- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
27 april, 2012 kl. 14:20 #216820sladdenDeltagare
Japp, men det är inte så farligt! 🙂
Va är det som hänt? hinner du inte få till bilen inför mantorp??
28 april, 2012 kl. 21:04 #217170TomKDeltagareNix ingen bil till Mantorp!
Men det är inget allvarligt bara en dålig topp packning.
Blir att lyfta ur motorn den helgen när mantorp är och byta packningarna.
(Motorn trycker ur kylvätska till expansions kärlet när man går på ladd)Sen så har PBZ och Autronic kommit fram till mitt fel med insugskammen som lever sitt eget liv.
Tydligen bara fel trigger till kammen som är valt i min grundmapp som laddades in i boxen innan mappningen första gången.
Men då upptäcktes inte felet för att laddet kom så sent. Så nu när man har ett bredare register så visar sig felet och den sätter en felkod på det.Så ska riva ner motorn och samtidigt kolla hur allt ser ut sen blir det att fortsätta med mappningen.
29 april, 2012 kl. 11:26 #216821sladdenDeltagareNix ingen bil till Mantorp!
Men det är inget allvarligt bara en dålig topp packning.
Blir att lyfta ur motorn den helgen när mantorp är och byta packningarna.
(Motorn trycker ur kylvätska till expansions kärlet när man går på ladd)Sen så har PBZ och Autronic kommit fram till mitt fel med insugskammen som lever sitt eget liv.
Tydligen bara fel trigger till kammen som är valt i min grundmapp som laddades in i boxen innan mappningen första gången.
Men då upptäcktes inte felet för att laddet kom så sent. Så nu när man har ett bredare register så visar sig felet och den sätter en felkod på det.Så ska riva ner motorn och samtidigt kolla hur allt ser ut sen blir det att fortsätta med mappningen.
Surt me topppackningen. hade varit kul å se dig på mantorp. skönt att iaf felet me kammen löste sig.
29 april, 2012 kl. 12:24 #216853Fricke.wDeltagareNix ingen bil till Mantorp!
Men det är inget allvarligt bara en dålig topp packning.
Blir att lyfta ur motorn den helgen när mantorp är och byta packningarna.
(Motorn trycker ur kylvätska till expansions kärlet när man går på ladd)Sen så har PBZ och Autronic kommit fram till mitt fel med insugskammen som lever sitt eget liv.
Tydligen bara fel trigger till kammen som är valt i min grundmapp som laddades in i boxen innan mappningen första gången.
Men då upptäcktes inte felet för att laddet kom så sent. Så nu när man har ett bredare register så visar sig felet och den sätter en felkod på det.Så ska riva ner motorn och samtidigt kolla hur allt ser ut sen blir det att fortsätta med mappningen.
Surt för dig, men de var ju inte på värsta viset då i alla fall.
Du kannske skulle köra på lite locktites rosa packnings klister på topp packningarna denna gång, tydligen ett använt trick av rally åkarna här hemma.29 april, 2012 kl. 14:37 #217692LindbloomDeltagareRiktigt rolig tråd att läsa, har läst igenom hela idag 🙂 grymt bygge med!! 😀
29 april, 2012 kl. 16:05 #217171TomKDeltagareRiktigt rolig tråd att läsa, har läst igenom hela idag 🙂 grymt bygge med!! 😀
Kul att den gillas! 🙂
29 april, 2012 kl. 20:49 #217632RompaDeltagareSurt, men skam den som ger sig!!!
Hade varit kul o få leka lite på Mantorp 🙂
29 april, 2012 kl. 20:54 #217172TomKDeltagareSurt, men skam den som ger sig!!!
Hade varit kul o få leka lite på Mantorp 🙂
Hehe ja precis! 🙂
Japp men vi får busa någon annan gång. Men som jag har sett fram emot Mantorp! 🙁
30 april, 2012 kl. 22:55 #217173TomKDeltagareIdag kom det lite packningar och grejer som jag beställt från Importcarparts.
Lär behöva det när jag plockar ner motorn nästa helg. Riktigt snabb leverans var det! 🙂
Har läst lite om Cometic packningar som har börjat läcka.
Ska tydligen finnas ett svart (gummi liknande) lager på dem som det är på mina nya original packningar.
Men det fanns inte på mina när dom monterades.Bild från när motorn byggdes ihop.
Nya packningarna ser ut så här
Där finns det svarta lagret.
Frågan är bara vad som är upp och vad som är ner (mot blocket) av packningen då sidorna ser olika ut??Har läst flera trådar från både Usa och England där Cometic packningar har börjat läcka efter ett litet tag.
Original packningarna ska tydligen vara “The shit” enl dom som prövat och hålla för väldigt mycket.Hoppas på det bästa! 😀
1 maj, 2012 kl. 07:35 #217174TomKDeltagareMag känslan säger att helsvarta sidan ska vara mot toppen?
1 maj, 2012 kl. 08:28 #216757FeADeltagareHmm, går det öht att sätta dom fel? Jag kör med oem packningar, och dom gick bara att sätta åt ett håll för att oljekanalerna skulle stämma överens mot packningarna. Skulle kunna sätta halva lillfingret på att svarta sidan ska vara uppåt, men är inte heeelt säker.
1 maj, 2012 kl. 09:33 #216854Fricke.wDeltagareSom sagt, oem packningar med locktite på, är vad som håller bäst för evo åkarna här hemmåt, dom led också av packningar som började läcka efter ett tag, och prövade de messta, innan den metoden tesstades.
Är inte hundra på vilken klass dom kör, men de är inte grupp N i alla fall, utan någon klass där man får köra väldigt modifierat, men ändå med en restriktor så klart 🙂2 maj, 2012 kl. 08:20 #217175TomKDeltagareHmm, går det öht att sätta dom fel? Jag kör med oem packningar, och dom gick bara att sätta åt ett håll för att oljekanalerna skulle stämma överens mot packningarna. Skulle kunna sätta halva lillfingret på att svarta sidan ska vara uppåt, men är inte heeelt säker.
Det känns som att det visar sig när man monterar. 🙂
2 maj, 2012 kl. 08:26 #217176TomKDeltagareSom sagt, oem packningar med locktite på, är vad som håller bäst för evo åkarna här hemmåt, dom led också av packningar som började läcka efter ett tag, och prövade de messta, innan den metoden tesstades.
Är inte hundra på vilken klass dom kör, men de är inte grupp N i alla fall, utan någon klass där man får köra väldigt modifierat, men ändå med en restriktor så klart 🙂Får se hur jag gör, men OEM packningarna ska tydligen fungera väldigt bra så det blir nog bara att skruva dit dom.
6 maj, 2012 kl. 19:20 #217177TomKDeltagareHmm, går det öht att sätta dom fel? Jag kör med oem packningar, och dom gick bara att sätta åt ett håll för att oljekanalerna skulle stämma överens mot packningarna. Skulle kunna sätta halva lillfingret på att svarta sidan ska vara uppåt, men är inte heeelt säker.
Helt rätt svarta uppåt och dom kan bara sitta på ett sätt. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.