- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2014 kl. 10:25 #217456TomKDeltagare
Okej. Kul att man kommer se den live igen då 🙂
Det kommer du definitivt få göra!
Dock verkar det bli samma spec som förra året. 🙁
Mitt garage letande går inge bra.1 november, 2014 kl. 10:26 #216968goffemannenDeltagareOkej..de va tråkigt :/.
1 december, 2014 kl. 21:39 #217458TomKDeltagareÄntligen är framtiden säkrad.
Har skaffat mig ett GARAGE!! 🙂
Kommer dock dröja några månader innan jag får tillträde, men sen behöver man aldrig mera fundera på det.
Tyvärr så kommer det inte hända något kul innan nästa säsong. Men huvudsaken är att man kan vara med och köra.2 december, 2014 kl. 05:48 #217722IggeDeltagareGrattis! 🙂
20 januari, 2015 kl. 18:35 #217459TomKDeltagareLite dött har det blivit här i väntan på mitt nya garage.
Men har nu fått en ny vindruta monterad.
Ska bli skönt att slippa den matta 11000 mils rutan.Skönt när man själv inte behöver jobba! 😀
Så fint det blev!
Även fått hem lite annat smått och gott som ska monteras inom en snar framtid tex, fjäderbensstag fram och bak och ett brandsläckarsystem så den förhoppningsvis inte brinner upp och det skulle börja brinna.
21 januari, 2015 kl. 08:02 #216879Fricke.wDeltagareInte funderat på att ta bort scoopet till kommande sesång?
Ja menar kanske finns lite fart på rakorna att hämta hem där, om de inte blir nå större förändringar till i år.
Finns ju bakåt vända diton att sätta dit, så man ändå kan få en vacum effekt och suga ut värmen 🙂21 januari, 2015 kl. 08:16 #217460TomKDeltagareInte funderat på att ta bort scoopet till kommande sesång?
Ja menar kanske finns lite fart på rakorna att hämta hem där, om de inte blir nå större förändringar till i år.
Finns ju bakåt vända diton att sätta dit, så man ändå kan få en vacum effekt och suga ut värmen 🙂Jo tanken är att det ska bort.
21 januari, 2015 kl. 08:48 #217461TomKDeltagareFunderar på ett sånt här nät istället för scoopet.
Gillar inte riktigt dem som är bakåtvända.21 januari, 2015 kl. 12:27 #217832emilboylarssonDeltagareFunderar på ett sånt här nät istället för scoopet.
Gillar inte riktigt dem som är bakåtvända.
Även jag har övervägt att fimpa scoopet då det inte har någon direkt funktion längre med fmic. Men grejen är ju den att jag inte vill göra mig av med det eftersom det är lite vad som kännetecknar en sti 😉
För att få ut lite värme ur motorutrymmet köpte jag istället huv vent från Ford focus Rs. Inte lika mycket utströmning som med roterat scoop, men bättre än inget. Sen för funktionen så skulle de kanske vart längre bak, men då skulle strukturen av huven fallera.
Sen för lite bättre luftflöde till filtret så fick en lykta från en gammal högertrafik-bil stryka med. Inte färdigt än, men blir 125mm rör till filtret bakom
Skickas från min iPhone via Tapatalk
21 januari, 2015 kl. 14:46 #216880Fricke.wDeltagareFunderar på ett sånt här nät istället för scoopet.
Gillar inte riktigt dem som är bakåtvända.Om man tittar på evo tex, som ser snarlik ut orginal, så har ju dom en upp höjning/vall på huven innan ventilationen börjar, deta för att få sug effekten, men framför allt för hindra att luft trycker in ändå och reser huven, vet att någon tillverkare till scoop delet på subaru har den designen, om de gör stor skillnad kan jag inte svara på, men Mitsubishi gjorde av någon anledning kan man tycka, annars ser vell de där helt ok ut.
21 januari, 2015 kl. 15:07 #217462TomKDeltagareÄven jag har övervägt att fimpa scoopet då det inte har någon direkt funktion längre med fmic. Men grejen är ju den att jag inte vill göra mig av med det eftersom det är lite vad som kännetecknar en sti 😉
För att få ut lite värme ur motorutrymmet köpte jag istället huv vent från Ford focus Rs. Inte lika mycket utströmning som med roterat scoop, men bättre än inget. Sen för funktionen så skulle de kanske vart längre bak, men då skulle strukturen av huven fallera.
Du, det där såg fräsigt ut! 😀
21 januari, 2015 kl. 15:12 #217833emilboylarssonDeltagareDu, det där såg fräsigt ut! 😀
Tack 🙂 ja det blev bra tycker jag. Fick idén när min farbror köpte en RS.
21 januari, 2015 kl. 16:12 #217463TomKDeltagareTack 🙂 ja det blev bra tycker jag. Fick idén när min farbror köpte en RS.
Finns risk att jag kopierar det där 🙂
21 januari, 2015 kl. 18:03 #217814emilboylarssonDeltagareFinns risk att jag kopierar det där 🙂
Går bra det 😉 kosta typ 300 spänn på eBay
Skickas från min iPhone via Tapatalk
21 januari, 2015 kl. 18:04 #217815emilboylarssonDeltagare
Här är kalluftsintag under konstruktion. Sånt kanske du skulle ha 😉Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.