- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
21 mars, 2013 kl. 22:19 #217262TomKDeltagare
Ja, det har hänt lite sen man påbörjade projektet! 😀
22 mars, 2013 kl. 09:37 #217709timpODeltagareRiktigt grym har du gjort den, tummen upp =)
22 mars, 2013 kl. 16:25 #216928GilarskiDeltagareJa, det har hänt lite sen man påbörjade projektet! 😀
Jepp, mycket nice. Vad är det för skärmbreddar du inhandlat?
22 mars, 2013 kl. 19:02 #217263TomKDeltagareDom är från abw i uk.
24 mars, 2013 kl. 15:12 #217264TomKDeltagareNu är brandväggen till bagaget klar.
Tog även och tejpade alla skarvar/kanter med aluminium tejp så det inte kan spruta soppa in i kupén ifall något börjar läcka.
30 mars, 2013 kl. 12:43 #217265TomKDeltagareDå tävlings reglerna kräver att man ska ha externa huvlås så måste man så klart montera det.
Jag valde Aerocatch då jag tycker dom är smidiga samt låsbara.
Bara att börja måtta och borra hål i huven.Sen blev det kombination av diverse hålsågar och sticksåg så man fick upp hålet för låset.
Låsen monterade.
Sen måste man ha en huvudbrytare också.
Den ska även vara åtkomlig från utsidan av bilen.
Man kan inte bara bryta + kabeln då händer massa nasty saker. Det är lite bökigt att få till men heey det funkar! 🙂Brytaren monterad inne i bilen.
Bara lite vajer fix kvar.Och såklart handtaget som bryter från utsidan.
Där även den obligatoriska dekalen ska sitta.30 mars, 2013 kl. 18:54 #217807SpooowiiieDeltagareDå tävlings reglerna kräver att man ska ha externa huvlås så måste man så klart montera det.
Jag valde Aerocatch då jag tycker dom är smidiga samt låsbara.
Bara att börja måtta och borra hål i huven.Sen blev det kombination av diverse hålsågar och sticksåg så man fick upp hålet för låset.
Låsen monterade.
Sen måste man ha en huvudbrytare också.
Den ska även vara åtkomlig från utsidan av bilen.
Man kan inte bara bryta + kabeln då händer massa nasty saker. Det är lite bökigt att få till men heey det funkar! 🙂Brytaren monterad inne i bilen.
Bara lite vajer fix kvar.Och såklart handtaget som bryter från utsidan.
Där även den obligatoriska dekalen ska sitta.Snygga huvlås, har exakt sånna liggandes som jag råkade inhandla idag 🙂 den blir ju bara fetare och fetare tummen upp!! 🙂
30 mars, 2013 kl. 19:26 #217266TomKDeltagareSnygga huvlås, har exakt sånna liggandes som jag råkade inhandla idag 🙂 den blir ju bara fetare och fetare tummen upp!! 🙂
Tackar, Låsen fungerar riktigt bra! 🙂
30 mars, 2013 kl. 19:33 #217808SpooowiiieDeltagareTackar, Låsen fungerar riktigt bra! 🙂
Svåra att montera? 🙂 ja de var billiga på Elmia iaf 🙂 325kr inte så farligt, och dem gör ju fruktansvärt mycket på utseendet 🙂
30 mars, 2013 kl. 20:01 #217267TomKDeltagareSvåra att montera? 🙂 ja de var billiga på Elmia iaf 🙂 325kr inte så farligt, och dem gör ju fruktansvärt mycket på utseendet 🙂
Nej inte direkt.
Mät, borra, såga 🙂Tycker dock att dom är ganska fula eller ja lite ful/snygga…typ..
Men fungerar gör dom! 🙂30 mars, 2013 kl. 20:18 #217809SpooowiiieDeltagareNej inte direkt.
Mät, borra, såga 🙂Tycker dock att dom är ganska fula eller ja lite ful/snygga…typ..
Men fungerar gör dom! 🙂Ja de får jag ta och göra nu under ledigheten. Vad har du mer för planer nu innan time attack börjar?
31 mars, 2013 kl. 18:04 #217268TomKDeltagareJa de får jag ta och göra nu under ledigheten. Vad har du mer för planer nu innan time attack börjar?
Det är massa små grejer som ska fixas.
Ska på med r däcken, dra om vevhusventilationen, byta alla oljor, en ordentlig tvätt/polering, lite dekaler, små stag till splittern mm mm. Sen är det massa smått som man kommer på under resans gång. 🙂
Sen är listan låååång för grejer som ska inhandlas, men ska starta så som bilen är nu.
Så länge motorn håller så ska det i vinter plöjas ner pengar i övriga bilen.
Ordentlig helbur, lacka insidan, plastrutor, lätta så mycket det går, massa väghållning! Bromsar mm mm.Så det här projektet är inte klart på långa vägar! 😀
31 mars, 2013 kl. 20:27 #217664HjelmDeltagareSå jäkla snyggt och fett blir det 🙂 ! Bra jobb Tomk, Jag kommer lätt åka upp till Rudskogen och se på premiären! Lite nyfiken, vad har du för banracing erfarenheter har du kört mycket :)? Eller hur kom det sig att du börjar köra TA ?
/ Hjelm
31 mars, 2013 kl. 21:12 #217269TomKDeltagareSå jäkla snyggt och fett blir det 🙂 ! Bra jobb Tomk, Jag kommer lätt åka upp till Rudskogen och se på premiären! Lite nyfiken, vad har du för banracing erfarenheter har du kört mycket :)? Eller hur kom det sig att du börjar köra TA ?
/ Hjelm
Jag är en glad amatör, har inte direkt siktet inställt på att prestera några grymma tider/resultat. Det här året ska jag bara få grejerna att funka så att till nästa år så kan man satsa på vassare tider. Men det är många riktigt vassa förare med ännu vassare bilar! 🙂
Tycker hela upp lägget med Time attack är trevligt att man först och främst kör mot sig själv och det är kul att dom gör ett sånt jippo av det. Sen så vill jag alltid ha ett mål med det jag gör annars så tröttnar jag väldigt fort. Här har man en hel säsong att klara av både under vintern att bygga klart och körning/reparation under sommarn så det är en spännande utmaning! 😀
1 april, 2013 kl. 08:50 #217665HjelmDeltagareLåter som du har rätt inställning =) Lycka till kör hårt !
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.