› SSC › Allmänt snack › Projekt › Mitt projekt STI 2003
- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 7 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2013 kl. 13:09 #217775
Joakimgabrielsson
DeltagareI morgon blir det mappning på PBZ!
Hoppas att allt lirar denna gång så motorn äntligen kan bli klar. .Filma!
5 januari, 2013 kl. 19:58 #217218TomK
DeltagareÄntligen!! 😀
Då har man varit på PBZ och fått bilen färdig mappad!
Allt flöt på som det skulle och blev riktigt bra.
Har ju strulat en del tidigare så känns riktigt skönt att äntligen ha en riktig färdig mapp.Valde att begränsa laddet till 1.6 bar känns som en lagom nivå att ligga på och endå ha vettig effekt. När man i framtiden uppgraderar motorn så finns det mycket mer att hämta upp till 2 bar.
Som vanligt så blir det 10/10 för Arash och PBZ!
Bemötandet ligger alltid på topp och han vet verkligen vad han sysslar med.
Då så lite siffror.
E85
1.6 Bar laddtryck.PÅ HJULEN:
400,7 HK
503,2 NMRäknar man med 16% drivline förlust så hamnar man på.
MOTORN:
464 HK
584 NM
Gjorde även en jämförelse med gamla turbon som sen rasade (Blouch Dom III) Där jag laddade 1.8 bar.
NYA TURBON SC46
[COLOR=”Red”]RÖD
[COLOR=”Black”]SVARTGAMLA TURBON DOM III
[COLOR=”Orange”]ORANGE
[COLOR=”Silver”]GRÅ
Är grymt nöjd med resultatet och den går som en best!! :D:D
5 januari, 2013 kl. 20:11 #217794BrOtTaRe
DeltagareGratulerar till ett bra projekt, grym bil och grym effektd—0.o—b
5 januari, 2013 kl. 20:23 #217219TomK
DeltagareGrymt! Grattis!
Tackar! 🙂
5 januari, 2013 kl. 20:24 #217220TomK
DeltagareGratulerar till ett bra projekt, grym bil och grym effektd—0.o—b
Tackar!
Men projektet slutar inte där :p d—0.o—b
5 januari, 2013 kl. 20:27 #217686Gyver
DeltagareKan tänka mig att det skjuter på ordentligt! 🙂
5 januari, 2013 kl. 20:35 #217221TomK
DeltagarePBZ mappade även farsans -08 STI i torsdags.

Bilen är 100% orginal.
Statoil 98
MAPPAD
[COLOR=”Red”]RÖD HP
[COLOR=”Black”]SVART NMORGINAL
[COLOR=”Orange”]ORANGE HK
[COLOR=”Silver”]GRÅ NMPÅ HJULEN:
290,9 HK
413,5 NMMed 16% förlust i drivlinan är det ca
I MOTORN:
337 HK
479 NM
5 januari, 2013 kl. 21:04 #216790Turbovin
DeltagareWow grymt mycket bättre spoolup på SC46:an 🙂
5 januari, 2013 kl. 21:14 #217222TomK
DeltagareWow grymt mycket bättre spoolup på SC46:an 🙂
Verkligen! Bra mycket mera körbart.
5 januari, 2013 kl. 22:13 #216759FeA
Deltagare~maxvrid vid 4200rpm?! Grattis!
5 januari, 2013 kl. 23:32 #216856Fricke.w
DeltagareFy fan vad roligt 🙂
och ett STORT grattis till ett jäkla fint register.anmäl dig nu till orsa, så ska vi ha lite kul där 🙂
5 januari, 2013 kl. 23:41 #217223TomK
DeltagareFy fan vad roligt 🙂
och ett STORT grattis till ett jäkla fint register.anmäl dig nu till orsa, så ska vi ha lite kul där 🙂
Tackar! 🙂
Nej blir tyvärr inte Orsa.
Har rätt mycke att greja med inför Time attack säsongen så den får infinna sig i garaget.6 januari, 2013 kl. 09:43 #216827sladden
DeltagareSkönt att allt gick bra å fint register.. ut å ha kul nu 😉
6 januari, 2013 kl. 17:05 #217224TomK
DeltagareSkönt att allt gick bra å fint register.. ut å ha kul nu 😉
Gick hårt mellan Uppsala —> Sthlm iaf! 🙂
6 januari, 2013 kl. 18:57 #216828sladden
DeltagareGick hårt mellan Uppsala —> Sthlm iaf! 🙂
hehe.. helt rätt 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
