› SSC › Allmänt snack › Projekt › Mitt projekt STI 2003
- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 1 månad sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2014 kl. 22:04 #217714
Igge
DeltagareVarför inte? 😛
25 februari, 2014 kl. 14:59 #217779Joakimgabrielsson
DeltagareGrymt fint! Är det en gt35? Ser större ut…. Då blir det till att köra respons om du ska ha så stort agg!!
25 februari, 2014 kl. 15:15 #217358TomK
DeltagareGrymt fint! Är det en gt35? Ser större ut…. Då blir det till att köra respons om du ska ha så stort agg!!
Nej då det är en GT3076R.
Men den turbon sålde jag precis, tänkte sätta dit en SC billet GT30R istället 😀26 februari, 2014 kl. 06:32 #217780Joakimgabrielsson
DeltagareKör du med nån respons? Kanske inte så nödvändigt på snabba racebanor….Lättare att hålla uppe varven än i skogen.
26 februari, 2014 kl. 06:53 #217359TomK
DeltagareKör du med nån respons? Kanske inte så nödvändigt på snabba racebanor….Lättare att hålla uppe varven än i skogen.
Nej ingen respons.
Men med SC46 turbon så laddar den riktigt tidigt.
På dynon så har jag nästan fullt vid vid 4k rpm. 🙂26 februari, 2014 kl. 06:57 #217360TomK
DeltagareLäste någon lång engelsk tråd där dom pratade om just ALS vid tex Time attack körning.
Det behövs helt enkelt inte för det är bara att välja en annan växel i så fall. Nackdelen är att körningen blir ryckigare om man kör med ALS.
I skogen så måste man ha fullt ös direkt när du kliver på gasen men på banan så vill man gärna ha kraften mera linjär.26 februari, 2014 kl. 10:31 #217361TomK
DeltagareDet har blivit lite ändringar för kommande säsong.
Blir att åka hela Nordic Time Attack serien.
Nu kommer hela teamet vara samlade på alla tävlingarna! 🙂[COLOR=”RoyalBlue”]
–> NordicTimeAttack <--
[COLOR=”RoyalBlue”] –> JapTuning Time Attack Team <--26 februari, 2014 kl. 14:50 #217786andreasivarsson
DeltagareJasså det bli inte ta.nu eller blir det deltävlingar där med?
26 februari, 2014 kl. 15:12 #217362TomK
DeltagareJasså det bli inte ta.nu eller blir det deltävlingar där med?
Nix bara NTA.
1 mars, 2014 kl. 21:00 #217363TomK
Deltagare1 mars, 2014 kl. 21:30 #217364TomK
DeltagareDu fick ut elementet inne i bilen med? Och tätat brandväggen?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Har inte kommit så långt än.
Fastnade på massa andra grejer under huven.7 mars, 2014 kl. 22:22 #217767essti
DeltagareNej då det är en GT3076R.
Men den turbon sålde jag precis, tänkte sätta dit en SC billet GT30R istället 😀Du borde testa en Precision på din bil 🙂
8 mars, 2014 kl. 07:04 #217365TomK
DeltagareDu borde testa en Precision på din bil 🙂
Jo har haft funderingar på det.
Men Scoobyclinics gt30 billet har lämnat riktigt fina siffror.8 mars, 2014 kl. 07:29 #217785csjovold
DeltagareJo har haft funderingar på det.
Men Scoobyclinics gt30 billet har lämnat riktigt fina siffror.
Precision är ju bra för dem som inte kör allt för höga laddtryck, då dem har en tendens att rasa vid höga laddtryck. Många som kör audi 5or kör runt 3 bar med dessa och har man tur så håller den en säsong. Vet en kille som fick byta tre gånger i somras, och dem var kullagrade!
8 mars, 2014 kl. 08:29 #217366TomK
DeltagarePrecision är ju bra för dem som inte kör allt för höga laddtryck, då dem har en tendens att rasa vid höga laddtryck. Många som kör audi 5or kör runt 3 bar med dessa och har man tur så håller den en säsong. Vet en kille som fick byta tre gånger i somras, och dem var kullagrade!
Ja man kommer inte ladda mer än 2 bar iallafall.
Men det lutar nog ändå åt SC agget då det passar till 100% på mitt roterade kit. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.