Visar 15 inlägg - 1,006 till 1,020 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Tommy, hur många körningar i regel får du ut av en uppsättning däck på en sesång, sitter och funderar hur många jag behöver 🙂
      Dock håller nog riktiga r däck bra mycket längre än sportiga sommar däck / semi r däck är jag rädd för 🙂

Jag åker en full säsong på en uppsättning Hankook.
      Toyo däcken håller nog en och en halv, kanske längre.

Felet är om man börjar överhetta däcken då går dom åt som smör i solsken 😀
      Fördelen för oss är att man kan ta avkylningsvarv. Men bättre att åka ut och få upp temp, sen lägga några snabba varv och börjar det sen överhetta om det tex är en riktigt varm dag så är det bara att kyla av, sen rulla in i depån.
      Däck tempen har mycket med körsätt att göra också.

Fricke.w
      Deltagare

Jag åker en full säsong på en uppsättning Hankook.
        Toyo däcken håller nog en och en halv, kanske längre.

Felet är om man börjar överhetta däcken då går dom åt som smör i solsken 😀
        Fördelen för oss är att man kan ta avkylningsvarv. Men bättre att åka ut och få upp temp, sen lägga några snabba varv och börjar det sen överhetta om det tex är en riktigt varm dag så är det bara att kyla av, sen rulla in i depån.
        Däck tempen har mycket med körsätt att göra också.

Okej, blir nog lite annat med mina puckar, som överhettar ganska fort på medel tung bil. Och tänkte försöka hinna med alla körningar på flyget här hemma, då de är så billigt att köra här en dag + att de blir alla fredagar på Timeattack körningarna 🙂
        Men har i alla fall en uppsätning Nankang NS2r och en uppsätning kumho ecsta xs ku36, men tänkte nog skaffa mig en till uppsätning KU36, då dom kostar under 1000:- st på skruvat nu 😀
        och var märkbart lättare att lyfta gämfört med Nankang, känns även som kumho är en störe och bättre tillverkare.

TomK
        Deltagare

Jag började tappa bromsverkan på sista tävlingen förra året och det skrapade ganska så ordentligt.
          Så man kan väl säga att jag klämde ut varje krona ur mina broms klossar 😀
          Nu sitter det iallafall nya PFC .13 där istället.

Då säsongen börjar närma sig med stora steg så är det dags att bli klar någon gång.
          Blev en hel genomgång med byte utav alla oljor och som vanligt så föll valet på Motul.

Motul 300V 15w50 i motorn
          Motul Gear 300 75w90 i låda och bakdiff
          Motul RBF600 till bromsarna

Känns som att det börjar bli dags att ragga spons på olja. d—0.o—b

har även uppgraderat kontoret lite med ny “öron” stol och ett HANS bälte.

Har också varmkört och även testkört!
          Alltid lika kul att se reaktionerna på folket som står och tankar vid macken där min teststräcka råkar gå förbi 😀
          Kunde konstatera att allt fungerar som det ska så bara att invänta nya däcken och sen är man redo för banan.

Javiisst
          Deltagare

fina grejer 🙂

Igge
            Deltagare

Nice!

klarade skivorna att beläggen gått ner så?

Rallyshop är väl billigast på motul 300V, eller har du någon bättre källa? 🙂

Gloremir
              Deltagare

Fasiken så fint. Full attack i år Tom 🙂
                Mjo igge, jag köper på rally shop.

TomK
                Deltagare

Tackar! 🙂

TomK
                  Deltagare

Nice!

klarade skivorna att beläggen gått ner så?

Rallyshop är väl billigast på motul 300V, eller har du någon bättre källa? 🙂

Nej jag brukar köpa på VCracing då dom alltid har allt i lager.
                    Smidigt då man får all olja på engång.
                    Annars brukar inte växellådsoljan finnas.

Igge
                    Deltagare

Okej! Ser grymt ut hur som helst! Vad hade du för belägg tidigare?

Javiisst
                      Deltagare

ska du inte ha med LS? eller är den med ls

TomK
                        Deltagare

ska du inte ha med LS? eller är den med ls

Nej jag har suretrac difffar så det behövs ingen LS tillsats.

TomK
                          Deltagare

Okej! Ser grymt ut hur som helst! Vad hade du för belägg tidigare?

Jag hade ferrodo DS3000 som jag var mycket nöjd med.
                            Men har hört mycket gott om PFC .13 beläggen så då måste man testa. 🙂

goffemannen
                            Deltagare

PFC 01 är super på bana!

TomK
                              Deltagare

PFC 01 är super på bana!

Ok men det här är 13

TomK
                                Deltagare

I helgen blev det lite putsande innan körningarna drar igång på allvar.
                                  Det är självklart att man måste ha den blankaste bilen i depån :D.

Tack Shining Monkey Sverige för produkterna!

Visar 15 inlägg - 1,006 till 1,020 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.