› SSC › Allmänt snack › Projekt › Mitt projekt STI 2003
- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 7 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2012 kl. 17:50 #217163
TomK
Deltagaremisstänker att jag blåst en topp packning också…
22 april, 2012 kl. 17:51 #217164TomK
DeltagareJa de är nog troligast att felet liger just där, annars är de som sagt dålig kontakt någonstans som du sa tomm, om de va så att den hade svag signal, men de kannske de blir med dålig givare också?
Hade ju själv lite problem med att min missade, bara i bland vid 7000r/min så ska pröva att byta vevgivare nu, efter JRMs rekomendationer.Var det vevaxel givaren som din missade på?
Då hamnar väl kammarna också ur synk va?Men när det bara är min höger kam som strular så borde det inte vara båda givarna.
22 april, 2012 kl. 18:02 #216817sladden
DeltagareJa det kanske kan vara något sånt.
Kanske lika bra att byta och se vad som händer.
Ja testa iaf. låna någons. Är den svår startad?
22 april, 2012 kl. 18:17 #217165TomK
DeltagareJa testa iaf. låna någons. Är den svår startad?
Njae, den har alltid varit lite tjurig sen jag bytte till E85. Nu har jag Aspen E85 i tanken och då är den lätt startad.
22 april, 2012 kl. 18:23 #216818sladden
DeltagareNjae, den har alltid varit lite tjurig sen jag bytte till E85. Nu har jag Aspen E85 i tanken och då är den lätt startad.
Hmm okej.
22 april, 2012 kl. 18:27 #217166TomK
DeltagareHmm okej.
Eller för att vara lite tydligare den är lite tjurig när den är kall. Varm motor smäller igång direkt.
22 april, 2012 kl. 18:34 #216819sladden
DeltagareEller för att vara lite tydligare den är lite tjurig när den är kall. Varm motor smäller igång direkt.
Låter normal för e85. tänkte om den va svår startad så är risken större att det är givaren det är fel på
22 april, 2012 kl. 20:27 #217682Gyver
DeltagareAnnars kolla alla kontaktstycken som sagt, jag skulle inte dra mig för att kolla huvudkontaktstycket till ecu-boxen heller medans man ändå håller på.
23 april, 2012 kl. 10:49 #217167TomK
DeltagareAnnars kolla alla kontaktstycken som sagt, jag skulle inte dra mig för att kolla huvudkontaktstycket till ecu-boxen heller medans man ändå håller på.
Ska kolla det, var och rev runt ECUn för ett tag sen kanske blev nått då.
23 april, 2012 kl. 14:54 #216852Fricke.w
DeltagareVar det vevaxel givaren som din missade på?
Då hamnar väl kammarna också ur synk va?Men när det bara är min höger kam som strular så borde det inte vara båda givarna.
De har jag inte så stor kol på faktist, var inte närvarande när Jimmy mappa in bb lambdan, de ända han sa var att bilen missade lite i bland bara vid just 7000r/min efter 7000r/min gick den ju rent i gen tydligen?
Men byter givaren nu så får vi se, vet att han sa att han hade prövat att lagt på filter i styret för att försöka få bort de, men då hade de blivit sämre?
Så lutar vell åt att givaren börjar bli kass.26 april, 2012 kl. 00:20 #217569Erok
DeltagareStämmer den tråkiga nyheten som jag hörde igår? =(
26 april, 2012 kl. 05:07 #217168TomK
DeltagareStämmer den tråkiga nyheten som jag hörde igår? =(
Japp, men det är inte så farligt! 🙂
26 april, 2012 kl. 05:12 #217169TomK
DeltagareJapp, men det är inte så farligt! 🙂
Men det som är riktigt surt är att jag missar Mantorp :mad::mad::mad:
26 april, 2012 kl. 09:59 #217581Jocke.T
DeltagareVad nu? :/
27 april, 2012 kl. 13:25 #216796Koffe
KeymasterEnligt vad jag hört så används vevaxelgivaren i princip bara vid start? Vid gång är det kamaxelgivarna som styr. Nån som kan bekräfta?
Det borde ju i så fall betyda att vevaxelgivaren är OK eftersom den inte är svårstartad.I övrigt håller jag med Jocke ovan: Vad nu?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
