- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
4 april, 2011 kl. 12:47 #216709KvarnisDeltagare
Hm har du lyft så spelar det inte så stor roll om man väljer låda lr motor.
4 april, 2011 kl. 12:52 #217613EiiiiikDeltagareJapp nya tag får det bli! 🙂
Är ju ett litet problem men stort jobb.Fick du till grenröret ordentligt då så det inte läcker lite där??
.
Ja, usch! Men gött att se att du har rätt inställning 😀
Känns som att det drar lite in i kupén.. så kanske är där 😛
4 april, 2011 kl. 12:56 #217034TomKDeltagareHm har du lyft så spelar det inte så stor roll om man väljer låda lr motor.
Har alla tänkbara lyftar har 5 st att välja på. 😀
Ja motorn vet man ju har man får ut och det är ganska smidigt.
Tänkte om lådan kanske var enklare att få ner? tidsmässigt.12 april, 2011 kl. 14:27 #217035TomKDeltagarePå fredag så blir det att lyfta ur maskinen igen.
Ny packbox är inhandlad. Den förra måste ha kommit in lite snett. Enligt subaru så är det tydligen väldigt viktigt att det är exakt rakt/plant.
Sen kan man förhoppningsvis boka tid för mappning. 🙂15 april, 2011 kl. 14:20 #216931MyzkooDeltagarePå fredag så blir det att lyfta ur maskinen igen.
Ny packbox är inhandlad. Den förra måste ha kommit in lite snett. Enligt subaru så är det tydligen väldigt viktigt att det är exakt rakt/plant.
Sen kan man förhoppningsvis boka tid för mappning. 🙂Om jag inte minns fel så finns det en risk att man kan pressa in den för långt också, så den hamnar i spåret på vevaxeln, men jag är osäker som sagt.
Bild från när jag monterade min:
/ Mattias
15 april, 2011 kl. 22:35 #217036TomKDeltagareOm jag inte minns fel så finns det en risk att man kan pressa in den för långt också, så den hamnar i spåret på vevaxeln, men jag är osäker som sagt.
Bild från när jag monterade min:
/ Mattias
Kan meddela att det var precis det som hade hänt.
Men nu efter 5 timmars skruvande så sitter en ny på plats och den går som en klocka! 😀16 april, 2011 kl. 15:29 #217037TomKDeltagareNu har man avverkat 15 mil i solskenet och motorn spinner på riktigt fint.
I veckan blir det besiktning, så kan man börja med det roliga skruvandet sen. 🙂17 april, 2011 kl. 15:41 #216910GilarskiDeltagareNu har man avverkat 15 mil i solskenet och motorn spinner på riktigt fint.
I veckan blir det besiktning, så kan man börja med det roliga skruvandet sen. 🙂Härligt, bra jobbat! 🙂
17 april, 2011 kl. 15:55 #217038TomKDeltagareHärligt, bra jobbat! 🙂
Ja det är kul när det fungerar! 🙂
Har blivit nästan 30 mil i helgen så snart dax för första oljebytet.17 april, 2011 kl. 18:57 #216710KvarnisDeltagareBra jobbat 🙂
Är kanon att få mil på bilen innan man vevar i hel syntet och fullgas mappning 🙂
17 april, 2011 kl. 20:03 #217670GunnarsonDeltagareGrymmt bra jobbat! riktigt rolig och lärorik projekttråd! 😀
17 april, 2011 kl. 20:18 #217039TomKDeltagareBra jobbat 🙂
Är kanon att få mil på bilen innan man vevar i hel syntet och fullgas mappning 🙂
Jo det känns bäst att få känna in bitarna lite innan man börjar plåga den. 🙂
17 april, 2011 kl. 20:24 #217040TomKDeltagareGrymmt bra jobbat! riktigt rolig och lärorik projekttråd! 😀
Kul att folk följer och läser! 🙂
Ja hoppas att någon iaf har lite användning av bilderna vid sitt projekt som jag har haft av massa trådar här.17 april, 2011 kl. 20:28 #216781BodyshotDeltagareKul att det funkar bra tom!
Men jag undrar lite hur du har planerat oljebyten och inkörning innan mappning, dela gärna med dig 🙂
21 april, 2011 kl. 07:58 #217041TomKDeltagareKul att det funkar bra tom!
Men jag undrar lite hur du har planerat oljebyten och inkörning innan mappning, dela gärna med dig 🙂
Tänkte väl köra en 40 mil ganska lugn körning sen ny olja och nytt filter. Blir att göra första bytet nu i helgen. Sen blir det väl en 100-150 mil och sen byta igen och i med Fin oljan (motul) och nytt filter. Sen är det väl bara att gasa tills det rasar eller nått sånt! 😀 //Tommy
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.