Visar 15 inlägg - 916 till 930 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Sammanfattning från finalen på Kinnekulle

Jag hade inte direkt någon större förhoppning inför Kinnekulle, hoppades bara att det skulle vara bra väder då jag aldrig har fått ett ordentligt torrt varv där.
      Men ju närmare lördagen man kom desto finare väder blev det!
      Warm-up kändes bra, kapade drygt 3 sekunder från mitt bästa halvtorra varv från tidigare så det kändes lovande.
      Banan som jag aldrig direkt gillat hade plötsligt blivit riktigt rolig nu när det var torrt och fint.
      När det sedan var dags för Q1 så satte jag min snabbaste tid 59.445 men märkte då även att bilen led av kraftiga broms vibrationer.
      Halv miss från min sida var att mina fram klossar nu var totalt slut! lyckades sedan köra halva Q2 men bromsarna blev bara sämre.
      Stod över Q3 och började leta efter någon som kunde ha en uppsättning klossar men ingen lycka till en början.
      Min tid från Q1 räckte till att kvala in i topp 8 och precis innan det var dags för line-up så erbjöds det en uppsättning nya klossar.
      Men vi hade aldrig hunnit byta då man skulle ut direkt så det blev bara två långsamma varv runt banan för att få poängen.

Jag slutade totalt 5:a i årets PRO-AM klass.

Det blev JapTuning på 1, 2 & 5:e platsen!

Jag är mycket nöjd med säsongen och det är en ordentlig förbättring från förra året.
      Nu återstår det bara att ladda om inför 2015! 😀

Lite bilder från,

Denny Schill foto
      Ranisfoto.se
      Addesfoto

Fricke.w
      Deltagare

Riktigt bra sesång Tommy, stort grattis 🙂
        Börjar själv bli jäkligt sugen att testa köra club i timeattacknu, så ska sätta mig ner och kola vad som tillåts och vad som gäller, så får man se om de blir nå 2015.
        Nackdelen känns ju som att de kan bli tufft att hänga med, då de blir första gången man kör på dom större banorna, men ack så kul de skulle vara 😀

TomK
        Deltagare

Riktigt bra sesång Tommy, stort grattis 🙂
          Börjar själv bli jäkligt sugen att testa köra club i timeattacknu, så ska sätta mig ner och kola vad som tillåts och vad som gäller, så får man se om de blir nå 2015.
          Nackdelen känns ju som att de kan bli tufft att hänga med, då de blir första gången man kör på dom större banorna, men ack så kul de skulle vara 😀

Tackar! 🙂

Det tycker jag du ska göra.
          Tror du kan ha en bra chans med din bil i club klassen.
          Bara låta hornen växa ut under vintern 🙂

Fricke.w
          Deltagare

Har redan börjat förhandla hemma, så bollen är i rullning så att säga 😉

Gloremir
            Deltagare

Vart ju en fin säsong detta.
              Påt igen nästa år så håller jag tummarna för att du blir top 3 då =)

Vad blir det för planer för subban nu under vilan då?

TomK
              Deltagare

Vart ju en fin säsong detta.
                Påt igen nästa år så håller jag tummarna för att du blir top 3 då =)

Vad blir det för planer för subban nu under vilan då?

Ja utvecklingen går framåt! 🙂
                Planerna är en ny motor och lite mera aero.

TomK
                Deltagare

Har redan börjat förhandla hemma, så bollen är i rullning så att säga 😉

Låter bra! 🙂

Kvarnis
                  Deltagare

Bra jobbat/kört Tom 🙂

TomK
                    Deltagare

Bra jobbat/kört Tom 🙂

Tackar! 🙂

Du råkar inte sitta på ett tomt EJ257 block?

Kvarnis
                      Deltagare

Tackar! 🙂

Du råkar inte sitta på ett tomt EJ257 block?

Tyvärrr inte, men vet en som har ett som rasat antaligen som borde funka 🙂

TomK
                        Deltagare

Tyvärrr inte, men vet en som har ett som rasat antaligen som borde funka 🙂

Det kan vara något! 🙂

Kvarnis
                          Deltagare

Kolla med Håenström här på forumet, han har en med misstänkt ras som han bytt.

Christian S
                            Deltagare

2,5 liter är nice, har det i min nu och det är en jäkla skillnad i karaktär.

TomK
                              Deltagare

Ja kan tänka mig det!
                                Anledningen är så man kan åkare dom större turboaggen och plocka ordentligt med effekt utan massa lagg.
                                Tänkte testa en 257 med sleeves. Är det gjort rätt så känns det som mest bang for the buck så att säga.

adrenalin
                                Deltagare

Är det stor skillnad även mot en strokad 2.0?

Visar 15 inlägg - 916 till 930 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.