Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

misstänker att jag blåst en topp packning också…

TomK
      Deltagare

Ja de är nog troligast att felet liger just där, annars är de som sagt dålig kontakt någonstans som du sa tomm, om de va så att den hade svag signal, men de kannske de blir med dålig givare också?
        Hade ju själv lite problem med att min missade, bara i bland vid 7000r/min så ska pröva att byta vevgivare nu, efter JRMs rekomendationer.

Var det vevaxel givaren som din missade på?
        Då hamnar väl kammarna också ur synk va?

Men när det bara är min höger kam som strular så borde det inte vara båda givarna.

sladden
        Deltagare

Ja det kanske kan vara något sånt.

Kanske lika bra att byta och se vad som händer.

Ja testa iaf. låna någons. Är den svår startad?

TomK
          Deltagare

Ja testa iaf. låna någons. Är den svår startad?

Njae, den har alltid varit lite tjurig sen jag bytte till E85. Nu har jag Aspen E85 i tanken och då är den lätt startad.

sladden
            Deltagare

Njae, den har alltid varit lite tjurig sen jag bytte till E85. Nu har jag Aspen E85 i tanken och då är den lätt startad.

Hmm okej.

TomK
              Deltagare

Hmm okej.

Eller för att vara lite tydligare den är lite tjurig när den är kall. Varm motor smäller igång direkt.

sladden
                Deltagare

Eller för att vara lite tydligare den är lite tjurig när den är kall. Varm motor smäller igång direkt.

Låter normal för e85. tänkte om den va svår startad så är risken större att det är givaren det är fel på

Gyver
                  Deltagare

Annars kolla alla kontaktstycken som sagt, jag skulle inte dra mig för att kolla huvudkontaktstycket till ecu-boxen heller medans man ändå håller på.

TomK
                    Deltagare

Annars kolla alla kontaktstycken som sagt, jag skulle inte dra mig för att kolla huvudkontaktstycket till ecu-boxen heller medans man ändå håller på.

Ska kolla det, var och rev runt ECUn för ett tag sen kanske blev nått då.

Fricke.w
                      Deltagare

Var det vevaxel givaren som din missade på?
                        Då hamnar väl kammarna också ur synk va?

Men när det bara är min höger kam som strular så borde det inte vara båda givarna.

De har jag inte så stor kol på faktist, var inte närvarande när Jimmy mappa in bb lambdan, de ända han sa var att bilen missade lite i bland bara vid just 7000r/min efter 7000r/min gick den ju rent i gen tydligen?
                        Men byter givaren nu så får vi se, vet att han sa att han hade prövat att lagt på filter i styret för att försöka få bort de, men då hade de blivit sämre?
                        Så lutar vell åt att givaren börjar bli kass.

Erok
                        Deltagare

Stämmer den tråkiga nyheten som jag hörde igår? =(

TomK
                          Deltagare

Stämmer den tråkiga nyheten som jag hörde igår? =(

Japp, men det är inte så farligt! 🙂

TomK
                            Deltagare

Japp, men det är inte så farligt! 🙂

Men det som är riktigt surt är att jag missar Mantorp :mad::mad::mad:

Jocke.T
                              Deltagare

Vad nu? :/

Koffe
                                Keymaster

Enligt vad jag hört så används vevaxelgivaren i princip bara vid start? Vid gång är det kamaxelgivarna som styr. Nån som kan bekräfta?
                                  Det borde ju i så fall betyda att vevaxelgivaren är OK eftersom den inte är svårstartad.

I övrigt håller jag med Jocke ovan: Vad nu?

Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.