- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2012 kl. 14:59 #217679GyverDeltagare
öh, va?
det spelar ju ingen roll. vänster fram är ju vänster fram , höger fram är ju höger fram osv oavsett vilken sida ratten sitter på.det är mer vikt på den sida av bilen där föraren sitter?
så det klart man motverkar krängning och sånt genom att ha något olika vinklar på respektive sida.19 april, 2012 kl. 15:03 #217680GyverDeltagareSen kanske skillnaden är hårfin på en bil som används mestadels på gata. På bana är det ju bra om bilen beter sig likadant oavsett om man kör igenom en högersväng eller vänstersväng.
19 april, 2012 kl. 15:46 #217156TomKDeltagareOk, men dom som vet mer än mig om hjulinställningar ser det bra ut?
Ska in på onsdag nämligen.19 april, 2012 kl. 19:39 #216724KvarnisDeltagareOm du intekör för många mil så kommer det funkar camber under -2 kan vara lite nervös för en vardags bil vilket iofs du inte har 😉 😀
19 april, 2012 kl. 20:00 #217157TomKDeltagareOm du intekör för många mil så kommer det funkar camber under -2 kan vara lite nervös för en vardags bil vilket iofs du inte har 😉 😀
Hehe, nej blir inte mycket fis åkande! 😀
19 april, 2012 kl. 20:04 #217158TomKDeltagareI morgon Fredag så bär det av mot PBZ för mappning! 😀
Man får hoppas att allt går bra och håller ihop.
Arash gjorde ett toppen jobb förra gången så det kommer definitivt inte bli sämre nu! 🙂20 april, 2012 kl. 17:51 #217159TomKDeltagareDå har man varit på PBZ idag och mappat.
Det gick både bra och dåligt..
Börjar med problemet.
Cam synken på AVCS stämmer inte.
SM4an indikerar att höger insugskam hamnar ur synk med ca 12grader. Då går styret in i felsäkert läge och drar ner allt och backar tillbaka kammarna. Arash har tydligen hört talas om det här problemet på Imprezor med Autronic styr men själv aldrig grävt i problemet.
(har orginal kammar och orginal drev på bilen)Sen var även signalerna från givarna ganska svaga, kan kanske även vara det som ställer till det.
Han har iaf skickat samtliga logg filer till Autronic för att vi ska komma till botten med vad som kan vara fel så vi får fortsätta någon annan dag helt enkelt.
Det blev några svep i dynon iaf men laddade inte på mer än 1.4 bar tack vare felet som han inte fick bukt med så vi stannande där.
Med den nya SC46 turbon på kan jag bara säga WOW!!
Den lämnar ungefär samma effekt på 1.4bar som den gamla gjorde på 1.8bar. Då är allting väldigt safe ställt med tanke på problemet som visade sig. Ska bli kul att se vad den levererar på upp mot 2 😀Gammla turbon
HP
NM
Nya turbon
HP
NM" />
Det finns lite små ryckningar vid ca 2600-2900rpm det är antagligen då som kam felet inträffar sen har SM4an en liten lucka på ett par sekunder innan den sätter själva felkoden som kommer vid ca 4400rpm. Det syns även på utdraget att det händer något vid dom varvtalen.Responsen i bilen är helt otrolig jämfört med tidigare så det ska bli VÄLDIGT roligt när allt blir klart.
Kan bara säga som tidigare att servicen och bemötandet från hela personalen på PBZ är grymt! Det är alltid lika kul att åka dit.
Nu blir det bara att vänta på svar på vad felet kan vara. Arash är själv väldigt sugen på att lösa det hela så han ska söka med ljus och lykta.
20 april, 2012 kl. 20:54 #216850Fricke.wDeltagareRoligt och tråkigt då för dig, väntar med späning på vad den turbon klarar av när allt lirar för dig, de här ser man fram emot att få följa 🙂
22 april, 2012 kl. 07:55 #216925GilarskiDeltagareDet var riktigt fin karaktär på den snurran! Vad hade du innan?
22 april, 2012 kl. 08:19 #217160TomKDeltagareDet var riktigt fin karaktär på den snurran! Vad hade du innan?
Hade en Blouch dom 3 tidigare.
Den jag har nu är i grund och botten en Blouch dom 2.5 XT-R.
Mycket bättre anpassad till 2L motorn. 🙂22 april, 2012 kl. 10:04 #217161TomKDeltagareNågon som kan ha en aning om varför ena kammen hamnar ur synk?
22 april, 2012 kl. 11:55 #217681GyverDeltagareSvårt problem att klura ut…
Mekaniskt sett så borde den väl inte hamna ur synk om man inte har flyttat sprinten till något annat av dem 3 hål för infästning av drevet. Eller newage kanske inte har sånt?
Prova att byta kamsensorgivare känns som det första att testa iallafall om det vore jag.22 april, 2012 kl. 12:08 #216851Fricke.wDeltagareSvårt problem att klura ut…
Mekaniskt sett så borde den väl inte hamna ur synk om man inte har flyttat sprinten till något annat av dem 3 hål för infästning av drevet. Eller newage kanske inte har sånt?
Prova att byta kamsensorgivare känns som det första att testa iallafall om det vore jag.Ja de är nog troligast att felet liger just där, annars är de som sagt dålig kontakt någonstans som du sa tomm, om de va så att den hade svag signal, men de kannske de blir med dålig givare också?
Hade ju själv lite problem med att min missade, bara i bland vid 7000r/min så ska pröva att byta vevgivare nu, efter JRMs rekomendationer.22 april, 2012 kl. 16:52 #216816sladdenDeltagareNågon som kan ha en aning om varför ena kammen hamnar ur synk?
kamläges givare som är dålig kanske?
22 april, 2012 kl. 17:49 #217162TomKDeltagareJa det kanske kan vara något sånt.
Kanske lika bra att byta och se vad som händer.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.