Visar 15 inlägg - 931 till 945 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Ja kan tänka mig det!
      Anledningen är så man kan åkare dom större turboaggen och plocka ordentligt med effekt utan massa lagg.
      Tänkte testa en 257 med sleeves. Är det gjort rätt så känns det som mest bang for the buck så att säga.

japp, “tyvärr” kör jag fortfarande med min SC38 så den är lite väl lite nu med 2½ 🙁 men det blir att köra med den även nästa år så man får njuta av att köra bilen lite då den tyvärr har gått välldigt lite dom sista åren. blev skapligt med effekt iallafall 🙂 http://www1.garaget.org/archive/9/8969/154592/154592-3460503.jpg

Christian S
      Deltagare

Är det stor skillnad även mot en strokad 2.0?

ja det skulle jag nog vilja påstå.

TomK
        Deltagare

japp, “tyvärr” kör jag fortfarande med min SC38 så den är lite väl lite nu med 2½ 🙁 men det blir att köra med den även nästa år så man får njuta av att köra bilen lite då den tyvärr har gått välldigt lite dom sista åren. blev skapligt med effekt iallafall 🙂 http://www1.garaget.org/archive/9/8969/154592/154592-3460503.jpg

SC aggen är grymma!
          Kommer finnas en fin SC46 billet till salu snart! 😉

goffemannen
          Deltagare

Jag är också inne på att köpa ett sc agg. Närmare bestämt ett sc42 twin-scroll. Gärna + versionen om det finns det av twin-scroll modellen. Lär ge 450hk på e85

TomK
            Deltagare

Jag är också inne på att köpa ett sc agg. Närmare bestämt ett sc42 twin-scroll. Gärna + versionen om det finns det av twin-scroll modellen. Lär ge 450hk på e85

Har dom börjat sälja + versionen än?
              Vad är skillnaden?

goffemannen
              Deltagare

va ja vet så ska + versionen av sc 42 single finnas att köpa. Skillnaden ska va tidigare spool och mer effekt.

TomK
                Deltagare

va ja vet så ska + versionen av sc 42 single finnas att köpa. Skillnaden ska va tidigare spool och mer effekt.

Haha jo men tänkte mera vad den fysiska skillnaden är mellan en vanlig och en +

goffemannen
                  Deltagare

aha. ja det vet jag faktiskt inte. De har väl ändrat design på nånting säkert. Fråga dem vettja =)

emilboylarsson
                    Deltagare

Du kör ju på ett 2.0 scd block. Hur har du byggt vevhusventilationen? 🙂

Skickas från min iPhone via Tapatalk

TomK
                      Deltagare

Du kör ju på ett 2.0 scd block. Hur har du byggt vevhusventilationen? 🙂

Har en catchtank med 3 in och 1 ut.
                        Då har jag ventilkåpor och block på in sedan en slang från ut till insugsröret på turbon.
                        Tidigare hade jag bara ett filter på ut men enl regler så måste jag ha återcirkulation.

emilboylarsson
                        Deltagare

Okej, tack:-) har du dubbla från block eller pluggat den ena?

TomK
                          Deltagare

Okej, tack:-) har du dubbla från block eller pluggat den ena?

Nej jag har bara 1 från blocket.

emilboylarsson
                            Deltagare

Alright!

Har du någon bild på din kanna?

TomK
                              Deltagare

Alright!

Har du någon bild på din kanna?

Kan ta en bild och lägga upp sen.

Javiisst
                                Deltagare

Har en catchtank med 3 in och 1 ut.
                                  Då har jag ventilkåpor och block på in sedan en slang från ut till insugsröret på turbon.
                                  Tidigare hade jag bara ett filter på ut men enl regler så måste jag ha återcirkulation.

tänkte också lägga in min catchtank, med 2 från vevhus till T-korsning och en från blocket till catchtank, ventilerad.
                                  bra eller icke bra?

Visar 15 inlägg - 931 till 945 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.