- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
15 juli, 2011 kl. 07:58 #217078TomKDeltagare
Det blir nog riktigt bra till slut 🙂
Autronicen beter sig något anorluda vs org.ecu den känns mycket aggresivare off boost tycker jag, sen som du säger redan vid 1bar så rör sig en GT30 hybrid rätt bra 😀
Blir det nån setup av launch&als oxå 🙂
Det är ett tips att få det gjort, rätt användbart på vinbåde tight konbanan och över 201/402m
Ja launch ska han aktivera. Antingen via hastighet eller handbromsen + tps. Blir att kolla på det nästa gång.
ALS hoppar jag över nu iaf. Känns som att det är inget som jag har användning av.
Sen måste jag säga att E85 är ett mycket trevligt bränsle! 😀27 juli, 2011 kl. 12:02 #217079TomKDeltagareI morgon bär det av till PBZ igen för att göra klart mappen! 😀
Återkommer då med bänk papper! 🙂28 juli, 2011 kl. 18:48 #217080TomKDeltagareSå då vad dagen i dynon avklarad. 😀
Resultatet blev vid 1.8 Bar laddtryck 367,9 Hk och 424,2 Nm på hjulen Det borde väl vara runt 420-430 Hk i motorn det är ju helt ok på 2 liter.
På gatan så får man fullt ladd strax före 4000 rpm och då bär det iväg något så sjukt! 😀Tanken var att ladda lite till men det var ingen ide då effekt ökningen var minimal men insugstempen blev betydligt högre så vi nöjde oss med 1.8 bar.
Som sagt tidigare grymt bra bemötande av PBZ alla grabbarna där är verkligen super trevliga!
Är grymt nöjd med resultatet så nu är det bara ut och busa! 😀
28 juli, 2011 kl. 19:50 #216839Fricke.wDeltagareSkulle tro att du har mer i motorn 🙂 nu är de vell kannske så att den dynon du kört i som fäster direkt på naven, i regel ger lite exaktare och bättre värden än den som JRM har som mätter direkt på däcken via rullar.
Nu kommer jag inte i håg exakt vad jag hade på julen då jag inte har nå papper på de, men kommer i håg att jocce sa att den läste 320hk nånting på hjulen och de var 412,7 i maskinen då som de står på mina papper 🙂 så du borde vell ha en strykare på 450hk nånting i maskin.28 juli, 2011 kl. 20:24 #216800MuminDeltagareGrattis till fin kurva 😉 helt klart ska du vara nöjd med dom siffrona.
Kommer inte ihåg % man förlorar men som fricke säger du borde iaf ha runt 450 på veven.
jag har 274 på veven och tror 216 eller om det var 218 på hjulen. så bara räkna 🙂 Och fullt vrid har jag vid 2900 😀 482nm28 juli, 2011 kl. 21:32 #216713KvarnisDeltagareGrymt sa grisen 🙂
Blev bra det det där ecu sköter sig hoppas jag 🙂
/J jo jag har druckit mer i kväll 😉 😀
28 juli, 2011 kl. 21:52 #217620EiiiiikDeltagareRiktigt kul att se! 😀
28 juli, 2011 kl. 22:12 #217081TomKDeltagareGrymt sa grisen 🙂
Blev bra det det där ecu sköter sig hoppas jag 🙂
/J jo jag har druckit mer i kväll 😉 😀
Den sköter sig precis som den ska! 😀
28 juli, 2011 kl. 22:15 #217082TomKDeltagareGrattis till fin kurva 😉 helt klart ska du vara nöjd med dom siffrona.
Kommer inte ihåg % man förlorar men som fricke säger du borde iaf ha runt 450 på veven.
jag har 274 på veven och tror 216 eller om det var 218 på hjulen. så bara räkna 🙂 Och fullt vrid har jag vid 2900 😀 482nmJa räknar man som din så blir det 460 hk och 530 Nm i motorn.
Men men ingen ide att spekulera. Den går sjuk bra iaf! 🙂28 juli, 2011 kl. 22:21 #217083TomKDeltagareSkulle tro att du har mer i motorn 🙂 nu är de vell kannske så att den dynon du kört i som fäster direkt på naven, i regel ger lite exaktare och bättre värden än den som JRM har som mätter direkt på däcken via rullar.
Nu kommer jag inte i håg exakt vad jag hade på julen då jag inte har nå papper på de, men kommer i håg att jocce sa att den läste 320hk nånting på hjulen och de var 412,7 i maskinen då som de står på mina papper 🙂 så du borde vell ha en strykare på 450hk nånting i maskin.Ja räknar man som han hade så blir det 478 hk och 551 Nm.
Njae man får nog gå på hjulen då det står olika överallt om drivline förlust.
Arash sa även att dom inte brukar tala om motor hästar då det alltid är uppskattat värde men på hjulen är det definitivt.28 juli, 2011 kl. 22:50 #216919GilarskiDeltagareGod damn vilka siffror, respekt!:cool:
Sunt att inse begränsningen när tempen stack
iväg vid hårdare komprimering av luften samt det
faktum att man med varm luft minskar säkerhetsmarginalen
till knackningstendenser 🙂29 juli, 2011 kl. 06:20 #216814sladdenDeltagareHärligt.. kul att det lirar som det ska nu. Grattis till fina siffror
29 juli, 2011 kl. 12:59 #216784TurbovinDeltagareGrattis 🙂
16% förlust i Rototest är nog ganska rimligt att räkna på då Per gör så iaf. Då ger den 425 hk i motorn.
Autotech hade ju tydligen bänkat en EVO-motor löst och sedan kört den i bil i Rototesten och det hade vart en skillnad på 16% och därför brukar de ange 16% på 4wd där.
Tror inte man ska överdriva förlusterna i transmission. Dock ger ju rullar lite ökade förluster med tanke på att hjulen sitter på också.
Fina siffror hur som helst 🙂
29 juli, 2011 kl. 13:12 #216840Fricke.wDeltagareSen ska man ju även ta i beräkningarna att ingen ting är konstant 🙂 % förlusten ökar ju i takt med häst och nm antalet också, pg att de blir värme i vxl- låda och diffar som försvinner i form av förlorad energi.
Men huvud saken att man är nöjd själv med bilen, samt att de går ju knappast att ta miste på att den går jäkligt mycket bättre än när den var orginal 😀
Grattis grattis!!!! 🙂
Helre en respons snabb bil med fina kurvor, än ett hk monster som har ett så pass smalt register att man sitter och väntar och väntar på att effekten ska komma sen är effekt kurvan över på 1sek 😀29 juli, 2011 kl. 19:34 #216832rigdabDeltagareGrattis till ett bra resultat, det är ju trots allt en 2.0 du har. Det skjuter på rätt bra eller hur?
Har du bytt de stinkande gummibränsleledningarna nu?
Har du även nya ledningar fram till motorn?
Kör du på V-power eller E85?Jag har varit en kritiker till PBZ tidigare, dock har jag insett att de trots allt är seriösa.
Det lutar åt att de får ta hand om min bil till hösten. Ska nog försöka pressa ur den så mycket effekt det går. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.