Visar 15 inlägg - 901 till 915 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    GTR902
    Deltagare

Jodå visst greppar det men allt har sin gräns.
      Var egentligen bara däcken jag var ute efter och här finns dom bara i 295 så då får det bli det.
      Men det är stoooor skillnad på R888 och TD Z221.

Det kommer att sluta med hel sliks för dig tror jag haha 😀

Jag kan tänka mig en Subaru med såpass mycket grepp flyger in i kurvorna, jag blir yr bara av att tänka på det 😮

t1hero
      Deltagare

Du lär ju få ligga på hårt bara för att få värme i däcken eller?

TomK
        Deltagare

Du lär ju få ligga på hårt bara för att få värme i däcken eller?

Nya däcken är väldigt mjuka 🙂

TomK
          Deltagare

Så då var äntligen bilen lagad! 🙂

Mycket mek för att byta ringen men har press så det är lätt att få ur lagret.

Orka sabba camber inställningen 😀

Nu är hjulen också målade och klara!
            Blev grymt nöjd med helsvart.
            Nu tycker jag fälgen i sig blev riktigt snygg, dom borde ha ett helsvart alternativ 🙂

emilboylarsson
            Deltagare

Så då var äntligen bilen lagad! 🙂

Mycket mek för att byta ringen men har press så det är lätt att få ur lagret.

Orka sabba camber inställningen 😀

Nu är hjulen också målade och klara!
              Blev grymt nöjd med helsvart.
              Nu tycker jag fälgen i sig blev riktigt snygg, dom borde ha ett helsvart alternativ 🙂

Blev riktigt bra! 🙂 hoppas allt håller på rudskogen!

t1hero
              Deltagare

Nya däcken är väldigt mjuka 🙂

Vilken compound har du? Hankook har ju alla möjliga diametrar men det skall ju finnas någon som importerar dem till vettigt pris och så skall de ju lyckas hålla lämplig temp.

Du förväntar dig samma slitage som på r888? (i kostnad alltså)

/drömmer om de optimala däcken

TomK
                Deltagare

Vilken compound har du? Hankook har ju alla möjliga diametrar men det skall ju finnas någon som importerar dem till vettigt pris och så skall de ju lyckas hålla lämplig temp.

Du förväntar dig samma slitage som på r888? (i kostnad alltså)

/drömmer om de optimala däcken

Jo visst finns det andra storl.
                  Men ralphs däck har bara 2 olika och det är ingen annan som tar hem dom.
                  Jag har C70 vilket är soft, räknar med att dom går åt betydligt fortare än vad R888 gjorde.
                  Endel säger Ventus TD = Two days 😀

TomK
                  Deltagare

Treadwear 80 är det på dom.
                    Tror väl att R888 har TW100??

TomK
                    Deltagare

Och att få temp i däcken är minsta bekymret 🙂

t1hero
                      Deltagare

Treadwear 80 är det på dom.
                        Tror väl att R888 har TW100??

Ja, tw100 på r888.

Lite väl häftigt för mig isåfall, då kan jag nog hitta billigare sekunder på mantorp. 🙂

TomK
                        Deltagare

Ja, tw100 på r888.

Lite väl häftigt för mig isåfall, då kan jag nog hitta billigare sekunder på mantorp. 🙂

Då får du gärna dela med dig vart du hittar dom billiga sekunderna 🙂
                          Ger en rapport om däcken efter helgen.

t1hero
                          Deltagare

Då får du gärna dela med dig vart du hittar dom billiga sekunderna 🙂
                            Ger en rapport om däcken efter helgen.

Jag tror att du redan skruvat på dom sekunderna 🙂

Men det blir kul att veta vad du får för tider.

TomK
                            Deltagare

En liten update från helgen i Norge

Det var utlovat kanon väder och vilket väder det blev!! 🙂
                              Solen stekte hela dagen och inte ett regnmoln på hela himmelen.
                              (skillnad mot kinnekulle)

Va lite kul också för att förra året så var min bankörnings premiär just på Rudskogen.
                              Det skulle bli kul att se om man kunde få någon bättre tid i år, vore konstigt annars.
                              Tiden 2013 var 1.43.74 vilket inte är speciellt bra, men det var trots allt första gången.

I år däremot så slog jag den tiden andra varvet på warm-up!
                              Visserligen bara med 0,5 sek men ändå! 🙂

Tiderna putsades under dagen och min bästa blev 1.37.50 i sista kvalet.
                              Hade man kört mer så kändes det som att man kunde ha slipat lite till på den tiden men det får bli en annan gång.
                              Snabbaste PRO AM tiden sattes av Stefan från JapTuning med 1.32.3
                              Han vann även denna tävlingen och min tid räckte bara till en 7:e plats.

