- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2016 kl. 18:57 #217506TomKDeltagare
En liten update.
Gamla motorn har flyttat till sin nya ägare och hoppas att han får bra fart på den!
Själv så är jag nyss hemkommen från en USA resa.
Passade på att plocka hem lite delar i resväskan. 😀Det blev,
Manley 99,5mm Turbo Tuff 8:5.1 kolvar
Manley Turbo Tuff I-profil stakar
Briancrower 280 avcs kammar
Briancrower ventilfjädrar och titanretainers
Darton EJ25 stålfoderDet tomma blocket är inlämnat hos Ultra motors för att bearbetas enligt konstens alla regler.
Tex montering av foder och borrning mm mm. Men skulle tydligen dröja tills någon gång i mars innan jag får tillbaka det.Har även beställt en Borgwarner EFR turbo som kan sätta lite stress på grejerna! :p 😀
23 januari, 2016 kl. 19:43 #217736IggeDeltagareKul! Vilken EFR blev det då? 🙂
24 januari, 2016 kl. 16:52 #217507TomKDeltagareEfter lite “justerande” så börjar delarna passa igen!
24 januari, 2016 kl. 19:27 #217508TomKDeltagareHärligt! Men herregud, om min bil såg ut som din gör just nu så hade jag nog haft den ute tidigast 2020.
Motordelarna ser fina och blanka ut, men det gör också min hjärna vad gäller dom grejerna, men du verkar ha bra koll så det kommer ju med största sannolikhet bli en jädrigt vass maskin d—0.o—b
Blir det andra breddare i år?
Hehe det är kontrollerat kaos! 😀
Men säsongsstarten kommer väldigt fort! 😮
För tillfället så är motorn ur mina händer men kommer bli massa kul skruvande framöver.
Bara hoppas att alla fina blanka delar håller!Japp det blir andra bredare breddare.
27 januari, 2016 kl. 21:30 #217509TomKDeltagare28 januari, 2016 kl. 07:01 #217737IggeDeltagareFränt! Behåller du dumpen eller kommer du fortsätta köra utan? 🙂
28 januari, 2016 kl. 08:07 #217510TomKDeltagareFränt! Behåller du dumpen eller kommer du fortsätta köra utan? 🙂
Tänkte köra med den inbyggda, ska tydligen vara riktigt bra.
28 januari, 2016 kl. 08:33 #217738IggeDeltagareJa den är väl placerad för att vara optimal bl.a.
Fräna aggregat 🙂
28 januari, 2016 kl. 08:47 #217511TomKDeltagareJa den är väl placerad för att vara optimal bl.a.
Fräna aggregat 🙂
Riktigt fräna!
Känns verkligen att det är hög kvalité. Tycker att alla kullagrade turbos som jag har kännt på nya som gamla har alltid haft ett liiitet glapp när man vickar på axeln. Här är det helt stumt inte en uns av rörelse! 🙂31 januari, 2016 kl. 17:31 #217512TomKDeltagare31 januari, 2016 kl. 18:24 #216794TurbovinDeltagareFirman som “renoverat” topparna borde skämmas och gå en kurs i renhetsteknik/motorlära. Skönt att det blir bra i slutändan iaf.
31 januari, 2016 kl. 19:05 #217513TomKDeltagareSka tilläggas att det var enbart från oljekanalerna!!
31 januari, 2016 kl. 20:27 #216770tendencyDeltagareFy vad tråkigt att få hem grejer som ser ut sådär. Synd att du inte var den som fick dom renoverade hos firman, så att du kunde lämna tillbaka för en “gör om gör rätt”-procedur.. om man nu hade velat att dom skulle pilla något mer med grejerna. Hoppas iallafall att du överlever putsandet. 🙂
1 februari, 2016 kl. 21:17 #217514TomKDeltagareFy vad tråkigt att få hem grejer som ser ut sådär. Synd att du inte var den som fick dom renoverade hos firman, så att du kunde lämna tillbaka för en “gör om gör rätt”-procedur.. om man nu hade velat att dom skulle pilla något mer med grejerna. Hoppas iallafall att du överlever putsandet. 🙂
Ja för nu går man igenom dom ordentligt iallafall, så då ska inte topparna krångla förhoppningsvis.
7 februari, 2016 kl. 14:54 #217515TomKDeltagareLite uppdatering av soppa systemet.
Det är nödvändigt för att kunna ge 2200cc spridarna all sprit dom vill ha.
Är inte optimalt med två pumpar men det är redan så mycket nerlagt i soppa systemet så vart enklast/billigast att lägga till en. Men min master mechanic har fixat en grej så jag får indikering om någon av pumparna skulle lägga av så det blir lite mera safe iallafall. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.