man har löst wastegate problemet (vilket jag gjort nu).

Felet hade inte direkt med wastegaten att göra utan felet satt i min downpipe!

Det finns en avdelare med en ur fasning i downpipen som mejseln pekar på den hade beläggning på sig och wastegate porten är större än på en orginal turbo så klaffen fastnade ibland i avdelaren vilket gjorde att den stog 0,5 cm öppen. Slipade av den så var problemet löst! 🙂

Men bilen går sjukt bra!! tomgång precis som orginal inga konstiga ryck eller nått.

Sticker på semester nu men det blir till att åka tillbaka dit och fixa mappen för att kunna ladda fullt. Tiden rann iväg den här gången helt enkelt. Men fick ganska många extra timmar av Arash.
                  Så nästa gång går det snabbt i dynon iaf nu när mappen i princip är klar.

Måste bara ge en eloge till Arash! Han har ett väldigt kunnande om motorer och speciellt mappningar. Är väldigt noggrann med det han gör. Visar svepen och förklarar precis vad kurvorna betyder och vad han har gjort i mappen osv osv.

Blir med nöje att åka tillbaka om ca 2v och göra klart mappen.

Helt klart TUMMEN UPP FÖR PBZ

.

Jocke.T
                  Deltagare

Hoppas på fina siffror om 2 veckor då 🙂
                    Har du lust att ta ett foto på den överfyllnings-behållaren du har till kylarvattnet? Jag funderar på hur jag ska lösa det på min kärra nu när jag slänger dit fmic.

TomK
                    Deltagare

Ja 500 på veven borde inte ligga långt borta bara soppa pumpen orkar med.

Det kan jag fixa. Det är bara en rund avlång behållare ca 6cm bred och kanske 15-20 cm lång med ett hål i för slangen och ett stort hål där man sätter orginal locket.

Jocke.T
                      Deltagare

Det kan jag fixa. Det är bara en rund avlång behållare ca 6cm bred och kanske 15-20 cm lång med ett hål i för slangen och ett stort hål där man sätter orginal locket.

Jävlar! Det är riktigt fint ju! 🙂
                        Ja, det vore snällt. Mer bara så jag får en hint om hur det “bör” se ut.

TomK
                        Deltagare

Fixar en bild i morgon.

Fricke.w
                          Deltagare

Grattis till en rullande bil får man vell lov att säga då i alla fall:)

De där med att du hade problem med av skiljnings vägen känner man i gen, inte att waste gate klaffen hängde sig, men aps turbon var grundare så fik slipa av min för att den inte skulle ta i boten på avgas huset konstigt nog 🙂

Gilarski
                            Deltagare

Mycket imponerande, hoppas verkligen du når ända fram!

Min motor skall tydligen klara 450 men just nu ligger jag mer än 100 pollar efter så till våren blir det till & optimera endel 🙂

TomK
                              Deltagare

Ja den borde nog kunna ge där omkring. Nu ligger vi ganska lika när jag har ca 288 på hjulen det är väl runt 350 i motorn och det på knappt 1 bar! 🙂 men det skjuter på rätt ordentligt redan! 😀

Kvarnis
                                Deltagare

Det blir nog riktigt bra till slut 🙂

Autronicen beter sig något anorluda vs org.ecu den känns mycket aggresivare off boost tycker jag, sen som du säger redan vid 1bar så rör sig en GT30 hybrid rätt bra 😀

Blir det nån setup av launch&als oxå 🙂

Det är ett tips att få det gjort, rätt användbart på vinbåde tight konbanan och över 201/402m

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.