Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #217644
    JohanSTI
    Deltagare

      Mycket god läsning, hoppas maskinen går fint för dig när den är ihop 🙂

      #217008
      TomK
      Deltagare

        Mycket god läsning, hoppas maskinen går fint för dig när den är ihop 🙂

        Hehe, ja man kan alltid hopps på det bästa.
        Lär ju vara lagom spännande den dan man vrider om nyckeln. 🙂

        #216706
        Kvarnis
        Deltagare

          Snyggt jobbat Tom 🙂

          #216707
          Kvarnis
          Deltagare

            Det enda jag tycka att det var lite synd att du inte strokade motorn, men det blir nog bra ändå på E85 🙂

            #217009
            TomK
            Deltagare

              Det enda jag tycka att det var lite synd att du inte strokade motorn, men det blir nog bra ändå på E85 🙂

              Jo så här i efterhand så skulle jag ha satsat på ett lateral 2,33 kit.
              Men det är lätt att vara efterklok.
              Men när det rasar så blir det garantrat större volym! 🙂

              #216708
              Kvarnis
              Deltagare

                Nja, det har nog räckt rätt bra med en 79mm vev 🙂

                Men som jag sa det kommer funka rätt bra alla fall med E85 😀

                #217010
                TomK
                Deltagare

                  Så då var den här skruvar helgen avklarad.
                  Det flöt på ganska smidigt så man fick mycket gjort.

                  Dagen fick börja med att åka och köpa en ny kolvrings kompressor.

                  Här har vi det fantastiska verktyget.

                  När man väl har ett verktyg som låser som det ska så åkte kolvarna i av Bara farten.

                  Hey we got a shortblock! 🙂

                  Man får väl hoppas att man slipper behöva titta ner här igen.

                  I med baffelplåt och en ny oljesil

                  På med det nya tråget.

                  Även den nya oljepumpen hittade dit!

                  Tog även och började mäta upp ventilspelen.
                  Men märkte ganska fort att det inte rätt någonstans. Så jag hoppar över det och ringde till han som har grejat med alla motordelar. Det var inga problem alls att slipa skaften lite så man får rätt spel. Så jag plockar ihop alla grejer och så skickar jag iväg det så allt blir riktigt och rätt.

                  Sen är det ju faktiskt inte så jätte mycket kvar. Massa smått krims krams som ska på motorn 😀

                  Planen är sen att få i motorn och på med alla orginal grejer och köra in motorn samt att besiktiga bilen.
                  Sen blir det till att riva av det mesta och på med allt roligt godis. Sen återstår väl bara mappningen.
                  Efter den så ska det väl förhoppningsvis bara vara att hålla i sig och styra! :p

                  #217011
                  TomK
                  Deltagare

                    Hmm, pulverlacka insug och kompressor hus matt vitt eller inte. Det är frågan…

                    #217566
                    Erok
                    Deltagare

                      Hmm, pulverlacka insug och kompressor hus matt vitt eller inte. Det är frågan…

                      Matt vitt är alltid rätt!

                      #217589
                      FrazzeVästerås
                      Deltagare

                        Fi Fan vad fint det kommer bli! Är allt själv lärt?

                        #217012
                        TomK
                        Deltagare

                          Fi Fan vad fint det kommer bli! Är allt själv lärt?

                          Jo det är det väl. Har en far som alltid haft verkstad. Så där växte man upp bland skruvar och muttrar. 🙂
                          Har byggt en motor tidigare när jag hade en Sierra cosworth för masa år sen.
                          Sen hade jag en ny Civic type r som turbo konverterades. Men det blev så bökigt med ic rör som inte fick plats och turbo som tog i torped väggen och tid som inte räckte till. Så jag sålde iväg turbo pryttlarna och sen bilen. 🙂

                          Så nu hoppas man på att det blir lite fart på bitarna iaf! 😀

                          #217607
                          Eiiiiik
                          Deltagare

                            Jo det är det väl. Har en far som alltid haft verkstad. Så där växte man upp bland skruvar och muttrar. 🙂
                            Har byggt en motor tidigare när jag hade en Sierra cosworth för masa år sen.
                            Sen hade jag en ny Civic type r som turbo konverterades. Men det blev så bökigt med ic rör som inte fick plats och turbo som tog i torped väggen och tid som inte räckte till. Så jag sålde iväg turbo pryttlarna och sen bilen. 🙂

                            Så nu hoppas man på att det blir lite fart på bitarna iaf! 😀

                            Sålde också min Civic Type-R för att köpa en Sti 2003.. Ser ut som att vi kommer vrida på nyckeln ungefär samtidigt och att det första vi ska göra är att åka till besiktningen 😀

                            #217013
                            TomK
                            Deltagare

                              Den köpte jag ny 03 sen sålde jag den 05 så det har blivit några andra i mellan.
                              Men har nog aldrig varit så nöjd som med Imprezan.

                              Jag skickade iväg topparna igen idag så ventilspelet ska fixas.
                              Hoppas kunna smälla på som till nästa helg. 🙂
                              Surt med besiktning 🙁

                              #217014
                              TomK
                              Deltagare

                                Så, det var inte tänkt att det skulle bli nå skruvande den här helgen. Men lite fick det bli endå! 🙂

                                Monterade lite rullar.

                                Ja just det mitt svarta vattenrör råkade ligga på också.

                                Sen fick mina “Pinks” sig en liten behandling.

                                Dom kommer bara vara med under inkörning samt uppstart.
                                För på tisdag kommer mina 1000cc 😀

                                Sen blev det lite mera små grejer monterat men fick så bråttom iväg så det blev inga bilder.

                                Men det kommer mera!

                                #217630
                                Rompa
                                Deltagare

                                  Ser grmyt bra ut!!

                                  SKa du köra bana? busa på gatan?

                                  mvh Ronnie från Älta…:cool:

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.