Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Grattis till ett bra resultat, det är ju trots allt en 2.0 du har. Det skjuter på rätt bra eller hur?
      Har du bytt de stinkande gummibränsleledningarna nu?
      Har du även nya ledningar fram till motorn?
      Kör du på V-power eller E85?

Jag har varit en kritiker till PBZ tidigare, dock har jag insett att de trots allt är seriösa.
      Det lutar åt att de får ta hand om min bil till hösten. Ska nog försöka pressa ur den så mycket effekt det går.

Tackar! 🙂

Ja det det rör på sig ordentligt! 😀

Nej har inte bytt slangarna än har grejer ligger men har inte haft tid. Men nu när man har E85 i tanken så luktar det princip ingenting lätt söt doft i bilen bara. luktar rätt gott faktiskt 🙂 Inte huvudvärks stinket som med bensin. Nej har orginal ledningen samt retur. Men andra slangar vid motorn samt paralell kopplande fuelrails.

Tycker helt klart att du ska kontakta dem.

TomK
      Deltagare

Sen ska man ju även ta i beräkningarna att ingen ting är konstant 🙂 % förlusten ökar ju i takt med häst och nm antalet också, pg att de blir värme i vxl- låda och diffar som försvinner i form av förlorad energi.
        Men huvud saken att man är nöjd själv med bilen, samt att de går ju knappast att ta miste på att den går jäkligt mycket bättre än när den var orginal 😀
        Grattis grattis!!!! 🙂
        Helre en respons snabb bil med fina kurvor, än ett hk monster som har ett så pass smalt register att man sitter och väntar och väntar på att effekten ska komma sen är effekt kurvan över på 1sek 😀

Jodå är mer än nöjd! 🙂
        Tog en sväng i kväll och man drar på smil banden varje gång laddet kommer, sjukt kul!!

Mrpowwer
        Deltagare

Har kollat igenom tråden nu och skit vilken bil du har grymt fin och redig spis i den med! 😀
          Mvh Jonas

TomK
          Deltagare

Tackar! 🙂

TomK
            Deltagare

Svågern var snäll och gav mig en ny ratt! 🙂
              Så nu ska bara nav inhandlas.

Eiiiiik
              Deltagare

Svågern var snäll och gav mig en ny ratt! 🙂
                Så nu ska bara nav inhandlas.

Älskar dom!! Vill också ha en sån! 😀

TomK
                Deltagare

Mm grymt skönt grepp!

TomK
                  Deltagare

Idag fick det bli att hälla i lite ny fin olja 🙂

Ganska skum lukt på oljan luktar nästan lite bilschampo inte som olja brukar göra och väldigt klistrig när man känner på den.
                    Så det blir nog fint! 🙂

Har anmält mig för lite rakt fram åka på Lunda flygfält nästa Söndag.
                    Så tänkte att det var dax att försöka få igång Launch controlen. Det var inga större problem direkt lite kabeldragning och lite tänkande.
                    När det väl var gjort så måste man ut och pröva lite men jag kom inte så långt då soppa pumpen i tanken kastade in handuken. Det var dock väntat då det är en orginal pump den kommer nog inte så bra överens med E85 😀

Så det är bara att stoppa ner handen i fickan och gräva lite till och beställa en Walbro.

Turbovin
                    Deltagare

Walbron är inte specad för E85 heller bara så du vet. Inte helt ovanligt att de ger sig på E85 heller tydligen. Skulle hellre gå på Deatschwerks nya pump som pumpar mer och dessutom är specad för E85.

TomK
                      Deltagare

Jo jag vet, men många åker med den endå och det verkar funka för dom flesta. Har läst rätt mycke på speciellt Evo forum där det diskuteras mycke Walbro.
                        Endel kör med E85 i flera år och det funkar medans andra klarar 6 månader.
                        Bara jag kan åka resten av sommarn.
                        Men är förvånad att 11000 mil orginal pump överlevde ett par veckor iaf! 🙂

Turbovin
                        Deltagare

Saabraggarna åker ju med Kinakopian Henko som flödar 275L per h och de säger att den lirar bättre med E85. Kör(de) själv med en sån i min.

Kvarnis
                          Deltagare

+400 är tom på gränsen vad en walbro orkar med på E85, 044 är klart bättre alt. alt en motorsport walbro som flödar 15% mer lr likanande kina kopia.

Turbovin
                            Deltagare
                              TomK
                              Deltagare

Walbron är redan beställd kommer i morgon.
                                Ang flöde så matar den bara catch tanken och det dög orginal pumpen utmärkt till innan den stannade.

Kvarnis
                                Deltagare

LOL, jo matning till surgetank är den mer än tillräckligt 😀

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.