Visar 15 inlägg - 826 till 840 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Håller med föregående =)

Tribbe
      Deltagare

Alltid roligt att folk blir glada 🙂 Jag har skrivit i era trådar också sen om ni märkt det eller inte är en annan femma 😀

Har tagit mig ett tag att gå igenom Goffemannens och din tråd TomK Var en hel del sidor, Gloremirs tråd är än så länge ganska kort men väldigt intressant för det. Imorgon blir det väll att ge sig på en ny tråd för att söka kunskap 😎

Tribbe
        Deltagare

Jo Rota duger nog långt de.
          Själv funderar jag på att skaffa 17″ Enkei RPF1, just för att priset är typ lika som ett par rota, men är bland dom lättaste fälgarna och för ett oslagbart pris som sagt, har ju inte så mycket effekt, så allt som rullar lättare på driven är välkommet 🙂

Jag kör Rota på sommaren och Enkei på vintern, jag känner jättestor skillnad men sen skiljer det också 2 tum och lite bredd på däcken. 😉

TomK
          Deltagare

Någon här i Stockholm som jobbar med bilglas som skulle kunna hjälpa mig att skära ur min bakruta?

TomK
            Deltagare

Fick äntligen mina motor och växelådsfäste från Torque solution i USA i veckan.
              Det var dom som sinkade från att montera det sista under. Avgas, kardan mm mm.
              Men nu sitter dom på plats och OJ vilken skillnad det blev.
              Förut kunde man ta tag i insuget och gunga på motorn, nu är den helt stum 🙂

Sen blev bromsar luftade och alla bultar under dragna med moment.
              Så nu står bilen äntligen på sina hjul igen!!! d—0.o—b 😀

En liten video från uppstarten.

https://www.youtube.com/watch?v=KGZviwVmEpo

Nu hoppas jag att någon kan hjälpa mig få ur bakrutan då det är lite plastrutor på väg hem.
              Sen börjar det bli dax för hjulinställning.

37 dagar kvar till tävlings start!!

TomK
              Deltagare

Nu är äntligen bakrutan ute.
                Tog en vajer och “sågade” runt rutan gick otroligt smidigt.
                Dom nya rutorna kommer till veckan så då blir det 5 rutor i polykarbonat istället.
                Kommer bli ca 50% viktbesparing mot glas 🙂

Fick även dit en kul liten Subaru klibba för dom som eventuellt hamnar i backspegeln 😀

Bilen fick även några solstrålar på sig idag, men bara några få!
                Inte riktigt redo att ge sig ut än.

TomK
                Deltagare

Tips även om man inte ska ur med bakrutan.
                  Knäpp loss listerna som går längs med taket, helt otroligt vad mycket skit som satt där bakom.

Jocke.T
                  Deltagare

Hur får man loss listen? Kan vara bra att kolla det!

TomK
                    Deltagare

Hur får man loss listen? Kan vara bra att kolla det!

Längst nere vid bakrutan så lyfter man lite på listen där är det som två hakar men petar på så släpper clipsen. Sitter 3 st upp längst rutan sen dom andra är bara att dra lite i så släpper dom.

TomK
                      Deltagare

Fick bli lite små fixande under påskhelgen.
                        Gick igenom min lt31 biltransport så den är fungerande.
                        Men är trött på den innan jag ens börjat använda den så är på jakt efter något betydligt nyare.
                        Visst den fungerar jätte bra, men sataan vilken ful och tråkig bil!

Roligare att pula med subban istället!
                        Snyggade till fronten som hade blivit lite sliten efter förra säsongen.
                        Lika så splittern som har fått ordentligt med stryk! 🙂
                        Sen hanns det bara med lite småputs under huven.

emilboylarsson
                        Deltagare

Fick bli lite små fixande under påskhelgen.
                          Gick igenom min lt31 biltransport så den är fungerande.
                          Men är trött på den innan jag ens börjat använda den så är på jakt efter något betydligt nyare.
                          Visst den fungerar jätte bra, men sataan vilken ful och tråkig bil!

Roligare att pula med subban istället!
                          Snyggade till fronten som hade blivit lite sliten efter förra säsongen.
                          Lika så splittern som har fått ordentligt med stryk! 🙂
                          Sen hanns det bara med lite småputs under huven.

Det där gillar vi!

TomK
                          Deltagare

Förra veckan så landade det lite plastbitar! 🙂

Tanken var att kapa ur bakdörrarna helt och hållet men det blir svårt att fästa rutorna då.
                            Så puckat med kantlösa fönster! Får ta det bekymret den dagen då jag byter dörrar.
                            Men det fungerar ändå och blev MÅNGA kg lättare 😀

kleinis
                            Deltagare

Jäklar vad du pillar 😉
                              Du får väga bilen sen ! Min väger 1185 kg med ca 40 liter soppa 🙂

kleinis
                              Deltagare

Cool, kan du inte pma mig allt du gjort för att lätta den så har jag en checklista 🙂 om du orkar dvs, det är en gc8 va?

Inte mycket gjort Mer än typ allt onödigt är borta vinner nog något kilo på drivlinan då BMW lådan saknar fram o centrum diff men har något större bak diff så var mer sugen o se vad den vägde bara för o gämföra lite 🙂

Har lite tur va 2 km bort har jag en stor digital våg :p

Kan pma imorgon Johan om vad jag tagit bort mm 🙂

TomK
                                Deltagare

Jäklar vad du pillar 😉
                                  Du får väga bilen sen ! Min väger 1185 kg med ca 40 liter soppa 🙂

Ja det blir cornerweight i helgen så då vet man svart på vitt 🙂

Visar 15 inlägg - 826 till 840 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.