Visar 15 inlägg - 1,141 till 1,155 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #217541
    TomK
    Deltagare

      Snitsigt! Kommer bli riktigt läckert 🙂

      Satte inte du din IAT sensor på något smart ställe?
      Måste flytta min så placering är valfritt 🙂

      #217756
      Igge
      Deltagare

        Smart är att ta i. Använde en ingång på insuget, får dock problem med heat soak av givaren, så ska du ändå göra egna tryckrör rekommenderar jag i ett av dom nära spjällhuset

        Men öppningen borde sitta i vänster bakkant för dig nu, kan se om jag hittar tråden jag fick idén från 🙂
        Kanske är länkad i min tråd iofs, annars är det bara att du påminner mig

        #217542
        TomK
        Deltagare

          Härligt Tommy! Måste ju kännas något mer lättande med motorn tillbaka i bilen 😮
          Gött tempo du håller, och sjukt imponerad av allt motorarbete.
          Härligt att det är nån mer som har bilen i garaget och skruvar vid den här tiden på året haha.

          Det är inte frivilligt! 😎

          #217543
          TomK
          Deltagare

            Har börjat passa in lite silikonslangar och rör så man kan koppla ihop allt. Motor elen är inkopplad och vissa kablar till insuget är förlängda så man kan vända på det.

            Downpipe är klar och avgasystem håller på att byggas.
            Blir 3st ljuddämpare så man har marginal till 95db, det är mera jobb att försöka sänka någon db på banan så bättre att det blir riktigt tyst från början.

            Mappning är bokad och PBZ kommer även installera ett nytt sprut, Haltech Elite 1500.
            Nu gäller det bara att få ihop allt på 2 veckor. 😮

            #217757
            Igge
            Deltagare

              Gillar lösningen med att dra röret under insuget och vända insuget.
              Elegant och rejsigt 🙂

              #217877
              Javiisst
              Deltagare

                Vad körde du för sprut innan Tom?

                #217544
                TomK
                Deltagare

                  Vad körde du för sprut innan Tom?

                  Autronic SM4 PnP som även kommer bli till salu.

                  #217878
                  Javiisst
                  Deltagare

                    Autronic SM4 PnP som även kommer bli till salu.

                    Ok köpt den härifrån? Sökte lite på den vissa säger passar 01-04 sti o vissa 01-05.

                    #217545
                    TomK
                    Deltagare

                      Ok köpt den härifrån? Sökte lite på den vissa säger passar 01-04 sti o vissa 01-05.

                      Jag har köpt den av Kvarnis här på forumet en gång i tiden.
                      Det står på kortet MY01-05.

                      Så länge du inte har någon USA eller JDM import så är det lugnt.

                      #217546
                      TomK
                      Deltagare

                        Skicka PM om det är intressant.

                        #217547
                        TomK
                        Deltagare

                          Håller fortfarande på med vändandet av insuget.
                          Det är definitivt första och sista gången jag ger mig på att flippa ett Insug med den tidspressen jag har. Den 28e ska bilen till PBZ för montering av nytt sprut och sedan mappning då måste den vara inkörd och fungerande!! 😮

                          Men det går iallafall framåt med byggandet. Får sista delarna till tryckrören kommer i veckan och även ett löphjul och längre rem till generatorn då även den blir flippad dit ACn normalt sitter.
                          Tippar på att det försvinner ca 1m tryckrör. Nu kommer dom gå ner precis bakom kylaren på båda sidorna så det blir riktigt smidigt.

                          Även skalat av mittkonsolen med bara det nödvändigaste.
                          Bränsletrycksmätare, dioder som indikerar pump funktion, pumpar on/off, kupefläkt on/off, full kyla/full värme, aktivering brandsläckare, lambda mätare, huvudbrytare.

                          Till midsommar så ska bilen vara startad och fullt körbar så man kan köra in motorn lite innan mappning.

                          #217758
                          Igge
                          Deltagare

                            Gött!
                            Har du koll så att du gör egen startmapp eller hur ser det ut?

                            #217548
                            TomK
                            Deltagare

                              Gött!
                              Har du koll så att du gör egen startmapp eller hur ser det ut?

                              Har bara skalat om min gamla mapp lite.
                              Borde funka för att starta och hålla lite varv.
                              Den riktiga inkörningen blir i dynon, ska bara slita in grejerna lite kammarna tex.

                              #217759
                              Igge
                              Deltagare

                                Har bara skalat om min gamla mapp lite.
                                Borde funka för att starta och hålla lite varv.
                                Den riktiga inkörningen blir i dynon, ska bara slita in grejerna lite kammarna tex.

                                Feg tändning och bråka lite med soppan borde räcka långt. Misstänker att du har annat bränslesystem 🙂

                                #217549
                                TomK
                                Deltagare

                                  Feg tändning och bråka lite med soppan borde räcka långt. Misstänker att du har annat bränslesystem 🙂

                                  Ja precis, jo soppa systemet är ordentligt uppgraderat i år.
                                  Man ser så många som får slut på soppa när dom vrider upp laddtrycket och tänkte försöka undvika det 😀

                                Visar 15 inlägg - 1,141 till 1,155 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.