- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2014 kl. 15:44 #216902Christian SDeltagare
Ja kan tänka mig det!
Anledningen är så man kan åkare dom större turboaggen och plocka ordentligt med effekt utan massa lagg.
Tänkte testa en 257 med sleeves. Är det gjort rätt så känns det som mest bang for the buck så att säga.japp, “tyvärr” kör jag fortfarande med min SC38 så den är lite väl lite nu med 2½ 🙁 men det blir att köra med den även nästa år så man får njuta av att köra bilen lite då den tyvärr har gått välldigt lite dom sista åren. blev skapligt med effekt iallafall 🙂 http://www1.garaget.org/archive/9/8969/154592/154592-3460503.jpg
13 september, 2014 kl. 15:45 #216903Christian SDeltagareÄr det stor skillnad även mot en strokad 2.0?
ja det skulle jag nog vilja påstå.
13 september, 2014 kl. 16:51 #217444TomKDeltagarejapp, “tyvärr” kör jag fortfarande med min SC38 så den är lite väl lite nu med 2½ 🙁 men det blir att köra med den även nästa år så man får njuta av att köra bilen lite då den tyvärr har gått välldigt lite dom sista åren. blev skapligt med effekt iallafall 🙂 http://www1.garaget.org/archive/9/8969/154592/154592-3460503.jpg
SC aggen är grymma!
Kommer finnas en fin SC46 billet till salu snart! 😉13 september, 2014 kl. 17:45 #216963goffemannenDeltagareJag är också inne på att köpa ett sc agg. Närmare bestämt ett sc42 twin-scroll. Gärna + versionen om det finns det av twin-scroll modellen. Lär ge 450hk på e85
15 september, 2014 kl. 18:05 #217445TomKDeltagareJag är också inne på att köpa ett sc agg. Närmare bestämt ett sc42 twin-scroll. Gärna + versionen om det finns det av twin-scroll modellen. Lär ge 450hk på e85
Har dom börjat sälja + versionen än?
Vad är skillnaden?15 september, 2014 kl. 18:06 #216964goffemannenDeltagareva ja vet så ska + versionen av sc 42 single finnas att köpa. Skillnaden ska va tidigare spool och mer effekt.
15 september, 2014 kl. 18:15 #217446TomKDeltagareva ja vet så ska + versionen av sc 42 single finnas att köpa. Skillnaden ska va tidigare spool och mer effekt.
Haha jo men tänkte mera vad den fysiska skillnaden är mellan en vanlig och en +
15 september, 2014 kl. 18:16 #216965goffemannenDeltagareaha. ja det vet jag faktiskt inte. De har väl ändrat design på nånting säkert. Fråga dem vettja =)
16 september, 2014 kl. 21:06 #217829emilboylarssonDeltagareDu kör ju på ett 2.0 scd block. Hur har du byggt vevhusventilationen? 🙂
Skickas från min iPhone via Tapatalk
17 september, 2014 kl. 07:46 #217447TomKDeltagareDu kör ju på ett 2.0 scd block. Hur har du byggt vevhusventilationen? 🙂
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Har en catchtank med 3 in och 1 ut.
Då har jag ventilkåpor och block på in sedan en slang från ut till insugsröret på turbon.
Tidigare hade jag bara ett filter på ut men enl regler så måste jag ha återcirkulation.17 september, 2014 kl. 07:48 #217830emilboylarssonDeltagareOkej, tack:-) har du dubbla från block eller pluggat den ena?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
17 september, 2014 kl. 08:05 #217448TomKDeltagareOkej, tack:-) har du dubbla från block eller pluggat den ena?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Nej jag har bara 1 från blocket.
17 september, 2014 kl. 08:07 #217831emilboylarssonDeltagareAlright!
Har du någon bild på din kanna?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
19 september, 2014 kl. 12:36 #217449TomKDeltagareAlright!
Har du någon bild på din kanna?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Kan ta en bild och lägga upp sen.
23 september, 2014 kl. 22:48 #217867JaviisstDeltagareHar en catchtank med 3 in och 1 ut.
Då har jag ventilkåpor och block på in sedan en slang från ut till insugsröret på turbon.
Tidigare hade jag bara ett filter på ut men enl regler så måste jag ha återcirkulation.tänkte också lägga in min catchtank, med 2 från vevhus till T-korsning och en från blocket till catchtank, ventilerad.
bra eller icke bra? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.