Visar 15 inlägg - 406 till 420 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Steewe
    Deltagare

Får vi se dig med bil på Gelleråsen? 🙂

TomK
      Deltagare

Gamma bettan ser helt klart fin ut 🙂

Tackar! 🙂

TomK
        Deltagare

Får vi se dig med bil på Gelleråsen? 🙂

Nej tyvärr inte.
          Bilen måste mappas klart först. Så det blir nog inga bankörningar denna säsong.
          Men den ska stå klar och färdig direkt till nästa då blir det gasa av! 🙂

TomK
          Deltagare

Har ju monterat en hylla så jag kan styra runt eländet nu alla fall 😉 😀

Vad är det för vinge?

Snilsson
            Deltagare

Sjukt snygg! d—0.o—b

Kvarnis
              Deltagare

Vad är det för vinge?

öh… kommer från UK, var ett tips från en jag känner som körde Time Attack 🙂

TomK
                Deltagare

öh… kommer från UK, var ett tips från en jag känner som körde Time Attack 🙂

Du har ingen länk?
                  Verkar vara av “lagom” storlek 😀

Kvarnis
                  Deltagare

Du har ingen länk?
                    Verkar vara av “lagom” storlek 😀

Får söka fram den 🙂

TomK
                    Deltagare

Då man plockar av stötfångaren i stort sett varje gång man skruvar med bilen så har jag tröttnat något så grymt på dessa plast grejer som bara går sönder och blir alldeles lösa med tiden.

Så då finns det en utmärkt lösning som heter Dzus.
                      Väldigt smidiga små fästen som gör att man plockar av stötfångaren på 10 sekunder.

Ganska mycket meck för att få dit dom men lätt värt dom timmarna för allt blir så mycket smidigare.

timpO
                      Deltagare

Höll på med fronten idag.. säkert hälften av “hattarna” gick av! Detta såg inte så dumt ut! =)

Jocke.T
                        Deltagare

Smidigt! Vart har du köpt dom?

TomK
                          Deltagare

Smidigt! Vart har du köpt dom?

Beställde dom från Ram motorsport i UK.

Turbovin
                            Deltagare

Svetsade du fast fästet i skärmen eller hur har du gjort?

TomK
                              Deltagare

Svetsade du fast fästet i skärmen eller hur har du gjort?

Japp det svetsade jag fast.

TomK
                                Deltagare

I helgen blev det lite skruvande igen!

Motorn fick åka ur för lite nytt godis 🙂

Min kopplings lamell slirade till förut när jag drog iväg så ingen ide att ha kvar den då vridet kommer att öka när bilen blir färdig mappad.
                                  Fick fel lamell från början men nu sitter det en sån som var tänkt.

ACT 6 puck.

Bytte även svänghjulet till ett ACT Prolite som väger ungefär hälften av orginal svänghjulet.

Allt monterat och klart redo för att hängas tillbaka på sin plats!
                                  Passade även på att skruva i en uppsättning nya stift.

Det flöt på väldigt smidigt man börjar få rutin på hur allt sitter.
                                  Det blir enkelt när man vet vilka verktyg man ska ha samt att dom som man har gjort special under byggandets gång. Har blivit endel omslipade verktyg som man bara har till just den muttern osv.
                                  Det är skönt att just motorlyft inte känns som något större jobb längre.
                                  Man kan garanterat räkna med att det var inte sista gången den åkte ur! 😀

Visar 15 inlägg - 406 till 420 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.