- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2011 kl. 21:24 #217099TomKDeltagare
Har kollat lite Tomeis nya turbo serie. Kan få dem till sjukt bra pris.
M8265 ligger väl mellan en SC46 och en SC50 ungfär. Dock ej billet eller kullager.
Men det kanske kan vara nått endå??
Tomei brukar väl bara ha topp kvalite på sina grejer?
.
25 augusti, 2011 kl. 04:45 #217669/Adam/DeltagareHar sagt det förr men det tål att sägas igen att din bil är riktigt fin.
25 augusti, 2011 kl. 09:23 #217100TomKDeltagareHar sagt det förr men det tål att sägas igen att din bil är riktigt fin.
Tackar tackar! 🙂
25 augusti, 2011 kl. 10:14 #216841Fricke.wDeltagareFan va bra pris de var på dom 🙂 och skadar ju inte att turbon var ruskigt snygg också ur min syn punkt, ja menar om man vill ha ett riktigt fint och råt motor rum, gifter sig den turbon med motorn super bra!!!! 😀 fan jag vill också ha en av största modelen av dom, kanske ska strunta i att sälja bilen ändå 😀
25 augusti, 2011 kl. 12:52 #216720KvarnisDeltagareOm den kostar en bra bit under 10k …så visst.
Annars nä, helt enkelt för att dom inte är “PROVEN”
Det lönnar sig inte att spara när det gäller turbo agg.
5k på ett agg man vet fungerar är mycket bättre.Särskillt när du har en 2l maskin kan det bli helt fel med vissa agg.
Du får helt kalrt göra som su vill, men jag provade lite allt möjligt från början för 7-8år sedan men alltså…
Det överlägset bästa tipset jag kan ge är att köpa en provad turbo när det gäller bolt-on.
Sen så är en sån snurra i besiktnings vänlig, den står ut lite för mycket i mina ögon.
Tomei nja, tidigare agg var inte bra vad jag sett alla fall, det kan jag lova.
25 augusti, 2011 kl. 14:36 #217101TomKDeltagareOm den kostar en bra bit under 10k …så visst.
Annars nä, helt enkelt för att dom inte är “PROVEN”
Det lönnar sig inte att spara när det gäller turbo agg.
5k på ett agg man vet fungerar är mycket bättre.Särskillt när du har en 2l maskin kan det bli helt fel med vissa agg.
Du får helt kalrt göra som su vill, men jag provade lite allt möjligt från början för 7-8år sedan men alltså…
Det överlägset bästa tipset jag kan ge är att köpa en provad turbo när det gäller bolt-on.
Sen så är en sån snurra i besiktnings vänlig, den står ut lite för mycket i mina ögon.
Tomei nja, tidigare agg var inte bra vad jag sett alla fall, det kan jag lova.
Nej det är ju just det att dom är så nya så ingen har provat dom visst om dom presterar bra i Tomeis test bänk men litar inte på dom siffrorna.
Var i kontakt med Scoobyclinic och fick bra pris på ett komplett roterat GT30 kit. Det är ganska intressant, frågan är bara hur pass mycket bättre det är om man jämnför med en SC46. Är det värt ca 8000:- till??
Eller så gör man det enklent för sig och köper en SC 46 som alla tjatar om och är nöjd sen 🙂
Men det skulle vara kul att komma över 500 sträcket. 😀
KLUVEN!!!
25 augusti, 2011 kl. 16:47 #216842Fricke.wDeltagareFrågan är om du inte kan vara och snoka på 500hk med e85 på en sc46, jag säger inte att de absolut är så, men om man läser i genom forum trådarna om den turbon på scoobynet, så har den ju som sagt levererat 450+ och 460+ hk på v-power som sagt med riktig monster mappare och suporting mods, så då vore de vell fan om den inte ska orka upp nästan 40hk till med e85?
Sen tomei ag kannske suger lite då, men fin att titta på var dom fan 🙂
Är kannske de dom säljer på, skryt ag vid korvkiosken 😀
25 augusti, 2011 kl. 18:06 #216721KvarnisDeltagareHar dom ett roterat kit som funkar för vänsterstyrda bilar med?
I så fall är GT30 billet med 0.63 avgashus inte fel 🙂
Den duger utan prbolem till +500 med riktig soppa i tanken 😀
En SC46 landrar nog på runt 480-500 på E85, då du inte rört topparna sas.
Minns inte om du byte ventilerna lr ej, om inte så nöj dig med max 500, skulle inte rekomendera över 500Bhp på orginal ventilerna.
25 augusti, 2011 kl. 18:07 #217102TomKDeltagareFrågan är om du inte kan vara och snoka på 500hk med e85 på en sc46, jag säger inte att de absolut är så, men om man läser i genom forum trådarna om den turbon på scoobynet, så har den ju som sagt levererat 450+ och 460+ hk på v-power som sagt med riktig monster mappare och suporting mods, så då vore de vell fan om den inte ska orka upp nästan 40hk till med e85?
Sen tomei ag kannske suger lite då, men fin att titta på var dom fan 🙂
Är kannske de dom säljer på, skryt ag vid korvkiosken 😀
Jo det är nog möjligt att den kan orka.
Det är inte lätt när det finns så mycket att välja på.Tror nog att Tomei grejerna är bra. Men den stora är anpassad för EJ25 så det är synd om det blir helt fel.
Arrrgh man blir snurrig i djungeln! 🙂
25 augusti, 2011 kl. 18:13 #217103TomKDeltagareHar dom ett roterat kit som funkar för vänsterstyrda bilar med?
I så fall är GT30 billet med 0.63 avgashus inte fel 🙂
Den duger utan prbolem till +500 med riktig soppa i tanken 😀
En SC46 landrar nog på runt 480-500 på E85, då du inte rört topparna sas.
Minns inte om du byte ventilerna lr ej, om inte så nöj dig med max 500, skulle inte rekomendera över 500Bhp på orginal ventilerna.
Är det skillnad på roterat för vänster och höger??
Nej topparna är standard bara renoverade.
Ääh vad krångligt det ska vara.
SC46 får det bli. Punkt!! 🙂
26 augusti, 2011 kl. 06:26 #216722KvarnisDeltagareBra val :), tror du blir nöjd
Jeep det ser inte lika ut höger och vänster styrt.
bromservo m.m skiljer.26 augusti, 2011 kl. 10:23 #216788TurbovinDeltagareSC50 annars så har du ju lite marginal, till bekostnad av sämre spoolup iofs.
27 augusti, 2011 kl. 15:14 #216723KvarnisDeltagareSC50 annars så har du ju lite marginal, till bekostnad av sämre spoolup iofs.
Ca 1000rpm tom,
27 augusti, 2011 kl. 15:20 #216701Janne248DeltagareNice bil! Trevligt effekt!
ET38 9,5″ bredda hjul Rota T2-R med 255/35-18 skriver du.
Passar det rakt av på en MY03’a? Eller är det andra modifieringar?27 augusti, 2011 kl. 16:30 #217104TomKDeltagareNice bil! Trevligt effekt!
ET38 9,5″ bredda hjul Rota T2-R med 255/35-18 skriver du.
Passar det rakt av på en MY03’a? Eller är det andra modifieringar?Det passar rakt på. Jag masserade in kanterna bak lite på bonn vis men det fungerade utmärkt.
Men man bör nog ha coilovers så man kan justera höjden annars kan det se lite kul ut.
Men bredden och så är inga problem man kan ratta fullt utan att det ta i. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.