Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

:mad::mad:

Ähh det var inte pumpen som var paj.

Efter flera timmar av felsökande så kommer jag fram till att det måste vara styrboxen till pumpen som lagt av.
      Mäter man vid pumpen så har jag 1,82 volt men tar man en annan jord så har jag 12,8v. Testade då att koppla bort den jorden som går till pumpen och dra en separat jord till den men antar att det är jorden som styr pumpen då den gick konstant. Men det spelar inte så stor roll då den bara fyller surgetanken sen cirkulerar det tillbaka till tanken.

Visst det funkade ju…. ett tag….

Sen försvann även plus signalen därifrån.

Relät som går till boxen fungerar som det ska och det kommer ström dit och hela vägen bak till boxen.

Hur vanligt är det att styrgrejen i bakluckan pajar?

Jag kopplade istället intank pumpen via mitt relä som jag har till externa pumpen och det verkar fungera bra än så länge iaf.

Så i natt när man var klar och även var klar med launchen så var man ju tvungen att testa lite starter 🙂

SATAN vad det bär iväg!! 😀

Erok
      Deltagare

Film?! 😉

TomK
        Deltagare

Film?! 😉

Ska köra på söndag så då kommer det filmas! 🙂

Erok
          Deltagare

Grymt! 😉

Gilarski
            Deltagare

Spännande 🙂

TomK
              Deltagare

Så då har man kört lite 402m på Lunda shootout.
                Målet var att köra en 12a vilket borde vara möjligt.

började på 13,68, sen blev det 13,24 och sen 13,0008!!!!
                men sen klämde man till med 12,72 @ 179,95km/h 😀

Körde totalt 5 repor och tiden blev bättre och bättre hela tiden.
                Men sen fick det räcka för den dagen hade uppnått mitt mål för dagen och var nöjd då det var första gången på 402m.
                Det finns nog endel kvar att slipa på tiden.

Körde väldigt lungt nästan hela vägen hem ca 11 mil puttrade i 100 typ. Märkte sen när jag skulle gasa lite på hemma plan att den laddade nästan ingenting och turbon lät väldigt skumt.
                När jag sen vred av nyckeln så brukar turbon stå och snurra i en evighet, men nu lät den som en stenkross och snurrade kanske i 10 sec. Så den har nog definitivt rasat. Ska kolla på det i veckan det ryker inget iaf.

Ska nog kolla på ATP3076R eller sc46.

Någon som vet nått enkelt program för pc där man kan klippa i filmer från min Iphone?

Kvarnis
                Deltagare

Tråkigt med turbo ras, nästan lur på om du sakknat någon strypning etc, annars borde den tåla lite 402m

KÖP INTE en ATP

Du ska välja en SC46 billet alla dar i veckan :), det kommer du bli nöjd med och du kommer slippa ras.

Rompa
                  Deltagare

Vad är det för fel på APT då?

TomK
                    Deltagare

Tråkigt med turbo ras, nästan lur på om du sakknat någon strypning etc, annars borde den tåla lite 402m

KÖP INTE en ATP

Du ska välja en SC46 billet alla dar i veckan :), det kommer du bli nöjd med och du kommer slippa ras.

Om det är olje strypningen du tänker på så sitter den på plats.
                      Men min Blouch turbo var beg så den har väl levt ett hårt liv. 🙂

Kvarnis
                      Deltagare

Ah ok, ja den måste ju ha gjort det.

SC46 har fått riktigt bra kritik, vet jag 🙂

TomK
                        Deltagare

Ja och den borde nog prestera bättre än min Dom III som ej är XT-R modellen då SC agget är Billet.

Ska kolla in den lite närmare! 🙂

Kvarnis
                          Deltagare

Vad är det för fel på APT då?

APT bolt-on funkar inget vidare på Subaru, SC’s agg är ju mycket mer utprovade. Det som inte funkat har man ändrat osv.

Kvarnis
                            Deltagare

Ja och den borde nog prestera bättre än min Dom III som ej är XT-R modellen då SC agget är Billet.

Ska kolla in den lite närmare! 🙂

Jeep, plus bättre avstämd för 2l vs bloch agg.

TomK
                              Deltagare

Var och rev lite i bilen idag.

Plockade ner downpipen och kände på axeln den var SJUKT glapp!
                                Hade även kommit ut lite olja inte mycket dock för den ryker inget iaf.

En kullagrad turbo ska definitivt inte låta så här 😀
                                http://www.youtube.com/watch?v=vTu4Hlghv7k

.

TomK
                                Deltagare

Det var nog helgens nöje som tog död på den! 😀

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.