Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    B5254T4
    Deltagare

Riktigt grym kärra du har Tom, ska ta så många bilder jag kan på skönheten i sommar! d—0.o—b

Missa inte Kinnekulle 15/7 om du behöver en heldag för att justera och testa nya grejer. Info på http://www.operationr.com

TomK
      Deltagare

Riktigt grym kärra du har Tom, ska ta så många bilder jag kan på skönheten i sommar! d—0.o—b

Missa inte Kinnekulle 15/7 om du behöver en heldag för att justera och testa nya grejer. Info på http://www.operationr.com

Tackar!

Ja jag såg att ni skulle köra där. Dock är det ingenting som jag kommer hinna med tyvärr.
        Men ska dit om 2v då blir det Time Attack körning.

TomK
        Deltagare

Ok. Jo det är ju lite peningar. Tycker dock det blev grymt med dina men du skulle ju få ut hjulen lite till med karltons:) Planen är att jag ska försöka få dem att passa på en bugeye. Vad jag vet är de anpassade till antingen blob eller hawk. Men det går nog med lite tålamod:)

Tycker mig ha sett karltons även till bugeye??
          Har du mailat och frågat?

Joakimgabrielsson
          Deltagare

Har du mailen månne? Pma den så vore du snäll. Vad jag minns så var den en smula gömd i tråden:)

Har för mig att jag lästa att de inte finns till bug. Men det kan ju vart ett gammalt inlägg osv.

TomK
            Deltagare

Har du mailen månne? Pma den så vore du snäll. Vad jag minns så var den en smula gömd i tråden:)

Har för mig att jag lästa att de inte finns till bug. Men det kan ju vart ett gammalt inlägg osv.

Du har PM 😀

TomK
              Deltagare

Då har bilen fått sig en genomgång inför Time Attack på Kinekulle den 29/6

Har monterat Cosworth kylarlock som är 1,3 och 1,5 bar.
                Ny termostat.
                Bytt till kylarvätska utan glykol.
                Ny Motul 300v samt oljefilter.
                Nya klossar runtom, igen.
                Den här gången blev det Ferodo ds3000.

Har även aktiverat och ställt in anti-lag samt “Rotatinal idle”
                Verkar fungera bra och det går även att bromsa helt ok.
                Just tomgången kan nog vara väldigt användbar. ALS är inget som jag kommer använda på Kinekulle iaf.

goffemannen
                Deltagare

Ja tror ja ska kika på din motorspec lite närmare nu när jag får bygga ny till mig. Kopplingen du har ska jag nog skaffa iaf. Den va löjligt lättkörd ju =).

TomK
                  Deltagare

Ja tror ja ska kika på din motorspec lite närmare nu när jag får bygga ny till mig. Kopplingen du har ska jag nog skaffa iaf. Den va löjligt lättkörd ju =).

Ja visst är den det! Bettar fint och som att köra en original nästan.
                    Kolla på första sidan på tråden där finns komplett spec på alt.
                    Surt det som hände dig.

goffemannen
                    Deltagare

Jo ja har kikat lite där.

De ja lurar lite på nu är antingen scfb 2.1L med SC42 eller 2.5L hållet med en sc46. Och är även sugen på twinscroll när ja ändå är igång =).

Nikke McRae
                      Deltagare

Har även aktiverat och ställt in anti-lag samt “Rotatinal idle”
                        Verkar fungera bra och det går även att bromsa helt ok.
                        Just tomgången kan nog vara väldigt användbar. ALS är inget som jag kommer använda på Kinekulle iaf.

Ballt. Har funderat på att göra samma sak på min. Ser ganska lätt inställt ut i Link’et. Rotational cyclic idle är ju bra för att få ner temperaturen snabbare.
                        Aktiverade du det själv?
                        Maxade du tomgångsventilen eller justerade du spjället så att det aldrig blir stängt?
                        Har du 0 bar på tomgång eller fortfarande lite vacuum när als’en går?

TomK
                        Deltagare

Ballt. Har funderat på att göra samma sak på min. Ser ganska lätt inställt ut i Link’et. Rotational cyclic idle är ju bra för att få ner temperaturen snabbare.
                          Aktiverade du det själv?
                          Maxade du tomgångsventilen eller justerade du spjället så att det aldrig blir stängt?
                          Har du 0 bar på tomgång eller fortfarande lite vacuum när als’en går?

Jag fixade det själv är väldigt enkelt i Autronicen.
                          Justerade spjället så det är 7% öppet då hade jag 2500rpm sen när Rotatinal idle är aktiverad så ligger den mellan 1300-1700rpm.
                          Har fortfarande vakuum efter spjället både på tomgång och med ALS aktiverad. ALSen är väldigt mild.

TomK
                          Deltagare

Då var Time Attack del #3 avklarad.

Kinnekulle var en mycket tekniskt svår bana tyckte jag.
                            Har dock inte så mycket att jämföra med men den var ett strå vassare.

Brottades med massa understyrning. Bilen ville gärna gå mera rakt fram än att svänga vilket resulterade i att framdäcken överhettade och tappade mera grepp. Så in till depån för att justera lite inställningar.

Sen blev det ett långt uppehåll med lunch mellan kval 1 och 2.

När kval 2 ska dra igång så öppnar sig himmeln och regnet bara öser ner. Jag rullade ut för att direkt åka in i depån igen. Stod över andra kvalet och så var det färdig kört för den dagen. Lite surt att det blev så kort, men kände det att när man inte kör för någon plats så är det ingen ide att riskera ett ev möte med räcket. d—0.o—b

Annars så fungerade bilen bra! 🙂
                            Hade problem tidigare att den gick varm och spottade ur sig kylarvatten. Men med nya Cosworth locken så blev det bra.

Testade även nya bromsbelägg, Ferodo ds 3000.
                            Dom har riktigt bra bett! Man bara la foten lätt på bromsen så bromsade det och inte minsta tecken på att dom skulle mattas av.

Ett litet filmklipp från uppvärmningen PRO / PROMOD.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151443655287413&l=6502260239520137417

FeA
                            Deltagare

Vad kör du med för varmtryck i däcken?

Tyckte det verkade som du körde för högt tryck när jag såg dej i Tierp.

TomK
                              Deltagare

Vad kör du med för varmtryck i däcken?

Tyckte det verkade som du körde för högt tryck när jag såg dej i Tierp.

2 bar varma.

FeA
                                Deltagare

Ok, det är bra det.

Syntes tendenser till understyrning där oxå, sen hörde man hur framdäcken “studsade”.

Kan vara fjädrarna som är för mjuka då?

Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.