Visar 15 inlägg - 616 till 630 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

vad har du för fjädertal på dom fjädrarna som är på nu?

TomK
      Deltagare

vad har du för fjädertal på dom fjädrarna som är på nu?

6 fram 5 bak

Christian S
        Deltagare

Helvete va mjuka 😮 , för några månader sedan så satte jag på 12kg fram och 10kg bak på min, innan satt det 16kg både fram och bak (satt på när jag köpte coiloversen) men det va åt helvete för hårt.

TomK
          Deltagare

Helvete va mjuka 😮 , för några månader sedan så satte jag på 12kg fram och 10kg bak på min, innan satt det 16kg både fram och bak (satt på när jag köpte coiloversen) men det va åt helvete för hårt.

Ja det är i mjukaste laget. 🙂
            Känns det bra med 12-10?

Christian S
            Deltagare

ja för det är en jäkla skillnad mot innan, har inte kört med den på bana ännu men på gata känns det kanon.
              hur hårda man ska ha beror på vilka coilovers man har, vad bilen väger, hur aggresivt man kör osv, ett par kompisar har en Type RA och på deras bil monterade vi 14kg fram och 12kg bak (vi kör med likadana coilovers) och det ska bli intressant att känna skillnaden på deras och min när deras är körklar.

TomK
              Deltagare

Då var rond 2 på Tierp arena avklarad!

Var en kul bana att köra! gick rätt fort genom en del bra partier medans andra var väldigt guppiga och hoppiga.
                Dock känns den väldigt platt jämfört med Rudskogen.

Min bästa tid för dagen blev 1.16.128

Bilen fungerade rätt så bra.
                Hade problem med att den gick varm efter ett par varv. Misstänker att det är en dålig termostat som inte öppnar som den ska. När den blev varm så tryckte den ur sig kylarvatten via expansions burken.
                Kör man lugnt så är det inga problem kyls av ganska fort. Men när man gasar ordentligt så åkte tempen upp.

Nya delar är beställda så hoppas på termostaten annars åker motorn ur.

Lite snygga bilder från Steffens foto

goffemannen
                Deltagare

grymt fin bil asså. å som den låter..ooohh så gött

TomK
                  Deltagare

Ett väldigt kort klipp från Tierp

http://www.youtube.com/watch?v=Ykk5-pmdk-0

TomK
                    Deltagare

Ni ska väl till Solvalla i helgen och kolla in STCC?
                      Där kan man även beskåda 2 st riktigt balla Time Attack bilar! 😀

Gyver
                      Deltagare

Grymt snygga bilder Tomd—0.o—b
                        Antar att du flitigt har jagat luftfickor i kylsystemet redan för att komma fram till att termostaten är dålig?:)

TomK
                        Deltagare

Grymt snygga bilder Tomd—0.o—b
                          Antar att du flitigt har jagat luftfickor i kylsystemet redan för att komma fram till att termostaten är dålig?:)

Jodå, att lufta är inga problem. 🙂

Har inte dömt ut termostaten än då jag inte hunnit kolla på det.
                          Men antar det då jag inte har bytt den under mina år som jag haft bilen. Så den kan vara från 2003!! Symptomen visar på en termostat som inte öppnar helt tycker jag.

TomK
                          Deltagare

Då var Solvalla jippot avklarat.

Var kul att man fick träffa Goffemannen också som dokumenterade allt åt Superior media. Han fick nycklarna i handen på fredagen men då jag har haft värme problem så kunde dom inte sträcka ut den på banan.
                            Men vem vet, på Mittsverige sen så finns det mycket körtid så då kan du nog få lägga ett varv eller två! 🙂

Jag kan idag titulera mig som komplett jubel idiot!!!
                            Hade tänkt att spola ur hela kylsystemet så jag får bort all glykol då jag ska köra utan det i motorn. Motorn och kylaren gick bra sen tänkte jag ta en av slangarna som går direkt till värmepaketet så man spolar ur det ordentligt.
                            Men jag mitt pucko tog fel slang och spolade vatten rakt ner i vevhusventilationen!!! :mad::mad:

Finns att beskåda här
                            http://s779.photobucket.com/user/Tommy3000k/media/FCE8075A-65FA-4CDF-8E9E-2FDDF626B104-6491-000003AB07015DCB_zpsb6962dd1.mp4.html

Men efter några ordentliga olje byten så var det fixat.

Min splitter fick leva ett hårt liv på guppiga Tierp och skalade av ca 10 st popnitar så fick dra dit lite nya idag också.

Nu väntar man bara på lite ny fin olja och mina Cosworth kylarlock så är man fit for fight till Kinekulle den 29e.

.

Joakimgabrielsson
                            Deltagare

Jag fick för mig att du försökte få hem karlton-breddare? Vad hände med dessa? Funderar på om det är meckigt att beställa….

TomK
                              Deltagare

Jag fick för mig att du försökte få hem karlton-breddare? Vad hände med dessa? Funderar på om det är meckigt att beställa….

Jo precis det var min tanke och har inte släppt dom än.
                                Men tyckte att det blev för dyrt. $700 + $200 frakt = 5900:-
                                Om man åker på moms och tull så är man uppe på 7600:- för lite glasfiber. Men ack så feta dom är! Mina ABW kostade 2000:- med frakt till dörren så det får funka så länge.

Joakimgabrielsson
                                Deltagare

Ok. Jo det är ju lite peningar. Tycker dock det blev grymt med dina men du skulle ju få ut hjulen lite till med karltons:) Planen är att jag ska försöka få dem att passa på en bugeye. Vad jag vet är de anpassade till antingen blob eller hawk. Men det går nog med lite tålamod:)

Visar 15 inlägg - 616 till 630 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.