- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
27 augusti, 2011 kl. 17:08 #216702Janne248Deltagare
Det passar rakt på. Jag masserade in kanterna bak lite på bonn vis men det fungerade utmärkt.
Men man bör nog ha coilovers så man kan justera höjden annars kan det se lite kul ut.
Men bredden och så är inga problem man kan ratta fullt utan att det ta i.Coilovers har jag, låg är den…
Så man bör rulla skärmkanterna bak då….
27 augusti, 2011 kl. 17:23 #217105TomKDeltagareCoilovers har jag, låg är den…
Så man bör rulla skärmkanterna bak då….
Japp annars så kan man köra stenhårt på dämparna så är det lungt 😀
Det skär i precis ute i kanten på däcket om det guppar för mycket så det är bättre att rulla in dom lite.7 november, 2011 kl. 21:05 #217112TomKDeltagareJa här har det stått lite still i tråden 🙂
Har inte gjort speciellt mycket med bilen den står avställd och väntar på sommarn.Det som har hänt är att någon vänlig själ har gått loss med något vasst på bilen!! 😡 😡 😡
Håller på och köper på mig massa godis som ska uppgraderas under vintern.
Alla bränsleledningar byts ut mot Stålomspunna PTFE slangar och allt kopplas ihop med AN kopplingar.
Aluminium kylare
Whiteline krängare fram och bak
Lite nya bussninga
4 punktsbälten
en till Sparco stol till passagerare
Sparco ratten ska dit.Givetvis så ska SC46 Turbon på plats också 🙂
Sen är tanken att allt är klart och färdigt tidigt innan det är dags att plocka fram bilen på våren så man kan få gasa hela sommarn 😀
Är grymt sugen på kommande banträffar!
7 november, 2011 kl. 21:23 #217579Jocke.TDeltagareFy fan va trist! Såna jävlar som springer runt och förstör andras saker skulle belönas med ett nackskott!
Kommer du ta skadan via försäkringsbolaget eller är det billigare att skita i det och lämna iväg den på lack själv?
Jag hoppas att du kommer uppdatera tråden under vintern 🙂7 november, 2011 kl. 21:32 #217113TomKDeltagareFy fan va trist! Såna jävlar som springer runt och förstör andras saker skulle belönas med ett nackskott!
Kommer du ta skadan via försäkringsbolaget eller är det billigare att skita i det och lämna iväg den på lack själv?
Jag hoppas att du kommer uppdatera tråden under vintern 🙂Nej det tar jag själv har bra lack kontakter genom jobbet. 🙂
Jodå lite uppdateringar kommer det nog bli.Själv då hur går det?
8 november, 2011 kl. 21:32 #217580Jocke.TDeltagareOkey, så bra 🙂 Men jag tycker ändå det är trist i och med att det är du som får betala det :/
Toppen!
Det går väääldigt sakta framåt. Nästa grej jag ska göra är att ge mig på intercoolerrören och byte av oljepump och i samband med det byta kamrem.22 november, 2011 kl. 09:44 #217697blixteDeltagareHar kollat lite Tomeis nya turbo serie. Kan få dem till sjukt bra pris.
M8265 ligger väl mellan en SC46 och en SC50 ungfär. Dock ej billet eller kullager.
Men det kanske kan vara nått endå??
Tomei brukar väl bara ha topp kvalite på sina grejer?
.
jag har beställt en M7960 🙂 hoppas på ett gott resultat från den!
22 november, 2011 kl. 10:52 #217114TomKDeltagareKul! Vart beställde du ifrån?
24 november, 2011 kl. 08:33 #217698blixteDeltagareKul! Vart beställde du ifrån?
jag beställde den via PBZ som tar hem den från USA:)
24 november, 2011 kl. 08:37 #217115TomKDeltagareTrevligt! Ja Nima hade bra pris på den 🙂
24 november, 2011 kl. 14:45 #217699blixteDeltagareTrevligt! Ja Nima hade bra pris på den 🙂
ja jag tyckte det. 🙂
24 november, 2011 kl. 15:14 #216843Fricke.wDeltagareVad gick kalaset på om man får fråga, när du tar hem den genom dom?
24 november, 2011 kl. 19:14 #217700blixteDeltagareVad gick kalaset på om man får fråga, när du tar hem den genom dom?
13800kr gick allt på.
3 februari, 2012 kl. 21:32 #217119TomKDeltagareHär har det varit tyst ett tag. Har inte hänt något mer än att bilen har fått ett fint lager garage damm på sig.
Men nu är snart våren här och då ska den vara redo! 😀Det som står på att göra listan i helgen är.
– Byta turbo
– På med riktiga Teflon slangar samt kopplingar i soppa systemet
– Lite ny färg på div saker (Vitt var inge smart under huven)
– Montera div mätare
– Ny inlet pipe
– Planera för att flytta luftfilter innanför stötfångaren.Började lite smått att plocka av lite grejer i kväll.
Turbon är ju skrot så en ny finns hemma nu.
valet föll på en SC46 från Scoobyclinic.
Det har tryckts ur lite olja ur den gamla turbon då lagerna är helt körda.
Så här ska det inte låta!!
http://www.youtube.com/watch?v=n4oZo6FObt8Största skillnaden på den gamla Blouch Dom III som jag hade och den nya SC46 (Blouch Dom 2.5 X-TR) är att den nya har billet hjul och aningen mindre avgashus vilket är en fördel för min 2L motor.
Skillnaden på avgashusen.
Prov monterade inlet pipen lite snabbt och började ganska snabbt fundera hur i h-vete ska den kunna passa?? Kan lägga upp bilder på det i morgon men tror nog inte att man kommer få dit den.
Kunde lika gärna ha skaffat ett vanligt svängt 3″ rör men AP röret är format och är urtaget för bla servo mm. Men men får se hur det går.
Sen är det som sagt en hel hög med kopplingar som ska monteras.
Aldrig mera vanliga slangar för min del då jag märkte nu när jag skulle flytta bilen att det var en läcka så det sprutade E85 över hela motorn. KUL OM MAN KÖRT DEN VARM!!!
Köpte färgborttagare och det verkar vara sjukt effektivt!
Ska bli kul att se i morgon hur det har tagit sig.
Blev ganska tomt bara på en kort stund.
Så lämnade garaget med ett lass spagetti under huven :p
4 februari, 2012 kl. 08:34 #216921GilarskiDeltagareGött jobbat! Vart fick du inhandlat alla E85 ‘approved’ slangar/kopplingar?
Ang inlet röret, varför funkar det inte med plåtis? Jag har en i rött silikon
men skulle överväga plåtis (om det går att passa in) vart köpte du denna? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.