- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
20 juni, 2016 kl. 05:02 #217760IggeDeltagare
Overkill deluxe på gång? 😛
29 juni, 2016 kl. 09:04 #217550TomKDeltagareNu är äntligen allt klart och motorn startad!
Hade väldiga problem då den helt enkelt inte startade först.
Men det visade sig att jag hade fel trigger hjul på vevaxeln. Men efter lite delningar på Facebook så fick jag tag i ett och när det var monterat så startade den direkt! d—0.o—bNu är bilen lämnad till PBZ för installation av ett Haltech Elite och sedan mappning. Mantorp 8-9 juli närmar sig med stormsteg!
Lite varmkörning och kolla så allt fungerar och bränna av avgasbandaget.
29 juni, 2016 kl. 11:02 #217761IggeDeltagareKul!
Väntar med spänning på resultatet, men du kommer väl säkert vara hemlighetsfull som så många andra :p7 juli, 2016 kl. 08:51 #217648Moberg 1DeltagareVi vill se kurvan och laddtryck d—0.o—b
Med vänlig hälsning Stefan23 oktober, 2016 kl. 20:04 #217879JaviisstDeltagareTom va händer lite update ?
5 februari, 2017 kl. 20:14 #217551TomKDeltagareKände att det är dags för en uppdatering här!!
Tråden har hamnat långt efter tack vare facebook & instagram men helt bortglömd är den inte. 🙂
Tänkte väl till en början dela med mig av lite bilder från motorn nu när den är helt nerplockad efter raset i somras.Orsaken är fastställd, 3:ans lager till staken har gått så varmt så det skar och allting har separerat.
Även 2:ans kolv och stake samt botten av cylindern har fått ordentligt med stryk från dom lösa delarna av staken.
Alla andra lager såg helt ok.
Även lagerna som satt på stakarna var fina.Nu till lite roligare grejer!
Hade tidigare beslutsångest över om jag skulle ha 14mm topp bultar eller ej men känner idag att jag är nöjd över att inta ha spenderat dom pengarna på det. ARP 625+ topp bultarna samt Athena topp packningarna är verkligen en lösning som fungerar så kommer inte köra någonting annat framöver. d—0.o—b
(hade Cosworth “stopper” först men började läcka och trycka vatten som alla andra MLS packningar)Även Tilton kopplingen gjorde jobbet utmärkt med att hålla emot 750nm.
Otroligt lätt trampad och förvånansvärt lättkörd.Sist men inte minst, lite bilbilder 🙂
5 februari, 2017 kl. 20:26 #217762IggeDeltagareHur ser tidsplanen ut och hur långt efter ligger du? 😛
Kämpa på! 🙂
5 februari, 2017 kl. 20:30 #217552TomKDeltagareHur ser tidsplanen ut och hur långt efter ligger du? 😛
Kämpa på! 🙂
Tidsplanen är att jag är tillbaka i tävlandet 2018.
Blir kanske lite trackday åkande i sommar beroende på hur fort jag “orkar” bygga ihop nya motorn. 🙂6 februari, 2017 kl. 07:27 #217553TomKDeltagare6 februari, 2017 kl. 08:49 #217763IggeDeltagareTidsplanen är att jag är tillbaka i tävlandet 2018.
Blir kanske lite trackday åkande i sommar beroende på hur fort jag “orkar” bygga ihop nya motorn. 🙂Okej, tråkigt men förståeligt 🙂
Kunde inte låta bli att jämföra effektkurvorna :p
Min mot din. Du vann (fast du fuskar ju så klart…)
6 februari, 2017 kl. 08:51 #216750KvarnisDeltagareOuch såg inte bra ut för det lagret….
Intresant ang Athena packningarna, får kolla på dom.
Är inte direkt sugen att betala en massa för packningar som inte håller tätt 😉
För egen del stoppar jag in 14mm bultar då priset vara samma med jobbet, som att köpa 625+Måste ju ändå lämna i väg topparna då jag har kammar som måste passas in 😉
Hade ju varit bättre att få lager ett vanligt lagerras…då hade ju bara kostat en ny vev och lager…det blev ju hyfsat mer dramatiskt….ganska segt 🙁
6 februari, 2017 kl. 08:57 #216751KvarnisDeltagareKurvan är inte dålig, lär inte finnas mycket lagg direkt 🙂
Du har ju typ orginal effekt från 3750rpm, och orginal vrid från ~3400rpm 😀
6 februari, 2017 kl. 09:44 #217554TomKDeltagareKurvan är inte dålig, lär inte finnas mycket lagg direkt 🙂
Du har ju typ orginal effekt från 3750rpm, och orginal vrid från ~3400rpm 😀
Responsen är helt galen!
Hehe men som med allt annat…. kul så länge det varar… 😀6 februari, 2017 kl. 09:46 #217555TomKDeltagareKurvan är inte dålig, lär inte finnas mycket lagg direkt 🙂
Du har ju typ orginal effekt från 3750rpm, och orginal vrid från ~3400rpm 😀
Finns en liten platå på vridmomentskurvan tack vare att vridet drog iväg så mycket så fick backa av en aning.
Men om det skulle behövas så finns det mer att hämta.6 februari, 2017 kl. 09:47 #217556TomKDeltagareOkej, tråkigt men förståeligt 🙂
Kunde inte låta bli att jämföra effektkurvorna :p
Min mot din. Du vann (fast du fuskar ju så klart…)
Hehe ja jag har ju faktiskt öppetluftfilter!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.