Visar 15 inlägg - 1,036 till 1,050 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Vad för EFR aggregat?

Hittat sponsor eller köper du som vanlig dödlig?

Billigast jag hittat i Sverige är CP service eller har du någon bättre? 🙂

TomK
      Deltagare

Vad för EFR aggregat?

Hittat sponsor eller köper du som vanlig dödlig?

Billigast jag hittat i Sverige är CP service eller har du någon bättre? 🙂

JapTuning! 😀
        Allt jag skaffar till bilen kommer genom JapTuning.

Igge
        Deltagare

JapTuning! 😀
          Allt jag skaffar till bilen kommer genom JapTuning.

Hade missat att de sålde EFR 🙂

TomK
          Deltagare

Lite input om toppbultar önskas.

Hittade den här tråden på Nasioc.
            http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2313586

Min tanke var att köra med RCM14mm bultar.
            Men som de flesta vet så är det ganska mycket jobb får att få dit dom.
            Frågan är då om ARP 625+ gör samma jobb fast utan maskinbearbetningen?
            Då de kostar ungefär lika mycket så är det vilket som men maskinjobbet kostar en hel del extra.

TomK
            Deltagare

Sen så finns Outfront motorsports egna ARP2000 1/2″ bultar som de visar i videon. https://www.youtube.com/watch?v=3C3ojh4ZY1c

Men frågan är om man behöver så mycket “clamping force” då man aldrig drar så hårt och en ARP 625+ inte sträcker sig.

adrenalin
              Deltagare

Enligt vad jag hört/läst så är borrning och 14mm det bästa alternativet när man ska upp över 500-600hk som jag antar att du ska med den där setupen =) Vet ingenting om de andra alternativen du nämnde så ska inte säga för mycket, men rent spontant så känns det som ett mellanting.

Turbovin
                Deltagare

Speciellt på en 2.5l verkar det va lite av ett måste med 14mm, men det är ju bara sånt jag läst.

TomK
                  Deltagare

Ja det känns som att man inte kommer runt 14mm frågan.
                    Försöker övertyga mig själv om att det finns genvägar, men det vet alla att det finns ju inte. 🙂
                    Man vill inte ha en svag länk någonstans då det här blir sista motorn jag bygger till den här bilen. (Om inget rasar dvs)

Igge
                    Deltagare

Man vill inte ha en svag länk någonstans då det här blir sista motorn jag bygger till den här bilen. (Om inget rasar dvs)

Blir det torrsump också? Because racecar 😛

Fricke.w
                      Deltagare

And there goes the Christmas presents 😀
                        Vet inte om Tom har budgeterat för de, men gissar på inte.
                        Kostar ju en hel del sköna slantar!!!!
                        Och jag skulle vilja påstå att har han klarat sig hittills, behövs de inte förens bilen står på sliks 🙂

TomK
                        Deltagare

Haha, nej torrsump blir det inte före det är dags att klassa upp en klass eller två! 😀

Kvarnis
                          Deltagare

14mm är nog enda vettiga valet tyvärr, alla fall för en racebil men det är en del meck att fixa.

Då man måste fräsa för styrpinnarna på toppar och block.

Igge
                            Deltagare

Haha, nej torrsump blir det inte före det är dags att klassa upp en klass eller två! 😀

2,5 liters tråg och uppgraderad pump?
                              Blir det twinscroll förresten? 🙂

Avslöja lite nu då! 😀

TomK
                              Deltagare

14mm är nog enda vettiga valet tyvärr, alla fall för en racebil men det är en del meck att fixa.

Då man måste fräsa för styrpinnarna på toppar och block.

Ja precis såg att RCM säljer styr grejerna löst.
                                14mm får det bli, man får väl snåla lite på julklapparna istället 😀

Fricke.w
                                Deltagare

Ja precis såg att RCM säljer styr grejerna löst.
                                  14mm får det bli, man får väl snåla lite på julklapparna istället 😀

Jag har lyckats avskaffa dom så kallade julklapparna i vår familj 😀
                                  Lyckades få in argumentet att man ändå bara köper strunt till varandra, så det är bättre man spar pengarna och köper något man behöver till sig själv i stället 😀
                                  Och jag vet ju redan nu då vad jag ska få av mig själv, KW clubsport chassi och krängare + bur, blir så mycket roligare så.

Visar 15 inlägg - 1,036 till 1,050 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.