Visar 15 inlägg - 751 till 765 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Fick veta att paket 1 av 3 är på väg från Japtuning! 😀
      Så snart kommer det lite godis!

I väntan så fick det bli att snygga till drivaxlarna lite! 🙂

csjovold
      Deltagare

Så mycket bättre att hålla på sen när allt är rent och fräscht! Ser fram emot att se den startklar för säsongen! 🙂

TomK
        Deltagare

Så mycket bättre att hålla på sen när allt är rent och fräscht! Ser fram emot att se den startklar för säsongen! 🙂

Ja verkligen!
          Varenda del under blir målad så kommer kännas riktigt fint att skruva sen. Kul att det gillas! 🙂

csjovold
          Deltagare

Kommer det bli några förändringar utseendemässigt? Antar att de blir någon form utav japtuning drapering/dekaler. Men annars?

kleinis
            Deltagare

Börjar med lite lager.

Sen fram med den fantastiska Plastigagen.

Ser helt ok ut.

börja kolla runt lite o hitta bilden när du mätte dina lager på grund av frågorna i motor forumet från P-E 🙂

ser jag rätt ? ligger spelet mellan 0,053 -0.076 mm ? på pdf filerna på internet står de. eller har jag fattat allt fel ?
              detta är de jag går efter eller är detta fel värden som är standard ?
              Crankshaft oil clearance
              Standard
              0.010 — 0.030
              Limit 0.040 (0.0016)

måste få detta uträtt så man inte säger fel eller gör fel själv, vet att andra gjutgärns motorer har större oljespel men subaru har väll dessa små marginaler eftersom allt är i alu o vidgar sig mycket mer

TomK
              Deltagare

Hmm märkligt, får kolla på det. Går fint iaf 😀

kleinis
                Deltagare

Hmm märkligt, får kolla på det. Går fint iaf 😀

ja vist är de mina lager är lika som ett original nu så jag slår ihop min. mina gamla var lite fel de gjorde att vevlagrena inte fick lika mycket olja så de var lite repor i dom men jag hörde inget knack i den under året jag körde med den

TomK
                  Deltagare

Det finns dom som heter H på slutet som är 100% STD.
                    Sen finns det HX som också kallas STD men har 0.025400mm mera oil clearance samma som Cosworth “race” series.

adrenalin
                    Deltagare

Det finns dom som heter H på slutet som är 100% STD.
                      Sen finns det HX som också kallas STD men har 0.025400mm mera oil clearance samma som Cosworth “race” series.

Så det är H man ska köra på? 😀
                      Vill bara vara 100% att man får rätt.

TomK
                      Deltagare

Så det är H man ska köra på? 😀
                        Vill bara vara 100% att man får rätt.

Ja precis då ska det bli rätt.
                        Dom andra är tydligen för högvarviga/effekt motorer där man har mera oljeflöde??
                        Det är ungefär vad jag lyckats läsa mig till underdagen.

TomK
                        Deltagare

Äntligen så är undersidan grundad! 🙂

Hoppade över tanken på att måla vitt i hjulhus och under.
                          Känns som om det kan se lite skumt ut då ingenting annat är vitt så det får bli blått! 🙂

Sen så har det börjat ramla in lite godis från JapTuning!
                          Paket nr 1 av 3 innehåller lite blandat från Powerflex samt Whiteline.

Klämt i lite bussningar från Powerflex.
                          Byter ut samtliga mot deras Black serie så det blir nog tajt och fint! 🙂

Skönt och bli av med alla gamla skitgrejer under bilen.

Har även plockat upp ett litet turbo kit som kanske kommer användas någon gång framöver 😀

emilboylarsson
                          Deltagare

Jag tycker det var bra att du inte valde vitt under bilen. Det skulle nog inte vara vitt så jävla länge, snyggare och behagligare med blått. Kommer bli bra! 🙂

csjovold
                            Deltagare

Blir kanon detta!! 😀

edbe
                              Deltagare

Äntligen så är undersidan grundad! 🙂

Hoppade över tanken på att måla vitt i hjulhus och under.

Känns som om det kan se lite skumt ut då ingenting annat är vitt så det får bli blått! 🙂

Sen så har det börjat ramla in lite godis från JapTuning!

Paket nr 1 av 3 innehåller lite blandat från Powerflex samt Whiteline.

Klämt i lite bussningar från Powerflex.

Byter ut samtliga mot deras Black serie så det blir nog tajt och fint! 🙂

Skönt och bli av med alla gamla skitgrejer under bilen.

Har även plockat upp ett litet turbo kit som kanske kommer användas någon gång framöver 😀

Snyggt! Måste kännas skönt att veta att det ligger så fin gul grund också.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TomK
                                Deltagare

Snyggt! Måste kännas skönt att veta att det ligger så fin gul grund också.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det är nästan så man skulle lämnat den gul! 🙂

Visar 15 inlägg - 751 till 765 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.