Visar 15 inlägg - 526 till 540 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Den är fruktansvärt brutal, snyggt med de svarta på fronten 🙂 den ser riktigt hungrig ut 😉

Ja det svarta kopierade jag från den tyvärr bortgångna medlemmen mäki. Han hade det på sin silver wrx och jag tyckte det var sjukt snyggt innan jag ens köpt min! RIP mäki

TomK
      Deltagare

Tommy! Den blir ju faktiskt riktigt fet framifrån. Hur mycket längre får du ut hjulen? Spacer eller bara feta hjul? Antar att du inte testat den järnet ännu men vore kul och höra skillnad i körkänsla.

Jag har idag ET13 då med hjälp av spacer.
        Är svårt att hitta hjul med 5/100 med så låg ET.
        Det lilla jag kört den så känns det väldigt annorlunda mot innan.
        Positivt givetvis! 🙂

Mumin
        Deltagare

Jävla cool kokare du har tummen upp 😉

TomK
          Deltagare

Kommer du inte sakna att ut och cruisa på vägarna med den till sommaren? För den är väl inte gatlegal längre va? Vill till att man kör mycket rejs om det ska vara motiverat att ha en dyr bil man bara kan köra bana med känns det som :/

Jo den är väl gatlegal typ. Beror på hur man ser det :p
            Men nej kommer inte använda den på gatan.

Nej faktiskt inte. Det finns inget tråkigare än att bara vara ute och åka utan mål. Att steka runt på träffar/stan är inte min grej utan då åker jag gärna i någon av mina andra “normala” bilar och kollar på andras balla bilar.

Även om jag bara kör på en bana en enda gång i sommar så hade jag ett syfte och ett mål den gången det är det som räknas för mig.
            Bilen finns i garaget om/när jag vill använda den. 🙂

Gystompa
            Deltagare

Fy fan vilken jäkla hästvinge du hängt på 😉 vart på arlanda och stulit den från en jumbojet?

Riktigt rå bil.

fjar
              Deltagare

fan va nice det blev o vad fort det gick för dig o få på dom 🙂

TomK
                Deltagare

fan va nice det blev o vad fort det gick för dig o få på dom 🙂

Ja det gick riktigt smidigt att montera dem.
                  Man kan inte ligga på latsidan! 🙂

Jonas.L
                  Deltagare

Jäklar va rå den ser ut ! Bra jobbat än så länge 🙂

TomK
                    Deltagare

Jäklar va rå den ser ut ! Bra jobbat än så länge 🙂

Tackar! 🙂

Ja, mera blir det ! 🙂

BrOtTaRe
                      Deltagare

Riktigt snyggt alltså. tummen upp för digd—0.o—b

Norbius
                        Deltagare

Fet som fan 😀

TomK
                          Deltagare

Nu är sista banan släppt för säsong 2013.
                            Rond 5 dvs finalen av Time Attack kommer att gå på mittsverigebanan.

I garaget går det sakta men säkert framåt.
                            Håller på och pular med splittern, blir nog klart i helgen.
                            Ska även montera in nya lås för huv och baklucka då dom ej får vara låsta från insidan under tävling.

Splitter in the making.

TomK
                            Deltagare

Det går framåt med splitter bygget iaf.
                              Ingenting på bilen har tagit så lång tid som bygget av splittern. Är så mycket mätande och måttande innan man kan svetsa ihop allt.
                              Men det blir riktigt bra! aoa blir spot on precis som jag vill ha det. Hela konstruktionen sitter bultad med 4 st m12 direkt i framvagnen.
                              Stötfångaren agerar bara som ett skinn som täcker upp i fronten och är ingen bärande del av konstruktionen.
                              Dom två delarna monteras eller demonteras på ca 1 minut mycket smidigt! 😀

Är lite pyssel kvar med fronten ska eventuellt lägga till 2st stöttor för splittern. Den är dock otroligt styv som den är men det skadar nog inte.

På insidan har det hänt lite också.
                              Har börjat bygga en brandvägg till bagaget.

Gjorde även en hjulinställning i helgen.

Fram: 0 Toe -3 camber
                              Bak: 0 Toe -2,30 camber

Monterat snabblås på bakluckan då den inte kommer ha något vanligt lås.

Gilarski
                              Deltagare

I garaget går det sakta men säkert framåt.
                                Håller på och pular med splittern, blir nog klart i helgen.

Splitter in the making.

Väldigt nice kärra, blir bara bättre & bättre d—0.o—b

Missade vilket material det är på splittern :confused:

TomK
                                Deltagare

Väldigt nice kärra, blir bara bättre & bättre d—0.o—b

Missade vilket material det är på splittern :confused:

Det är en aluminium komposit.
                                  Består av 3 lager. Ett 0,5 mm aluminium lager sedan 3mm hårdplast sen ett till 0,5mm aluminium.
                                  Otroligt vridstyvt, hyfsat lätt.

Visar 15 inlägg - 526 till 540 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.