- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2014 kl. 08:04 #217373TomKDeltagare
Du ska ha stålomspunnen teflonslang. Ja körde med nån vanlig stålomspunnen från lokala slangnissen men den gick sönder. Den slangen tålde tydligen bara 100-110grader. Så efter 1 år så va slangen utmattad och gick sönder.
Slangen jag har nu ska tåla nästan 200grader. Men den kostar ju iofs lite mer men de är det värt.
Då får det bli Teflon.
Temperature range from; -73 deg Centigrade to +232 deg Centigrade12 mars, 2014 kl. 08:04 #217374TomKDeltagareJag ska köra med hydralslang, vet inte vad dom tål i värme så hör men de klarar av 170 bar så de är rätt kraftiga :p
Stålkoppningarna är så tunga 😀
12 mars, 2014 kl. 08:13 #217375TomKDeltagareSen tycker jag nästan att kopplingarna till teflonslangen sitter bra mycket bättre än dom till vanliga stålomspunna slangen.
Känns som att det är bättre att den håller i slangen på två ställen än att bara klämma fast den.12 mars, 2014 kl. 08:18 #216957goffemannenDeltagareSåhär ser mina slangar ut. De övre är de gamla. Samma typ av koppling på båda slangarna men presshylsan är lite annorlunda.
Såhär såg med en av de gamla ut efter 1-1.5år.
12 mars, 2014 kl. 15:10 #217376TomKDeltagareSåhär ser mina slangar ut. De övre är de gamla. Samma typ av koppling på båda slangarna men presshylsan är lite annorlunda.
Såhär såg med en av de gamla ut efter 1-1.5år.
Ja det där är mera typ hydralkoppling.
Vad har du för storlek på kopplingarna?15 mars, 2014 kl. 22:56 #217377TomKDeltagareI fredags så landade paket 2 av 3 och det tackar vi JapTuning för!
D2 Track racing
Custom valves + SpringsSå nu kunde man äntligen montera lite mera grejer under bilen.
Stötdämpare och drivaxlar på plats!Även bak så är nu hubbar, stötdämpare och drivaxlar monterade
Diff med tillbehör på plats!
Sen så äntligen har jag fått ur tummen och köpt mig huv dämpare så man slipper den där äckliga pinnen som alltid är i vägen.
Passade på att slänga lite ny färg på bromsarna också
16 mars, 2014 kl. 10:56 #216867Fricke.wDeltagare16 mars, 2014 kl. 11:08 #217378TomKDeltagare16 mars, 2014 kl. 11:57 #216958goffemannenDeltagareJa det där är mera typ hydralkoppling.
Vad har du för storlek på kopplingarna?Bra fråga. Det kommer jag inte ihåg =).
19 mars, 2014 kl. 13:56 #216868Fricke.wDeltagareVore nåt för dig de, som kör breda sulor 🙂
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=93335Men du har vell 5×100 kom jag på nu 🙁
19 mars, 2014 kl. 13:57 #217379TomKDeltagareVore nåt för dig de, som kör breda sulor 🙂
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=93335Men du har vell 5×100 kom jag på nu 🙁
Ähh kör ju Rota nästan samma sak :p
Japp 5/100
19 mars, 2014 kl. 20:23 #216869Fricke.wDeltagareÄhh kör ju Rota nästan samma sak :p
Japp 5/100
Jo Rota duger nog långt de.
Själv funderar jag på att skaffa 17″ Enkei RPF1, just för att priset är typ lika som ett par rota, men är bland dom lättaste fälgarna och för ett oslagbart pris som sagt, har ju inte så mycket effekt, så allt som rullar lättare på driven är välkommet 🙂22 mars, 2014 kl. 22:59 #217380TomKDeltagare30 mars, 2014 kl. 01:54 #217381TomKDeltagareEfter en månad så kom äntligen mina skivor från UK!
Monterat och klart!
Sedan så kom även paket 3 av 3 från JapTuning med lite grejer som varit restade bl.a. Powerflex black till styrväxeln och lite grejer till bakvagnen.
Nu är det iallafall allt monterat och klart fram.
Whiteline 27mm ARB
Whiteline ARB link assembly HD
Whiteline rollcenter kit
Whiteline anti lift kit motorsport
Samtliga bussningar är Powerflex black seriesHar även börjat kolla lite hur oljekylaren ska sitta.
Känns som om det här blir en bra placering där den får så mycket luft som möjligt.30 mars, 2014 kl. 16:15 #217821emilboylarssonDeltagareSer nytt och fräscht ut! Jag tänkte komma till Mantorp på NTA och spana in bilen den 25 maj. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.