Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27167
    tonfisken89
    Deltagare

      Hittade en schysst sida på Type-ra.co.uk med en guide över hur man monterar FMIC, kan kanske vara bra för dom som vill slänga på något sådant.

      Funkar nog för alla Gen. 1 subarus.

      Säg vad ni tycker!

      http://wrxtypera.webs.com/Fitting%20a%20FMIC%20on%20a%20classic.pdf

      #232300
      555_STI
      Deltagare

        Vi monterade FMIC på min gammal RA, och jag kan säga att har haft den guide hade sparat oss ganska mycket (vad gör vi nu?) tid 🙂

        Bra guide som stämmer med min erfaranhet!

        #232306
        pettsun
        Deltagare

          har aldirg monterat en FMIC, men ser onödigt ut att ta bort skärm och sidokjolen.

          #232304
          goffemannen
          Deltagare

            Jag behövde inte ta bort skärm eller sidokjol när ja monterade på min.

            / David J – Superior Media

            #232301
            Steewe
            Deltagare

              Plockar upp den här igen. Har läst igenom den guiden några ggr, är det verkligen så himla komplicerat som guiden visar? Känns helt jävla omöjligt för mina knappa skills iafl. Finns det någon firma runt Göteborg som kan göra den här installationen? Här är weblänken om man inte vill öppna pdf.

              Finns ett hobbygarage i Kungälv som säkert kan göra det. 😉

              #232305
              Gyver
              Deltagare

                har aldirg monterat en FMIC, men ser onödigt ut att ta bort skärm och sidokjolen.

                Skärmen behöver man inte ta bort, men för att få bort insugssnorkeln innanför den högra skärmen så var jag tvungen att lossa skruvarna som möter innerskärmen och få lite mer utrymme för att lirka loss den. Inte många millimeter som krävs men det är tajt.

                #232302
                Christian S
                Deltagare

                  Det låter ju bra, speciellt om det är någon där som eventuellt gjort det tidigare. Imprezan e ju min pärla så man vill ju helst att om någon ska börja karva i den så får det va nån med superskillz 🙂

                  PM skickatd—0.o—b

                  #232303
                  Christian S
                  Deltagare

                    Kan hända att man behöver kapa lite i tryckrören.
                    Ja man måsta kapa upp i karossen där snorkeln sitter orginal för annars så får man inte dit tryckröret, på våra så har vi gjort mycket större hål än vad dom gjorde i den guiden för att få dit det enklare och för att slippa ta bort framskärmen.

                    Du är välkommen att komma till vårat garage och kolla hur det ser ut.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.