- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
6 februari, 2012 kl. 15:34 #217650HjelmDeltagare
Hur tänker du?
Vilka slangar som är kopplade var osv?Tackar! 🙂
Ja 🙂 jag har försökt att läsa mig till detta 1000 gånger, men känns som att alla sätt är fel enligt vissa personer, får ingen rätsida på detta, hahah! Jag har ju en catch tank med 2 st anslutningar..
6 februari, 2012 kl. 17:16 #216845Fricke.wDeltagareDu kan ju kolla här på bilderna, så får du ett hum om, hur Roger clark motorsport löst de, är för övrigt samma princip som jag gjorde till mig och TomK, en gång i tiden.
http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=2331
6 februari, 2012 kl. 17:36 #217651HjelmDeltagareDu kan ju kolla här på bilderna, så får du ett hum om, hur Roger clark motorsport löst de, är för övrigt samma princip som jag gjorde till mig och TomK, en gång i tiden.
http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=2331
Har sett detta, lite otydligt yucker jag dock, finns inga bättre bilder ?
6 februari, 2012 kl. 20:15 #217128TomKDeltagareHar sett detta, lite otydligt yucker jag dock, finns inga bättre bilder ?
Sorry att det dröjde! 🙂
Här har du en bild på hur min ser ut.
Dom tunnare slangarna är från vardera ventilkåpa och den grövre är från vevhuset och ventilen i insuget är pluggad.Verkar finnas många varianter på hur folk gör. Men det här fungerar som det ska iaf! 🙂
6 februari, 2012 kl. 22:33 #217652HjelmDeltagareSorry att det dröjde! 🙂
Här har du en bild på hur min ser ut.:mad:
Dom tunnare slangarna är från vardera ventilkåpa och den grövre är från vevhuset och ventilen i insuget är pluggad.Verkar finnas många varianter på hur folk gör. Men det här fungerar som det ska iaf! 🙂
Ingen fara kul med folk som hjälper:)
Snice så det ska lira bra, pcv ventilen borttagen? har sluten burk med två anslutningar, kan man köra massa’ t-kors då eller7 februari, 2012 kl. 07:25 #217118TomKDeltagareIngen fara kul med folk som hjälper:)
Snice så det ska lira bra, pcv ventilen borttagen? har sluten burk med två anslutningar, kan man köra massa’ t-kors då ellerNjae det lär nog inte lira då man måste ventilera ur burken.
Har du bara två anslutningar så blir det svårt med filter och grejer. PCV är bara pluggad.7 februari, 2012 kl. 15:59 #217653HjelmDeltagareNjae det lär nog inte lira då man måste ventilera ur burken.
Har du bara två anslutningar så blir det svårt med filter och grejer. PCV är bara pluggad.okej, men besiktningen gillar inte ventilerad va, för sluten är helt godkänd.. Som du säger lär inte det lira bra med sluten kopplad på detta sätt, helt klart..
7 februari, 2012 kl. 16:19 #217129TomKDeltagareokej, men besiktningen gillar inte ventilerad va, för sluten är helt godkänd.. Som du säger lär inte det lira bra med sluten kopplad på detta sätt, helt klart..
Men ett slutet system menas att det cirkulerar tillbaka innan turbon där det sugs in i motorn.
Har du allt kopplat till en “sluten” burk så får du tryck i burken och det är inge bra.
Besiktning vad är det för något? :p
8 februari, 2012 kl. 16:20 #217654HjelmDeltagareMen ett slutet system menas att det cirkulerar tillbaka innan turbon där det sugs in i motorn.
Har du allt kopplat till en “sluten” burk så får du tryck i burken och det är inge bra.
Besiktning vad är det för något? :p
Besiktning är väl det värsta för oss alla! hahah, har du fått igenom din pärla ? 😀
8 februari, 2012 kl. 16:31 #217130TomKDeltagareBesiktning är väl det värsta för oss alla! hahah, har du fått igenom din pärla ? 😀
Jodå den är besiktigad 😀
9 februari, 2012 kl. 21:30 #216922GilarskiDeltagareKan rekomendera den som ska köpa AN kopplingar och slang att kontakta Torques i UK bra priser och allt på lager.
Känns skönt och veta att allt sitter säkert och är 100% tätt för det skulle vara riktigt surt om det tar eld för att man har en läcka.
Tack för svaren förresten, riktigt snyggt blev det också!
17 februari, 2012 kl. 13:19 #217131TomKDeltagareHar uppdaterat den första posten med kompletta motor specen.
17 februari, 2012 kl. 18:21 #217675GyverDeltagareTrevlig spec på kärran 🙂 Jag ska nog också prova på Torques, du verkar vara nöjd och av bilderna att döma så ser de bra ut iallafall 😀
17 februari, 2012 kl. 18:53 #217132TomKDeltagareTrevlig spec på kärran 🙂 Jag ska nog också prova på Torques, du verkar vara nöjd och av bilderna att döma så ser de bra ut iallafall 😀
Kvalitén är tipp topp!
Skickade efter en ny beställning idag så till veckan kommer mera slang godis! 🙂27 februari, 2012 kl. 19:29 #217133TomKDeltagareDet landade en hel hög med kopplingar i veckan så det blev lite skruvande i helgen iaf 🙂
Det var dax att ta sig an bakluckan.
Där gör Teflonslangen mest nytta då vanlig gummislang släpper igenom doft och det är inte så trevligt i längden när det luktar sprit i hela bilen.Det är väl inte den snyggaste installationen men det gör det den ska och det är lätt att stoppa dit en till pump om det behövs i framtiden 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.