Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 1,187 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Riktigt snyggt motorrum!

Vart fick du tag på rören ?

Efter turbon ser det ut som du har 2 snuttar som sitter ihop & går till intercoolern. Den snutten som är lite längre (går förbi batteriet) är i silikon i min kärra så just den vill jag byta ut till en hard pipe, undrar om du har nåt tips. :confused:

TomK
      Deltagare

Riktigt snyggt motorrum!

Vart fick du tag på rören ?

Efter turbon ser det ut som du har 2 snuttar som sitter ihop & går till intercoolern. Den snutten som är lite längre (går förbi batteriet) är i silikon i min kärra så just den vill jag byta ut till en hard pipe, undrar om du har nåt tips. :confused:

Tackar! 🙂

Rören ingick i IC kittet.
        Annars så finns det på tex do88.se Alu rör i alla möjligt storlekar.
        Även kompletta ic rör kit finns på ebay.

Gilarski
        Deltagare

Tackar! 🙂

Rören ingick i IC kittet.
          Annars så finns det på tex do88.se Alu rör i alla möjligt storlekar.
          Även kompletta ic rör kit finns på ebay.

Ok, tackar, ska kika runt lite 🙂

TomK
          Deltagare

Så det har varit ganska tyst i tråden ett bra tag nu.
            Har mycke just nu med jobb och flytt så Bettan har blivit stående ett tag.
            Väntar in lite div delar som borde dyka upp snart så då blir det en riktig update! 🙂

Tråden är inte död har bara inte haft tid.

Eiiiiik
            Deltagare

Gött TomK!! 😀

TomK
              Deltagare

Så nu har det äntligen hänt nått med bilen! 🙂
                Den har bara stått och samlat damm senaste tiden.
                Men nu är iaf tid för mappning bokat! 😀
                Har dock inte fått exakt datum men snart så.

Idag tänkte jag att jag äntligen skulle börja med soppa systemet.

Det blev bara installation av Catchtank och Bosch 044 pumpen
                då jag väntar på nipplar till BTR.

Började med att göra om orginal anslutningarna till 10 mm slang anslutning.

Sen fick det bli att dra lite el och koppla in relä som styr 044 pumpen via tändning.

Sen var det bara att koppla in slangarna och elen till pumpen. Tog även hål i täckkåpan så man kan ha den på.

Catchen drog jag med 3 st plåtskruvar direkt ner i golvet så den sitter ordentligt. Satte även den ganska långt in i bakluckan ifall man blir på körd bakifrån. Från sidan är det nog också ganska safe. Fäste till pumpen är beställt!

Det var tur att man började tidigt för det tog nästan hela dagen.
                Är väl inte så jätte nöjd med looken men det kommer säkert att byggas om senare. Men nu funkar det som det ska så bilen kanske kan bli mappad och klar till storträffen i Juli.

Får hoppas att nipplarna och min programmerings kabel till Autronicen kommer i veckan så man kan stoppa i sprutet och btr, spridare och rails.

Gilarski
                Deltagare

Mannen, inga fungerande bildlänkar 😉

TomK
                  Deltagare

Ser du inga bilder??
                    Jag ser dem.

Gilarski
                    Deltagare

Ser du inga bilder??
                      Jag ser dem.

Ska kolla hemma ikväll, här på jobbet är det bara röda kryss 😮 (kanske är nån inställning i denna browser som fuc#ar up)

Eiiiiik
                      Deltagare

Mannen, inga fungerande bildlänkar 😉

Hmm.. Jag ser alla bilderna! 🙂

TomK
                        Deltagare

Ska kolla hemma ikväll, här på jobbet är det bara röda kryss 😮 (kanske är nån inställning i denna browser som fuc#ar up)

Kanske är nått för att dom är länkade från Zatzy. Det är bra där för man får ladda upp så många bilder. Här får man bara ha 50 st.

Gilarski
                          Deltagare

Kanske är nått för att dom är länkade från Zatzy. Det är bra där för man får ladda upp så många bilder. Här får man bara ha 50 st.

Hehe, det förklarar saken, Zatzy är spärrat här. 😮

rigdab
                            Deltagare

Vad för slang använder du? Teflon eller? Vanlig slang “svettas” och du får bensinlukt i bilen.

TomK
                              Deltagare

Vanlig slang för bensin/etanol.
                                Ska endå bygga en “brandvägg” till bakluckan så det blir tätt mot kupén ifall man får läck eller brand i bak.

TomK
                                Deltagare

Fick programmerings kabel samt temp givare till autronicen i veckan så tänkte att det är väl dax att koppla in den också! 🙂

Började med att lokalisera orginal ECU´n som sitter som fotstöd på passargerar sidan.

Här har man den lilla intelligenta!

Sen var det bara att klippa av alla kablarna i tjocka kabelstammen.

Nää skoja bara! 🙂

Autronicen överst med extra knack kort och allt man kan önska sig.

Så här ser en orginal ecu ut. SM4an ser betydligt mer avancerad ut.

Har läst och pluggat massor ang Autronic och moderna operativsystem samt usb adapter då det kan vara lite strul att få det att fungera.
                                  Har hållit på att försöka få ecu´n att koppla upp mot datorn i nästan 2 dagar och testat ALLT! utan framgång.

Tillslut så fick jag hjälp av Ian på Autronic i Australien så fick en sprillans ny programvara då fungerade allt.
                                  Laddade in en start mapp och pang motorn hoppade igång direkt! 😀

I morgon ska jag få lufttemp givarn svetsad in i mitt tryckrör sen ska allt för sprutet vara klart.
                                  Väntar lite med fuel rails och så då jag har beställt lite ny soppa slang.

ja just det! det har även letat sig in lite Sparco i bilen. 🙂

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 1,187 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.