- Detta ämne har 1,186 svar, 172,810 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av TomK.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2011 kl. 07:58 #217042TomKDeltagare
Nu är bettan besiktigad med blankt papper! 😀
21 april, 2011 kl. 08:03 #216782BodyshotDeltagareNu är bettan besiktigad med blankt papper! 😀
Fan vilken lättnad! stort grattis!!!
21 april, 2011 kl. 08:04 #216783BodyshotDeltagareTänkte väl köra en 40 mil ganska lugn körning sen ny olja och nytt filter. Blir att göra första bytet nu i helgen. Sen blir det väl en 100-150 mil och sen byta igen och i med Fin oljan (motul) och nytt filter. Sen är det väl bara att gasa tills det rasar eller nått sånt! 😀 //Tommy
Låter bra! Men glöm inte att man skall köra med lite laddtryck från början då kolvringarna skall köras in 🙂
21 april, 2011 kl. 08:22 #217043TomKDeltagareLåter bra! Men glöm inte att man skall köra med lite laddtryck från början då kolvringarna skall köras in 🙂
Jodå den har fått smaka lite laddtryck! 🙂
Är väl mest höga varv samt varstopp man undviker.21 april, 2011 kl. 08:24 #217044TomKDeltagareBlir att montera FMIC samt APS avgassystemet under helgen.
Kanske lite nytt soppa system också.
Uppdatering kommer!23 april, 2011 kl. 19:27 #217045TomKDeltagareSå nu sitter avgassystemet på plats iaf.
Fan va gött det låter med 3,5″ och equal length grenrör! 😀Sen blev det dax att ge sig på att montera FMIC kitet.
Bort med den gamla.
Passar in det nya kitet.
Sen så blev det dax för att ge sig an vevhus ventilationen.
Med catchtank ala Fricke! Tack så mycket 🙂Här sitter det på plats.
Även alla rören till ic´n är fast dragna.
Tanken var att ha luftfiltret innanför stötfångarn men får inte plats med rör till det pga IC rören.
Men ska jobba på det.Och glöm inte det att den som har störst luftfilter när man dör vinner! :p
Stötfångarn på plats.
Var ganska mycket kapande för att få plats men ic men det gick till slut.Nästa steg blir att dra soppa ledningar, montera Bosch pumpen, surge tank, fuelrails, spridare, BTR.
Men det får bli någon annan gång nu ska jag ha helg! 🙂
SKÅL!!
23 april, 2011 kl. 20:34 #216711KvarnisDeltagareSnyggt 🙂
SKÅL !
24 april, 2011 kl. 09:52 #217046TomKDeltagareKan man bara ha 50 st bilder i sitt album?
Någon som vet??24 april, 2011 kl. 19:33 #217572Jocke.TDeltagareHur gjorde du med vattentanken till kylaren som sitter i vägen för IC-rören?
24 april, 2011 kl. 20:40 #217047TomKDeltagareHur gjorde du med vattentanken till kylaren som sitter i vägen för IC-rören?
Man fick med en annan till ic kitet.
25 april, 2011 kl. 10:42 #217573Jocke.TDeltagareOkey. Då förstår jag 🙂
Måste säga att det ser ruskigt bra ut under huven på din bil!
Dom blåa samcoslangarna ger väldigt mycket 🙂25 april, 2011 kl. 17:48 #217048TomKDeltagareOkey. Då förstår jag 🙂
Måste säga att det ser ruskigt bra ut under huven på din bil!
Dom blåa samcoslangarna ger väldigt mycket 🙂Tackar tackar! 🙂
Helt meningslösa men ack så snyggt!
Är inte Samco då jag tycker dom är för dyra.
Do88.se och div ebay slangar sitter det där.25 april, 2011 kl. 18:01 #217049TomKDeltagareMen den blåa insugsslangen måste vara det största skit som tillverkats passformen är = noll.
Funderar starkt på att byta tillbaka till orginal hårdplast slangen då det känns som om att den här begränsar luftflödet då den blir klämd mot insuget. Eller till och med att den skulle kunna sugas ihop när den blir varm och mjuk.Vad kör ni med för slang?
Finns det någon som faktiskt är gjord med förskjutning mot turbon som orginal slangen är?Monterade även nya turbon idag som är dubbel kullagrad.
Låter rätt kul när den står och snurrar en bra stund efter man har stängt av bilen. 😀Skulle även montera externa Tial wastegaten.
Men visste sen tidigare att den precis tog i driv axel damasken.
Så då skulle jag plocka bort up pipen och få den om svetsad igen.
Men då visade det sig att jag inte får ur up pipen med motorn på plats för den är 3 bultad och tar i precis över allt.Då kan man fråga sig varför man inte köper en anpassad up pipe?
Jo för att dom enda färdiga som är 3 bultade med uttag för wg är för GT spec grenrör. Men jag har Tomei så dom passar inte.
Så det får bli att åka med den interna wg´n men det funkar det också.
Orkar inte hålla på och böka för mycket. Blir till och mappa med interna wg´n blir det inge bra så får man ta tag i det då..
25 april, 2011 kl. 20:22 #216835Fricke.wDeltagareAj aj du ska absolut inte ha någon silikon slang till turbon, vilket du verkar ha av beskrivningen 🙂 finns tester på de som visar just de du förespråkar, att dom imploderar vid högre ladd, alltså sugs i hop, du ska ha en av alu i 3″ finns att köpa av typ agencypower, APS med flera och då är den lilla gummi anslutningen fram mot turbon sned passad precis som orginal, samt att de finns en rak reducering till dom också, för riktigt stora agregat som har 3″ inlopp,
Så köp ett sånt om du inte vill bli snuvad på effekten du är ute efter 🙂25 april, 2011 kl. 20:35 #217050TomKDeltagareJapp har sillikon slang. Känns inte helt hundra direkt.
Blir att byta när det blir till att mecka spridare. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.