Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Vill se en film på lite donuts och 4wd-drift på nån öde parkering med den här nu! 🙂

Njae inte så lätt med 4 st 265 r däck! 🙂

Turbovin
      Deltagare

Spar på vevlagren istället, subarumotorer gillar inte såna lekar utan torrsump 😉

TomK
        Deltagare

Spar på vevlagren istället, subarumotorer gillar inte såna lekar utan torrsump 😉

I know!
          Tyvärr många som fått lära sig den hårda vägen.

TomK
          Deltagare

Scooby vs Evo 🙂

TomK
            Deltagare

En liten rapport från helgens Time Attack, deltävling #4 på Gelleråsen.

Det var en upprepning från deltävling #3 som var på Kinnekulle. Regn regn och åter regn. Men det var bara att ge sig ut och testa nya inställningarna. Jag har tampats med mycket understyrning tidigare men nu var det stor skillnad! Det finns fortfarande mycket att göra men kul att man är på rätt väg. Balansen är mycket bättre samt att jag äntligen fick ut baken lite. Den sticker ut lite, men det är bara att ge fullt så greppar det rakt och fint ut ur kurvan 🙂

Första kvalet gick rätt segt men kändes bra.
              Till andra kvalet så kunde man gå på lite hårdare attack. Banan var ganska lättlärd och riktigt kul. När andra kvalet var kört så hade jag tagit 6:e platsen till topp 8 kvalet!!

Tappade en placering under topp 8 och slutade totalt 7a med snabbaste tid på 1:23:975

Lite tider.
              Kval 1 + 2

Topp 8

Även en liten video filmad av farsan från läktaren
              >>>FILM<<<

Nu är det bara att ladda om inför final helgen på Mittsverige banan 😀

TomK
              Deltagare

Mr_Felix
                Deltagare

Är lite skeptisk till utseendet på den svarta läppen fram. Tyckte den var lite frän i början men på den sista bilden du la upp nu så ändrar jag uppfattningen. Förhoppningsvis så fyller den sitt syfte iaf! I övrigt tycker jag att den ser riktigt bra ut!

TomK
                  Deltagare

Är lite skeptisk till utseendet på den svarta läppen fram. Tyckte den var lite frän i början men på den sista bilden du la upp nu så ändrar jag uppfattningen. Förhoppningsvis så fyller den sitt syfte iaf! I övrigt tycker jag att den ser riktigt bra ut!

Ja smaken är som baken.

Men den sitter där för sin funktion och inte utseende.
                    Den är första delen till den helt plana botten som komma skall.

TomK
                    Deltagare

Allt som fyller en funktion och ser race ut är ballt! d—0.o—b
                      Bilen ser kanon ut och du verkar bli bättre och bättre på att köra, helt fantastisk satsning det här! d—0.o—b

Tack Johan!
                      Ja det är kul att det går framåt.
                      Satsningen kommer till nästa år då ska man vara med och fajtas! 🙂

Nikke McRae
                      Deltagare

Grattis till finalplatsen! Kul att det går åt rätt hål, ska bli intressant att följa dig nästa år. Hoppas på bättre väder på mittsverigebanan, om du ska åka där.

TomK
                        Deltagare

Grattis till finalplatsen! Kul att det går åt rätt hål, ska bli intressant att följa dig nästa år. Hoppas på bättre väder på mittsverigebanan, om du ska åka där.

Tog ingen final plats, bara topp 8. Men glad för det! 🙂
                          Ja hade tänkt åka på mittsverige. Hoppas på sooool!

TypeR
                          Deltagare

Tom how have you found it this year power wise, I’m almost definatly going to enter the club challenge next year after a serious rebuild on my R, I’m just trying to work out what sort of power I’m going to need to stand any chance of at least hanging in there lol

TomK
                            Deltagare

Tom how have you found it this year power wise, I’m almost definatly going to enter the club challenge next year after a serious rebuild on my R, I’m just trying to work out what sort of power I’m going to need to stand any chance of at least hanging in there lol

Klart du ska anmäla dig!

Jag har 400whp och det är väl ca 200 för lite i min klass.
                              Men har så otroligt mycket att göra med chassi och väghållningen på min bil så effekten kommer räcka längre nästa år då min går otroligt bra på raksträckorna.

Men club challange bilarna i toppen har väl ca 400.
                              Så runt där skulle jag tippa att man bör ligga.
                              Din type r är väl lite lättare än bilarna i “evo” klassen 🙂
                              Skulle vara grymt kul om du skulle röra till det bland alla evo bilar.

TypeR
                              Deltagare

Have you heard anything about rule changes for next year, I’ve heard you guys might be getting slicks , guess ill be asking loads of questions soon 😉 plus stealing some suspension settings/brake points from you next year d—0.o—b

TomK
                                Deltagare

Have you heard anything about rule changes for next year, I’ve heard you guys might be getting slicks , guess ill be asking loads of questions soon 😉 plus stealing some suspension settings/brake points from you next year d—0.o—b

Har inte hört något om slicks eller nya regler.
                                  Har alltid varit ett motstånd mot slicks i svensk time attack.
                                  Men skulle tydligen släppas någon bomb efter tävling #6 så får väl se vad det kan vara.

Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.