Bilen fungerade mycket bra under dagen, justerade lite stötdämpare och krängningshämmare till det hårdare då det är en väldigt snabb bana med långa kurvor. Vissa partier så tyckte jag bilen verkligen kändes slö så det är ungefär som Mantorp en bana där bilar med mycket effekt kan utnyttja den. Men väldigt nöjd med chassit som det är nu, var även riktiga premiären med 16kg fjädrarna.

Hade dock även samma problem med växellådan som på Mantorp att det skrapar när jag lägger i 5:an.
                              Nu mer så har den även börjat låta illa så får se hur länge den håller.

Hur vad då däcken??
                              MYCKET BRA! d—0.o—b

Var lite ovant först och höll på att snurra 2 gånger. 😮
                              Ena gången gick det så brett så tror nog nästan Kleinis skulle ha tyckt det var ballt! 😀

Är man inte försiktig när däcken är kalla så sticker bakdelen lååångt ut helt utan förvarning.
                              Men däremot tar man ett ut-varv och rattar fram och tillbaka för att jobba upp temp i däcken så kan man gå på full attack det andra varvet med ett satans grepp! så dom är lätt värmda iaf.
                              Det finns mera grepp i däcken än vad jag kunde utnyttja, i sista kvalet så vågade man hålla i betydligt mer i kurvorna och det finns inte en tendens till att släppa så bara att jobba på spärren i huvudet.

Några snygga bilder från Denny Schill Photo.

Nu är det bara att ladda om så ses vi på Björkvik!! 🙂

Javiisst
                              Deltagare

En liten update från helgen i Norge

Det var utlovat kanon väder och vilket väder det blev!! 🙂
                                Solen stekte hela dagen och inte ett regnmoln på hela himmelen.
                                (skillnad mot kinnekulle)

Va lite kul också för att förra året så var min bankörnings premiär just på Rudskogen.
                                Det skulle bli kul att se om man kunde få någon bättre tid i år, vore konstigt annars.
                                Tiden 2013 var 1.43.74 vilket inte är speciellt bra, men det var trots allt första gången.

I år däremot så slog jag den tiden andra varvet på warm-up!
                                Visserligen bara med 0,5 sek men ändå! 🙂

Tiderna putsades under dagen och min bästa blev 1.37.50 i sista kvalet.
                                Hade man kört mer så kändes det som att man kunde ha slipat lite till på den tiden men det får bli en annan gång.
                                Snabbaste PRO AM tiden sattes av Stefan från JapTuning med 1.32.3
                                Han vann även denna tävlingen och min tid räckte bara till en 7:e plats.

Bilen fungerade mycket bra under dagen, justerade lite stötdämpare och krängningshämmare till det hårdare då det är en väldigt snabb bana med långa kurvor. Vissa partier så tyckte jag bilen verkligen kändes slö så det är ungefär som Mantorp en bana där bilar med mycket effekt kan utnyttja den. Men väldigt nöjd med chassit som det är nu, var även riktiga premiären med 16kg fjädrarna.

Hade dock även samma problem med växellådan som på Mantorp att det skrapar när jag lägger i 5:an.
                                Nu mer så har den även börjat låta illa så får se hur länge den håller.

Hur vad då däcken??
                                MYCKET BRA! d—0.o—b

Var lite ovant först och höll på att snurra 2 gånger. 😮
                                Ena gången gick det så brett så tror nog nästan Kleinis skulle ha tyckt det var ballt! 😀

Är man inte försiktig när däcken är kalla så sticker bakdelen lååångt ut helt utan förvarning.
                                Men däremot tar man ett ut-varv och rattar fram och tillbaka för att jobba upp temp i däcken så kan man gå på full attack det andra varvet med ett satans grepp! så dom är lätt värmda iaf.
                                Det finns mera grepp i däcken än vad jag kunde utnyttja, i sista kvalet så vågade man hålla i betydligt mer i kurvorna och det finns inte en tendens till att släppa så bara att jobba på spärren i huvudet.

Några snygga bilder från Denny Schill Photo.

Nu är det bara att ladda om så ses vi på Björkvik!! 🙂

skit grymt :), vad tror du det är med lådan då?

TomK
                                Deltagare

skit grymt :), vad tror du det är med lådan då?

Är nog synkring som är dålig.

Visar 15 inlägg - 901 till 915 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.