- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
8 mars, 2014 kl. 11:43 #216955goffemannenDeltagare
Det utvecklas till nått riktigt nice detta ju. Keep it up !
8 mars, 2014 kl. 11:56 #217768esstiDeltagarePrecision är ju bra för dem som inte kör allt för höga laddtryck, då dem har en tendens att rasa vid höga laddtryck. Många som kör audi 5or kör runt 3 bar med dessa och har man tur så håller den en säsong. Vet en kille som fick byta tre gånger i somras, och dem var kullagrade!
Jasså? det va något nytt för mig faktiskt. Men ja kan säga att det du säger inte alls stämmer. Även om nu någon rasat 3st så borde han nog se över så det inte är något annat som är fel.
8 mars, 2014 kl. 11:59 #217769esstiDeltagareJa man kommer inte ladda mer än 2 bar iallafall.
Men det lutar nog ändå åt SC agget då det passar till 100% på mitt roterade kit.2bar räcker långt men precision har inte problem för höga ladd, kan rekomendera Garretts gtx-serie med stor skillnad mot GT-serien. Okej 🙂 ibland kan det va skönt att det passar direkt med 🙂
8 mars, 2014 kl. 14:28 #217367TomKDeltagare2bar räcker långt men precision har inte problem för höga ladd, kan rekomendera Garretts gtx-serie med stor skillnad mot GT-serien. Okej 🙂 ibland kan det va skönt att det passar direkt med 🙂
Men GTX 3076 är en dålig kombo komp vs turbin hjul.
Fördelen med SC är att det är precis som GTX en billet men dom har sitt egna komp hjul.8 mars, 2014 kl. 14:30 #217368TomKDeltagareDet utvecklas till nått riktigt nice detta ju. Keep it up !
Tackar, ja det går sakta men säkert framåt! 🙂
8 mars, 2014 kl. 14:52 #217770esstiDeltagareMen GTX 3076 är en dålig kombo komp vs turbin hjul.
Fördelen med SC är att det är precis som GTX en billet men dom har sitt egna komp hjul.Aha okej 🙂 kan bli kul att se resultatet!
9 mars, 2014 kl. 20:44 #217369TomKDeltagareIdag blev det lite mera gjort på bilen.
Fick äntligen undersidan målad och klar!Sen så hade dom sista kopplingarna till soppa systemet kommit i veckan så det blev också klart! 🙂
Hann även med att tanka lite E85 och provköra pumparna, det var helt tätt överallt så en sak mindre att fundera på.
Monterade även lite länkarmar, krängare och grejer.
Även bakvagnsbryggan med lite armar dock blev det inga bilder på det idag.Nya fjäderbenen borde komma i veckan så snart kan den nog stå på marken igen! 😀
9 mars, 2014 kl. 20:52 #217854GloremirDeltagareBlir ju förjäkla fint detta =)
9 mars, 2014 kl. 21:21 #217370TomKDeltagareBlir ju förjäkla fint detta =)
Tackar, ja blir nog bra när det är klart. 🙂
10 mars, 2014 kl. 09:45 #216866Fricke.wDeltagareMycket jobb nedlagt på den där bilen nu, ser riktigt bra ut 🙂
Får komma i håg att skicka burken nu också, ligger ju hemma, men glömmer bort de hela tiden 🙂10 mars, 2014 kl. 10:09 #217371TomKDeltagareMycket jobb nedlagt på den där bilen nu, ser riktigt bra ut 🙂
Får komma i håg att skicka burken nu också, ligger ju hemma, men glömmer bort de hela tiden 🙂JA skicka skicka!! 😀
10 mars, 2014 kl. 11:01 #216863Fricke.wDeltagareHa ha jo ska fix de i morgon 😀
12 mars, 2014 kl. 07:18 #217372TomKDeltagareTänkte köpa lite kopplingar och slang till oljekylaren.
Men frågan är om man ska ha vanlig stålomspunnen slang eller teflon slang till det?Vad har ni?
12 mars, 2014 kl. 07:21 #216956goffemannenDeltagareDu ska ha stålomspunnen teflonslang. Ja körde med nån vanlig stålomspunnen från lokala slangnissen men den gick sönder. Den slangen tålde tydligen bara 100-110grader. Så efter 1 år så va slangen utmattad och gick sönder.
Slangen jag har nu ska tåla nästan 200grader. Men den kostar ju iofs lite mer men de är det värt.
12 mars, 2014 kl. 07:27 #217640kleinisDeltagareJag ska köra med hydralslang, vet inte vad dom tål i värme så hör men de klarar av 170 bar så de är rätt kraftiga :p
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.