Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Gött jobbat! Vart fick du inhandlat alla E85 ‘approved’ slangar/kopplingar?

Ang inlet röret, varför funkar det inte med plåtis? Jag har en i rött silikon
      men skulle överväga plåtis (om det går att passa in) vart köpte du denna?

Slang och kopplingar har jag köpt ifrån Torques i UK har sjukt mycket kopplingar är riktigt bra att ha och göra med. Har grejerna hemma på 2 dagar 🙂

Fricke.w
      Deltagare

AP röret går att få dit, de konstiga va att de passade bättre mot aps ss45 turbon?
        Än vad de gjorde mot sc46 turbon?
        Fick slipa upp vissa av hålen i fästena mot blocket, som håller up pipen, samt vrida up pipen lite för att få turbo och inlet längre i från sidan på tgv.

Hjelm
        Deltagare

hade också problem med AP inletpipe, känns som det kom alldeles för nära Turbon.. btw hur har du kopplat catch tanken..

snyggt jobbat:D

TomK
          Deltagare

Gött jobbat! Vart fick du inhandlat alla E85 ‘approved’ slangar/kopplingar?

Ang inlet röret, varför funkar det inte med plåtis? Jag har en i rött silikon
            men skulle överväga plåtis (om det går att passa in) vart köpte du denna?

Hehe.. Det var bara jag som var dum!
            Hade inte insett hur mycket man kunde “vrida” på uppipen när den var lös :p
            Nu har jag massor med utrymme! 😀

TomK
            Deltagare

Som sagt Biltemas färgborttagare var GRYM!
              Bara att pensla på och låta stå över natten löste ca 95% av färgen. Sen blåste jag på med högtrycket. Körde på en vända till efter första spolningen det löstes på ca 10 minuter.

Valde sen att måla med svart skrynkel färg för lite OEM look.
              Målade insug samt lite andra detaljer.

Kan rekomendera den som ska köpa AN kopplingar och slang att kontakta Torques i UK bra priser och allt på lager.
              Känns skönt och veta att allt sitter säkert och är 100% tätt för det skulle vara riktigt surt om det tar eld för att man har en läcka.

Vet inte hur många gånger man stack sig på ståltrådarna (igenom handskarna) men fint blev det!

Börjar ta form.

När allt sen skulle monteras ihop så lyckades jag tappa en mutter och en bricka rakt ner i uppipen så grenröret fick sig en inspektion 😮

Sen drogs allt ihop och kopplades in blev dock inte så mycket bilder på det.

Men den startar och går fin fint! 🙂
              (Lite snö sladdande blev det :D)

Nu är det egentligen bara mappning samt förflyttning av luftfiltret som återstår i motorn.
              Sen kan man fokusera på andra godbitar! 😀

TomK
              Deltagare

hade också problem med AP inletpipe, känns som det kom alldeles för nära Turbon.. btw hur har du kopplat catch tanken..

snyggt jobbat:D

Hur tänker du?
                Vilka slangar som är kopplade var osv?

Tackar! 🙂

goffemannen
                Deltagare

Fin bil 🙂

Undrar lite. Va har du lindat ic-rören med och var har du köpt det?

Om ja va dig skulle ja byta ut de där slangkämmorna till ic-rören. Köp vanliga rostfria istället. De breda är kass. De ger mindre tryck iom de är större yta och mina ja hade gick sönder. Ja bytte ut alla mina förra året. Fick tipps från Turbovin om att göra så.

Sent from my iPhone / David.J

TomK
                  Deltagare

Fin bil 🙂

Undrar lite. Va har du lindat ic-rören med och var har du köpt det?

Om ja va dig skulle ja byta ut de där slangkämmorna till ic-rören. Köp vanliga rostfria istället. De breda är kass. De ger mindre tryck iom de är större yta och mina ja hade gick sönder. Ja bytte ut alla mina förra året. Fick tipps från Turbovin om att göra så.

Sent from my iPhone / David.J

Tackar! 🙂

Rören är lindade med aluminium avgasbandage.
                    Köpt på biltema! 🙂

Jo det har varit många diskussioner ang klammorna.
                    Dom har fungerat bra vet inte hur många gånger jag skruvat på dom och inte en enda har gått sönder. Men när en falierar så blir det att byta dom mot rostfria ABA.

goffemannen
                    Deltagare

okej. man bara lindar på det eller? Inget kliser/lim eller så? Jag hittar inget på hemsidan. kan du länka??

Tackar! 🙂

Rören är lindade med aluminium avgasbandage.
                      Köpt på biltema! 🙂

Jo det har varit många diskussioner ang klammorna.
                      Dom har fungerat bra vet inte hur många gånger jag skruvat på dom och inte en enda har gått sönder. Men när en falierar så blir det att byta dom mot rostfria ABA.

TomK
                      Deltagare
                        goffemannen
                        Deltagare

Men de är ju vanligt avgasbandage. De du har på ic-rören ser ju inte ut så.

TomK
                          Deltagare

Men de är ju vanligt avgasbandage. De du har på ic-rören ser ju inte ut så.

Rulla ner på sidan finns 3st olika.

Vanligt beige
                            Svart
                            aluminium

goffemannen
                            Deltagare

Ahaa..fan va pucko ja är haha. tack så mycket.

TomK
                              Deltagare

Tänkte se hur det funkar annars så finns det Thermo-tec som är avsett för att lindas på tryck/insugs rör.

Men varmkörde ordentligt i går och tryckrören över turbon var kalla men insugsröret som är olindat var väldigt varmt.

goffemannen
                                Deltagare

okej. ja ska testa jag med.

Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.