- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2012 kl. 20:53 #216801MuminDeltagare
Svindels bur tro? 😉
15 april, 2012 kl. 20:56 #216887SteeweDeltagareSvindels bur tro? 😉
Tycker mig känna igen den där buren, så ja det är den. 🙂
16 april, 2012 kl. 04:48 #217150TomKDeltagareSvindels bur tro? 😉
Stämmer bra! 🙂
18 april, 2012 kl. 10:09 #216924GilarskiDeltagareDina fälgar är sjukt feta, vill haaaaa 😀
18 april, 2012 kl. 12:05 #217151TomKDeltagareDina fälgar är sjukt feta, vill haaaaa 😀
Tackar! 🙂
Bara att beställa!
18 april, 2012 kl. 12:22 #217152TomKDeltagareTänkte göra en hjulinställning.
Vad sägs om följande inställningar.
Synpunkter?
18 april, 2012 kl. 12:48 #216946goffemannenDeltagareSka du köra på bana så ser det bra ut förutom toe. Du ska ha 0 runt om eller lite toe-in både fram å bak
Ska du köra på gatan så är det lite mktcamber kanske. Beroende på hur du kör. Det lär slita insida på däcken iaf.
Vill du ha baken livlig så är det bra å ha ca -1 grad mer camber fram än bak som du skrivit ut.
Annars är det bättre å ha ca -0.5 – -0.25 mer fram än bak. då blir den lite mer neutral.
I denna tråden står det rätt mycket bra om hjulvinklar.
http://m.scoobynet.com/showthread.php?t=918196
Ja ska göra hjulinställning på min om 2 veckor och funderar på följande.
-2 eller -2.5 camber fram, -0.25 – -0.5 mindre bak
2-3 Toe-in fram och 2 bak/ David J – Superior Media
18 april, 2012 kl. 13:37 #217153TomKDeltagareSka du köra på bana så ser det bra ut förutom toe. Du ska ha 0 runt om eller lite toe-in både fram å bak
Ska du köra på gatan så är det lite mktcamber kanske. Beroende på hur du kör. Det lär slita insida på däcken iaf.
Vill du ha baken livlig så är det bra å ha ca -1 grad mer camber fram än bak som du skrivit ut.
Annars är det bättre å ha ca -0.5 – -0.25 mer fram än bak. då blir den lite mer neutral.
I denna tråden står det rätt mycket bra om hjulvinklar.
http://m.scoobynet.com/showthread.php?t=918196
Ja ska göra hjulinställning på min om 2 veckor och funderar på följande.
-2 eller -2.5 camber fram, -0.25 – -0.5 mindre bak
2-3 Toe-in fram och 2 bak/ David J – Superior Media
Tack för input!
Vad känar man på toe in?
Då kanske man ska köra följande
Fram
Camber 2.5
Toe in 2Bak
Camber 2.25
Toe in 2Skulle det kanske vara bättre?
18 april, 2012 kl. 13:47 #216947goffemannenDeltagareLäs igenom tråden så hittar du mycket
Men ja tror det är så man inte får för mkt toe-out när hjulen blir belastade.
Vill du ha den lite mer överstyrd så ska du ha -1 grad mindre bak.
Försök fixa lite mer caster också. Det är alltid bra. ju mer caster du har ju mindre camber behöver man. För ju mer caster man har ju mindre camber förlorar du när du vrider på hjulen.
Det står ju i tråden hur man lätt kan fixa mer.
Jag har börjat med detta på min.
Nästa helg när jag byter coilovers så ska ja skifta på camber plattorna också för att få ännu mer.
19 april, 2012 kl. 09:05 #217154TomKDeltagareDå kör jag nog på dom inställningarna som fanns på Scoobynet.
" />
Fast med liter mera camber fram -2,60
Och ca -2,10 bakSynpunkter?
19 april, 2012 kl. 09:50 #217677GyverDeltagareÄr inställningarna för en högerstyrd bil?
19 april, 2012 kl. 10:28 #217155TomKDeltagareYes höger styrt. Så man får kasta om det.
19 april, 2012 kl. 14:47 #217678GyverDeltagareYes höger styrt. Så man får kasta om det.
Jo precis vad jag tänkte, hjulvinklar är jag dålig på dock så där har jag inget att tillägga tyvärr:)
19 april, 2012 kl. 14:48 #216896Christian SDeltagareÄr inställningarna för en högerstyrd bil?
öh, va?
det spelar ju ingen roll. vänster fram är ju vänster fram , höger fram är ju höger fram osv oavsett vilken sida ratten sitter på.19 april, 2012 kl. 14:58 #216948goffemannenDeltagareJa precis. Spelar väl ingen roll 🙂
/ David J – Superior Media
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.